Blog 35 life in Portugal

25 november 2020 - Albufeira, Portugal

25 november 2020, beetje op en neer gereden, ik weet zo niet hoeveel km in totaal.

Lieve allemaal,

Op de mini camping waar ik in de vorige blog ben geëindigd zijn we één nachtje gebleven. S'ochtends komen er twee Portugese studentes langs op de camping om 'homemade' taart te verkopen. We kopen 4 stukken die we s'middags heerlijk op smullen ! Win/win situatie, haha!

We rijden naar het plaatsje Selema. We hebben gezien dat daar een camping is en ook fijne 'wild kampeer' plekken en we willen dat toch weer een keer gaan proberen. Dat zijn toch de mooiste plekken. En als de politie komt kunnen we altijd uitwijken naar de camping.
Onderweg is het nog een avontuur, want de navigatie stuurt ons een pad in waar we helaas niet verder kunnen, dus na een paar keer steken en een stuk achteruit rijden, komen we gelukkig weer op een verharde weg.
We vinden een fijne plek net buiten het dorp en vlakbij de zee. Het voelt goed en er staan meer, gezellige, mensen. We hebben dan ook al snel contact. Er komen ook allerlei leuke busjes voorbij, zelf omgebouwd als camper, erg leuk om binnen te kijken! Sowieso is het zo fijn om veel verschillende mensen te ontmoeten en hun verhalen te horen. Ook voor de kids heel leerzaam om allerlei verschillende mensen te ontmoeten en allerlei verschillende talen te horen.

Qua leerstof komen de kids niks tekort! We gaan s'ochtends ook op ontdekking bij de kliffen aan de kust, want we hebben gehoord dat daar dino-sporen zijn! En we vinden ze! Super tof! S'middags gaan Vin en Raf surfen en werken ze nog aan school en s'avonds hebben we fijne gesprekken met andere mensen en leren de jongens steeds beter Engels.

We zijn twee nachten in Selema gebleven, Daar horen we van jonge surfers uit Nederland dat Portugal in het weekend een lock down heeft en we na 13:00 uur niet meer naar buiten mogen... We kiezen ervoor om een camping te zoeken waar de jongens toch gewoon kunnen spelen. De camping wordt Mikki's Place, waar we al eerder zijn geweest.

Daar hebben de jongens weer fijn gespeeld en hebben wij weer fijn gepraat met andere reizende gezinnen. Jur en ik hebben zelfs een moment met z'n tweetjes gehad, zeer kostbaar nu we reizen. We hebben samen gepoold en gelachen, want o wat ben ik daar toch goed in......haha!!
We vonden het gezellig bij Mikki's, maar ook wel erg druk. Het is leuk voor een paar nachten, maar daarna snakken we ook wel weer naar de rustigere plekken. Via andere horen we over een fijne plek bij Albufeira.

Met een groepje gaan we die kant op. We zijn met mensen uit België, Spanje, Nederland en Italië. We staan daar heel fijn in een groepje en de kinderen spelen leuk met Fenna en Ziggy, de Belgische kindjes. Zij reizen al heel lang.
Het is nog lekker weer, dus we genieten van de zon. Ook doen we samen yoga, klussen we wat, drinken we samen een wijntje en kletsen we.
s'ochtends worden we gewekt door een hele kudde schapen en geiten. Erg leuk om te zien en alle belletjes te horen!
Het is een fijne plek, maar helaas worden we hier ook vriendelijk verzocht door de politie om niet meer te overnachten....
Dus hup, met z'n alle maar weer verhuizen naar een andere plekje.

Op die plek staan we nu, net 20 minuten van de andere plek, aan de andere kant van Albufeira. We staan met de andere die we hebben ontmoet en komen hier ook weer mensen tegen die we eerder bij Quateira hebben ontmoet. Leuk om elkaar zo weer tegen te komen!
Het weer is helaas niet meer zo mooi nu, het heeft vannacht hard geregend en gedonderd. Zodra het even droog is, komt iedereen weer naar buiten en leven we lekker buiten. De kids spelen met de regen plassen, met dennenappels en met elkaar en de honden, heerlijk!

We kijken even hoe lang we nu hier blijven en hoe lang we met de groep blijven. Het is heel gezellig, maar ik merk ook wel dat ik het soms fijn vind om even 'alleen' te zijn. Afwisseling is het fijnste! We hebben nu al erg leuke en interessante mensen ontmoet en komen elkaar overal weer tegen, dus na een plekje even met z'n viertjes, kunnen we zo weer de andere opzoeken. We zien wel hoe het loopt, we hebben de tijd en de vrijheid!

Liefs van ons!!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Conny en Ludo:
    25 november 2020
    Leuk verhaal weer Suus. En wat een mooie foto's. Blijf vooral genieten en blijf gezond. 😘
  2. Lisa:
    25 november 2020
    Wat leuk weer om de zonnige verhalen te lezen. En wat een verschil met het weer hier, heerlijk!
    Geniet ervan samen!!
  3. Frank en Anita de Kok:
    25 november 2020
    Leuk hoor zoveel mensen ontmoeten uit verschillende landen. Jullie worden echte avonturiers 😀
    En wat een mooie foto’s weer Susan.
    Dikke knuffels van ons 😘❤️
  4. Corina van Riel:
    26 november 2020
    Wat een mooie foto's en ik heb weer genoten van je verhaal. Je schrijft echt goed heel gezellig om te lezen.🥰
  5. Oma de Kok:
    29 november 2020
    Jullie hebben weer veel leuke mensen ontmoet .en wat een mooie foto’s en je schrijft zo leuk liefs van Oma