Blog 16 1 maand onderweg, Noorwegen

14 augustus 2020 - Åndalsnes, Noorwegen

14 augustus 2020, 542 km gereden sinds blog 15.

Lieve allemaal,

Daar zijn we dan, 1 maand 'on the road' en in het prachtige Noorwegen 💚

Vanuit de vorige blog, op ons mooie wild kampeer plekje:

We worden wakker en genieten nog lekker van het idealistische plekje. We gaan dan ook niet meteen weg, maar de jongens spelen nog fijn in de rivier met een zelfgemaakt vlotje. Nadat we afscheid hebben genomen van deze prachtige plek, rijden we richting het natuurpark met de hoogste rivier van Zweden.

Daar aangekomen maken we een prachtige wandeling en de waterval is dan ook adembenemend. De terug weg is wat minder mooi, maar we maken een lekkere wandeling en vullen onze waterflesjes met het water wat uit de berg loopt.

Smiddags rijden we verder. We nemen afscheid van het prachtige Zweden, want we zijn onderweg naar Noorwegen. Onderweg zien we rendieren staan. Ze zijn wild, maar zijn samen op een grote zand/grind berg komen liggen. We keren er voor om en kunnen leuke foto's maken.

En dan ineens zijn we in Noorwegen. De grens merk je eigenlijk niet. We stoppen op een rustplaats aan een prachtig meer. De jongens gaan lekker zwemmen en wassen zich ook in het meer, echt kamperen 😊

De volgende dag (gisteren) rijden we een heel eind. Het Noorwegen wat we zien is nog niet echt prachtig, maar vooral rauw en niet zo ' romantisch' als Zweden. Het is ook een grijze dag en regenachtig. We stoppen in een gezellig dorpje en kiezen daar voor een betaalde camperplek. Even lekker douchen. We gaan ook voor de eerste keer ergens eten, een pizza, ook wel eens lekker, maar niet zo lekker voor het budget 🤪

Vandaag rijden we verder en ja hoor, we zien het prachtige Noorwegen!! We vallen in de ene verbazing na de ander en worden gewoon emotioneel van de prachtige, overweldigende natuur!! Het water is turquoise blauw en kraakhelder, de bergen zijn indrukwekkend hoog, het gras groener dan groen, wat een prachtige route met bergtoppen met sneeuw, watervallen. Bijna niet uit te leggen zo mooi! We vinden dan ook een mooi plekje aan het water tussen de bergen.

Morgen willen we richten de 'trollen route' rijden. We houden jullie op de hoogte!

Liefs van ons!

1. Conny en Ludo:
    14 augustus 2020
    Prachtig weer. Hele mooie foto's. Erg mooie natuur. Wij kunnen zo goed meegenieten met jullie. 😉😍 Nog heel veel plezier daar in Noorwegen 🏕🚐🚵‍♂️
  2. Johnny en Brigitte:
    14 augustus 2020
    Wat een fantastische reis!
    Doe de trollen de groeten van mij!
  3. Bart, Elize & Milan:
    Gaaf! 🤩
  4. MaudvR:
    Fan-tas-tisch!! 😍
  5. Marit:
    14 augustus 2020
    Ik snap jullie gevoel! Dit is Noorwegen indrukwekkend mooi!! Genoten van de foto’s.Vin gaaf hoor jouw vlotje leuk om te zien.Fijne tijd in Noorwegen liefs 😘
  6. Sjan:
    14 augustus 2020
    Prachtig die natuur! Prachtige foto's .Mooi dat jullie zo genieten van al het moois om jullie heen. Liefs dikke kus ❤😘
  7. Frank en Anita de Kok:
    15 augustus 2020
    Wat een prachtige foto’s. Het geeft ons even het gevoel ook weer in Noorwegen te zijn. 😀
    Liefs en een dikke knuffel van ons 😘❤️
  8. Corina van Riel:
    15 augustus 2020
    Schitterend😃😃
  9. Oma de Kok:
    16 augustus 2020
    Weer prachtige foto’s en mooie natuur dat is echt genieten.liefs van oma Corry.🥰😘😘