Blog 26 Viva la France🇫🇷🌻🍷🥐🥖

22 september 2020 - Le Mont-Saint-Michel, Frankrijk

22 september 2020, ongeveer 785 km verder sinds de vorige blog.

Lieve allemaal,

We zijn in Frankrijk!

Toen we nog in Duitsland waren, twijfelde we welke kant op te gaan. Wel of niet eerst nog naar Oostenrijk, Zwitserland, Italië of al richting het zuiden, Frankrijk, Spanje, Portugal?? Keuze stress, luxe probleem..🙈

Omdat de herfst is begonnen en we in de winter in Portugal willen zijn, hebben we er toch voor gekozen om op ons gemak richting zuiden te rijden.

We hebben 2 langere reis dagen achter de rug, omdat we graag de kust af willen rijden. 2 jaar geleden zijn we de westkust van Frankrijk afgereden en die route willen we graag oppakken en verder rijden.

De jongens hebben het nog veel over het sprookjesachtige  eiland bij Saint Michel, dus zijn we daar nu om de route verder te rijden.

De afgelopen dagen hebben we ook al genoten van het prachtige Frankrijk. We rijden bewust niet over de tolwegen en komen daardoor in de kneuterige Franse dorpjes.♥️ Op ons gemak touren we lekker. Onderweg op tijd stoppen om te picknicken.🥖🌻

De eerste nacht in Frankrijk hebben we overnacht op een prima camping, vlak bij een meer. Daar hebben we afkoeling gezocht, want het was behoorlijk warm.

De tweede plek was op een stadscamping in Vendôme. Een heel fijne sfeer daar. Relaxed en zonder poespas. Ook echt een prachtige stad, Vendôme, dus als een echte toerist, een stadswandeling gemaakt😊 Ook hebben de jongens fijn gevist. Al was het ook een heel avontuur... Bakje maïs regelmatig omgegooid, vislijnen regelmatig in de knoop, hengel kapot, maar met een handige papa en een geduldige mama, komt alles goed🙈😄

Gisteren dus aangekomen in Saint Michel. Op een prima camperplaats.

Vandaag hebben we (dus voor de tweede keer, maar nu met mondkapje 😊) het sprookjesachtige eiland bezocht. In de ochtend was het mistig, maar dat maakte het juist alleen maar sprookjesachtiger. Smiddags lekker weer het zonnetje.

We hebben vanmiddag fijn bij de camper gehangen. De boys lekker gespeeld, soldaatje, voetballen, tikkertje, verstoppertje. Muziekje erbij, potje tafeltennis op eigen camping tafel😄

En dan komt Vin naar mij toe en zegt, Mam ik voel me zo gelukkig, ik heb echt een geluksmoment ♥️ Daar doe je het toch voor!!

Liefs van ons!✌️

1. Conny en Ludo:
    22 september 2020
    Geweldig om te lezen dat jullie het zo naar jullie zin hebben. Blijf genieten. 🥰😘
  2. Sjan:
    22 september 2020
    Wat fijn dat jullie zo genieten van het mooie Frankrijk! Mooie foto's! En wij zijn natuurlijk een beetje ontroerd door de woorden van onze Vin! Wat moet dat jullie een fijn en rijk gevoel geven!
    Liefs dikke kus Pap en mam. ❤😘
  3. Bart, Elize & Milan:
    💙💙💙
  4. Angela:
    22 september 2020
    Ik word blij van jouw geluksmomentje Vin!
    Doe de groetjes aan je broertje!
    Hier word t volgende week herfst, hebben de kinderen allerlei toetsen, en hebben we t druk met werken.... Geniet ervan!🤩
  5. Femke Honders - van Hest:
    22 september 2020
    Mooi he, le mont saint michel🥰 1 tip, pak niet dat eiergerecht...is alleen opgeklopte eischuim. Danny vond het toen in het begin heel lekker, maar werd er steeds misselijker van😉 Fijn dat jullie nog steeds zo genieten!
  6. Corina van Riel:
    23 september 2020
    Heerlijk om zo te genieten. Zo ontzettend mooi he saint michel. Wat een rjjkdom.😙
  7. Famke:
    23 september 2020
    Klinkt weer goed Suus❤️! Aah die Vin! Daar doe je het zeker voor!! Dikke knuffel uit het herfstachtige Goirle💕😘
  8. Marit:
    23 september 2020
    Zo’n mooi verhaal, via jullie toeristische route kom je zoveel moois tegen! Geniet van jullie foto’s! Wat een schat Vin dat raakt je toch enorm als ouders! Raf is ook een schat hoor! Boy’s om trots op te zijn! Liefs 😘
  9. Maud:
    💙💋geniet van jullie geluksmomentjes