Blog 31 Herfstvakantie in Spanje !

25 oktober 2020 - Calpe, Spanje

25 oktober 2020, nog op dezelfde plek!

Lieve allemaal,

Hoe gaat het met jullie? Wij zijn nog op dezelfde plek in Calpe en het bevalt nog goed. Wel merken we dat het nu af en toe weer begint te kriebelen om nieuwe avonturen te beleven en nieuwe plekken te ontdekken. Misschien gaan we morgen nog een auto huren om wat meer het binnenland te ontdekken, voordat we verder rijden, maar meer daarover in de volgende blog!

Ook onze jongens hebben de afgelopen week herfstvakantie gehad, maar dan in Spanje! Dat is toch weer eens wat anders. Echt herfst is het hier dan ook niet, maar de zon en de zee vervelen nooit! De jongens hebben hier wel Halloween lampjes gekocht voor in hun slaapkamer (zo noemen ze het zelf, haha)

Wat is het toch een genot om elke dag samen te zijn. Natuurlijk zit je elkaar weleens in de weg, maar na 3 maanden reizen eigenlijk ook niet meer zo en zijn we er aan gewend. We koesteren nog wel elk moment en zijn ons bewust van deze unieke situatie. Vooral voor Jurgen, die eerst natuurlijk elke dag aan het werk was, geniet in het bijzonder van de quality time met de boys, maar ook gewoon wij als gezin. Ik merk dat ik op moeilijkere momenten, wanneer ik jullie mis, kracht haal uit hoe fijn en bijzonder we het samen als gezin hebben.

Maar even terug naar onze week. Naast dat we regelmatig op het strand te vinden zijn, hebben we ook veel gewandeld. Sowieso doen we hier alles te voet, omdat het best heuvelachtig is. We hebben hier prachtig gewandeld langs de kust of savonds door de Spaanse wijken. Ook ben ik deze week nog een keer naar de Yoga geweest, heerlijk even tijd voor mezelf.

Begin van de week kregen we een berichtje van Bas en zijn gezin dat ze vanuit Goirle ook naar Calpe kwamen en of we het leuk vonden om iets af te spreken. Zeker vinden wij dat leuk, dus dinsdag gaan we te voet, naar het huis van Bas, Karen en de kinderen. We hebben gezellig gekletst en voor de jongens was het ook leuk om weer met kinderen te spelen. Het was zo gezellig, dat we vrijdag weer hebben afgesproken en samen een middag op het strand hebben gehangen. Kinderen lekker gezwommen en gevoetbald en wij gezellig gekletst. Helaas zijn Bas, Karen, Lola en Mick de volgende dag weer terug gevlogen naar Nederland. Dat is soms wel eens lastig voor de jongens, heb je net vriendjes gemaakt, gaan ze/wij weer... Maar we proberen ze dan vooral te leren dat ze de mooie momenten koesteren en wie weet zien we ze nog een keer, hier of in Goirle of wie weet waar op de wereld!

Woensdagmiddag hadden we op de camping een borrelmoment georganiseerd. Samen met 3 Nederlandse stellen en 1 Duits stel. Iedereen nam wat te eten en drinken mee. Het was hartstikke gezellig! Het is heel leuk om nieuwe mensen te leren kennen en hun verhalen te horen. Zo hebben onze buren (Erna en Bob) een camping gehad in Frankrijk en die net verkocht. Ze wonen nog in Frankrijk en hebben zelf een oude schuur helemaal opgeknapt en een prachtig huis van gemaakt. Ook hebben ze al veel van de wereld gezien, dus leuk om alle verhalen te horen! Daarnaast is het ook leuk om ons verhaal te delen!

Vandaag hebben we lekker gesupt op zee. Ik zit nu in het donker buiten deze blog te schrijven. Het is hier nu ook vroeger donker, maar gelukkig nog wel lekker weer. Morgenvroeg weer aan school werken en dan weer nieuwe avonturen beleven!!

Heel veel liefs van ons!

1. Sjan:
    Mooi verslag weer Suus! ❤🥰😘
  2. Conny en Ludo:
    25 oktober 2020
    Jullie hebben zo te zien een leuke herfstvakantie gehad. 🌞🏝 Jullie ontmoeten ook allemaal leuke mensen. Mooi om te lezen. Mooie foto's ook weer. 📷 Blijf genieten. Hier in Calpe🌅 of weer verder onderweg. 🚐
  3. Frank en Anita de Kok:
    25 oktober 2020
    Leuk om al die verschillende mensen te ontmoeten. Ook weer mooie foto’s Susan. Liefs van ons ❤️😀😘
  4. Corina van Riel:
    26 oktober 2020
    Alweer een mooi verhaal en zulke relaxte foto's. Erg mooi😘
  5. Oma de Kok:
    28 oktober 2020
    Hoi Susan Jürgen Vin en Raf . Het gaat goed bij jullie en zo gezellig , en weer leuke mensen ontmoet. En 3 nov is onze Vin jarig🤝😘veel plezieren een leuk feest ,je hebt weer mooie foto’s gemaakt liefs van Oma 💋💋