Blog 37, rust in de camper en een verassing!

7 december 2020 - Alvor, Portugal

7 december 2020, nog op hetzelfde plekje.

Lieve allemaal,

Na alle emoties van het thuisfront missen, kwam er, na de fijne middag met Walter en Barbara, wat meer rust. De volgende morgen starten we dan ook rustig op. Kopje koffie in de zon ☀️, we rommelen wat aan. Jur speelt nog voor kapper bij de jongens en de buurman vraagt of hij meteen ook even zijn haar wil doen😊 En we besluiten om lekker nog even op deze plek te blijven, want het voelt goed!

S' middags gaan we met de camper naar zee. De jongens oefenen met surfen en op de parkeerplaats ontmoeten we een Engels koppel. Zij merken ook dat het wild kamperen steeds risicovoller wordt en er ook veel camperplaatsen en/of parkeerplaatsen dicht zijn. Ze zoeken nog een fijne plek, dus vertellen wij waar we staan en daar komen ze ook gezellig naartoe!

Omdat we dus merken dat we niet overal (meer) met de camper kunnen komen en (blijven) staan, gaan we een auto huren! Het lijkt ons fijn om de camperplaats als basis te gebruiken en met de auto toch het mooie zuiden van Portugal te ontdekken. Dus zo gezegd, zo gedaan, we hebben een auto. En jeetje wat is dat gek om in een 'gewone' auto te rijden! Zo laag en zo klein😄 maar we hebben meteen de eerste dag al zoveel moois gezien! Prachtige kust!

Dag 2 van de auto, vrijdag, gebruiken we om gezellig iets te gaan doen met Vivian, Jaimy en Jaida. Ook zij hebben een auto gehuurd en samen spreken we af in Porumão. We gaan lekker lunchen en daarna bowlen, want het is een herfstachtige dag. We hebben het super gezellig samen en sluiten de dag af in het shoppingcenter.

Samen met Vivian en Jaimy hebben we het ook over het gemis van familie en vrienden en dat het toch ook wel de december maand is, waardoor het gemis extra aanwezig is. Zij herkennen dit. Inmiddels zijn we wel rustiger en accepteren we dat dit er ook bijhoort en dat het juist mooi is dat we zulke fijne familie en vrienden hebben. ❤️

Toch hebben Jur en ik het er ook over dat we juist in deze reis ook ons gevoel achterna willen gaan en dat we juist nu extra beseffen en koesteren hoe belangrijk vrienden en familie zijn. We fantaseren dan ook allebei over de feestdagen samen met onze dierbaren......We weten dat de mensen uit Nederland niet zo makkelijk naar ons kunnen komen in deze tijd, dus zijn we aan het kijken wat dan wel mogelijk zo zijn...

Het wordt steeds meer een plan dan een fantasie en samen zien we steeds meer mogelijkheden. We wikken en we wegen en we liggen ervan wakker, maar we willen ons gevoel volgen, dus gaan we het avontuur aan en hakken we de knoop door...

Dus als verassing videobellen we op 5 december de ouders, pap, mam, we hebben een verassing! We zijn met de feestdagen in Nederland!!!!!!🥳🥳🥳

Ja jullie lezen het goed, we gaan het doen. En ja het is ook heel spannend! We laten ons huisje, onze camper, hier achter, gaan vliegen in een bijzondere tijd, gaan uit de reisflow, moeten ook weer opnieuw afscheid nemen wanneer we weer terug gaan, maar dat alles gaan we aan, want we hebben er zin in om onze lieve familie en vrienden even te kunnen zien, quality time te hebben en even een voorraadje liefde mee te nemen op onze verdere reis, want die gaat natuurlijk gewoon weer door!!!

Onze reis is geweldig en we genieten er volop van, we leren zoveel en ontmoeten geweldige mensen, zien prachtige dingen, komen dichter bij ons zelf en daarnaast koesteren we het juist om de mensen waar we van houden te kunnen zien❤️

Ik ben heel benieuwd hoe jullie reactie hierop is en ik ben natuurlijk ook heel benieuwd hoe we het gaan ervaren.

Ik hou jullie op de hoogte en natuurlijk genieten we nu ook nog volop van het mooie Portugal. 💚

Heel veel liefs van ons!!

1. Dees:
    7 december 2020
    Wat n mooi vooruitzicht voor iedereen ....geweldig!!!
    Lekker genieten van en met elkaar.❤
  2. Bart, Elize & Milan:
    7 december 2020
    Wat een mooi vooruitzicht!! Heel erg leuk 😍 geniet, geniet, geniet & vooral je gevoel achteraan gaan 🤩
  3. Conny en Ludo:
    7 december 2020
    Ik hoorde het nieuws gisteren van oma. Geweldig leuk dat jullie met de feestdagen "thuis" zijn. We hopen jullie ook even te zien. Liefs en knuffels, en geniet nog even van het mooie weer daar.
  4. 7 december 2020
    Hele mooie foto's, een aantal komen ons bekend voor.
    Een fijne vlucht en veel plezier met de familie tijdens de feestdagen.
  5. Wllma en ber:
    7 december 2020
    Oke je moet je hart en je gevoelens volgen
  6. Maud:
    7 december 2020
    Wat een gaaf nieuws moet dat geweest zijn. Ga ervan genieten en blijf jullie gevoel volgen💋
  7. Angela:
    7 december 2020
    Super fijn dat jullie samen zijn met jullie familie tijdens de feestdagen!!! Wij zijn gewoon thuis in de kerstvakantie en de jongens zijn welkom😉
  8. Jill:
    7 december 2020
    Wat een super leuk nieuws! Heerlijk om in de december toch met familie/vrienden door te brengen en daarna weer fijn met jullie reis door te gaan!
  9. Famke:
    8 december 2020
    Ooo jullie hebben groot gelijk❤️!! Je gevoel volgen, altijd goed!!! Dikke knuffel🥰
  10. Marit:
    9 december 2020
    Mooiste cadeau voor jullie Ouders, Familie en Vrienden om tijdens de feestdagen thuis te zijn🥰
    Goede vlucht en hele fijne dagen met elkaar!
    Liefs van mij 😘
  11. Oma de Kok:
    9 december 2020
    Ook ik was zo blij dat jullie met de feestdagen hier zijn . Vooral voor jullie ouder is het een mooie verrassing ,je hebt weer mooie foto’s ,wat een prachtige natuur .nog veel plezier.En tot gauw. 🥰🥰👍❤️