Blog 38 Na regen komt zonneschijn ☀️

17 december 2020 - Alvor, Portugal

17 december 2020, nog op dezelfde plek.

Lieve allemaal,

In de vorige blog vertellen we jullie over onze verassing! Wauw wat was dat leuk en fijn om te delen! We waren al aan het aftellen en in ons hoofd al aan het genieten van het samen zijn💖

Maar...toen kwam ineens het nieuws van de totale lockdown en dat gooide, ook bij ons, roet in het eten😟 Helaas kan ons plan niet doorgaan.... En dan komt er emotie. Frustratie, boosheid en verdriet. Bij ons alle vier, maar ook bij onze lieve familie en vrienden thuis. Want ja, dan is het gemis en de afstand ineens nog groter. 😥

We weten dat dit bij ons avontuur hoort en dat is ook weer heel speciaal om te voelen hoe bijzonder krachtig de banden zijn met onze familie en goede vrienden💖 maar soms is dat dan even erg lastig, vooral omdat je in deze tijd niet altijd je gevoel achterna kan gaan en beperkt wordt, terwijl we het juist zo belangrijk vinden om je hart te volgen. Maar ook dit zijn leerprocessen en groeien we weer van. Zo is voor mij het accepteren en loslaten soms lastig, maar koester ik ook wat wij nu hier hebben.

Ik snap ook dat dit heel bijzonder is en vooral voor de mensen thuis het extra lastig is in deze bijzondere tijd. Wij hebben hier nog vrij veel vrijheid en kunnen nog van alles ondernemen, dus genieten, maar ik wil ook even zeggen dat we aan jullie denken en we juist hopen dat onze verhalen en foto's lichtpuntjes zijn in deze lockdown en jullie hopelijk nog steeds met ons mee kunnen genieten💖

Want zoals ik al zei, na regen komt zonneschijn ☀️ Ook al voelen we ons soms rot na de enorme tegenvaller dat we niet naar Nederland kunnen, we maken hier ook nog steeds fantastisch dingen mee. Een aantal fijne momenten op een rij:

*We kregen bezoek van een super lief poesje💖

* We hebben weer nieuwe mensen ontmoet en er zijn zelfs nieuwe vriendschappen ontstaan met Nishat en Robin uit Zweden.

* We worden uitgenodigd om te komen eten bij een community bij onze lieve vrienden en Walter en Barbara ✌️ waar we een keer een inkijkje hebben hoe het is om in een commune te leven.

* We gaan lunchen met Wendy en haar dochter en picknicken op het strand met Vivian, Jaimy en Jaida.

* We hebben een Zweeds kerst feestje en een BBQ samen.

* Ik heb heerlijke gesprekken met Nishat terwijl we samen wandelen.

* Er zijn regen dagen, maar ook heerlijke zonnige dagen.

* Samen met de jongens een film kijken met chipjes erbij in onze camper.

* Samen met Raf yoga doen🧘‍♀️🧘‍♂️

* Met de auto mooie stadjes bezichtigen, de bergen in en de mooiste stranden bezoeken.

*Videobellen met onze lieve familie en vrienden en elkaar troosten en er altijd voor elkaar zijn.

Dus ja wij vermaken ons zeker nog en ook de kerstdagen komen goed. We hebben fijne mensen om ons heen en Portugal is een heerlijk land.

Wij hopen dan ook dat ook jullie goed door deze periode komen, toch fijne feestdagen hebben, veel liefde en gezondheid en wees lief voor elkaar. Leef bij de dag, probeer iedere dag iets positiefs vast te houden en ook mindere momenten mogen er natuurlijk zijn. Op afstand geven we jullie een dikke knuffel en heel veel liefs.

💖✌️

1. Wendy:
    17 december 2020
    Dat zijn een heleboel mooie momenten! En ook even verdrietig zijn om de verloren trip naar NL is ok. ;-) De lunch was gezellig! Tot een volgende keer!
  2. Sjan:
    17 december 2020
    Mooi verhaal Suus! En je idd een teleurstelling. 😥 Maar jullie gaan ook daar een mooi kerstfeest meemaken. Een om nooit te vergeten. ❤😘 Veel liefs.
  3. Famke:
    17 december 2020
    ❤️Alles komt goed❤️ altijd🌟🌟🌟hele fijne kerstdagen!😘😘😘
  4. Oma de Kok:
    17 december 2020
    Weer een mooi verhaal Susan maar ook jammer dat jullie niet naar huis kunnen .Maar ik weet zeker dat jullie daar ook een fijn Kerstfeest zullen hebben .Dat wens ik jullie toe Alles komt goed dat weet ik zeker liefs van Oma.❤️❤️💋👼⭐️⭐️
  5. Conny en Ludo:
    17 december 2020
    Heel jammer dat jullie niet naar NL kunnen komen, maar het is helaas niet anders. Wij genieten in ieder geval steeds van jullie verhalen en prachtige foto's. Maak er een mooi kerstfeest 🌲🎅 van daar in Portugal. Blijf genieten! 😘😘😘
  6. Angela:
    Heel veel zonneschijn gewenst!!☀️☀️☀️
    Geniet van elkaar met kerst🎄 ❤️
  7. Gaby:
    17 december 2020
    Weer mooi geschreven lieve schat!!! ❤️❤️❤️
  8. Noortje & Edwin:
    Lieve Susan, Jurgen, Vin & Raf,
    Alweer een half jaar onderweg om jullie droom werkelijkheid te laten worden. Uit de vele mooie, indrukwekkende, lieve, emotionele reisblogs hebben wij gelezen dat het goed gaat met jullie en dat jullie buitengewoon genieten van het vrije leven. Wij zijn soms weleens jaloers als we alleen op de zolderkamer moeten werken om er maar voor te zorgen dat we niet besmet raken van het vervelende virus. Het is jammer dat, vanwege de reisbeperkingen, jullie je niet kunnen omringen met familie en vrienden in Nederland tijdens de feestdagen, maar ik weet zeker dat we in elkaars gedachten zijn en de verhalen uit de blogs van jullie nog eens ophalen en er weer van kunnen genieten. Jullie ontmoeten daar ook veel leuke en lieve mensen waar jullie een mooie feestperiode mee kunnen vieren. Wij wensen jullie hele fijne feestdagen en een gezond en gelukkig 2021. Zorg dat jullie nog veel beleven zodat we kunnen blijven genieten van jullie prachtige reisblogs. Heel veel liefs van ons en we zien elkaar weer als jullie straks weer terug zijn in het mooie Nederland.
  9. Corina van Riel:
    18 december 2020
    Wat verdrietig dat jullie niet naar Nederland kunnen komen. Maar in onze gedachten zijn jullie ook hier en wij genieten van je verhalen en mooie foto's. Alles wat jullie meemaken en dat jullie nog zoveel kunnen doen. Goed om te horen dat er fijne vrienden zijn waar jullie steun aan hebben en de feestdagen mee kunnen vieren. Wij wensen jullie fijne feestdagen en een gezond 2021. Heel veel liefs van ons♥️
  10. Renee:
    19 december 2020
    Wat enorm balen dat jullie de feestdagen niet met jullie familie en vrienden kunnen vieren, maar zoals te lezen hebben jullie daar ook lieve mensen om jullie heen. Op de foto's is goed te zien dat jullie nog steeds genieten! Maak er bijzondere feestdagen van en geniet van elkaar. En een gezond, gelukkig en avontuurlijk 2021 toegewenst😘
  11. Marit:
    19 december 2020
    Nee verdorie wat een enorme tegenvaller voor jullie allemaal.Ik snap jullie emotie Lieverds.Wat pakken jullie het weer snel op met je mooi verhaal en foto’s.Hele fijne feestdagen met elkaar en jullie vrienden.Liefs van mij 😘
  12. Lisa:
    21 december 2020
    Wat een tegenvaller.. ondanks dat, voor jullie daar hele fijne feestdagen samen! Het weer is zeker beter dan hier. Geniet! 😘