Blog 43 We zijn weer in Spanje!🇪🇸

29 januari 2021 - Cartaya, Spanje

29 januari 2021, 110 km gereden ongeveer.

Lieve allemaal,

We zijn weer in Spanje! Maar eerst even verder waar we waren gebleven bij de vorige blog.

We zijn dus in Faro. We vinden het belangrijk om elke dag even bewust te bewegen. Dit kan wandelen zijn, fietsen, mountainbiken of yoga, maar we voelen ons het beste wanneer we elke dag even bewust bezig zijn geweest. Zo gaan we vrijdag lekker mountainbiken met z'n vieren. Het is voor mij weer even geleden en natuurlijk moet ik dan even de grond van dichtbij bekijken...🙈🤪 Maar het was lekker om even actief bezig te zijn. Na het mountainbiken gaan we lekker douchen. En wat is het als reiziger dan een genot om een fijne, warme, schone douche te hebben op de camperplaats 🙏 Ik ben nu wel begonnen aan een nieuw experiment, ik stop met mijn haren wassen met shampoo! Klinkt heel vies, maar ik heb gelezen dat shampoo eigenlijk helemaal niet zo goed is voor je haar en ik ben nieuwsgierig wat het doet met mijn haar om het alleen met (natuur) water en af en toe droogshampoo te 'wassen', ik hou jullie op de hoogte!😊😄

S'avonds maken we lekkere broodjes hamburger. Vin helpt mee koken en bakt de hamburgers!

De volgende dag maken we een wandeling in het natuurgebied en maken we s'avonds een kampvuur. De dag erna gaan we weer fietsen en hebben we even een confrontatie met de stille, lege wereld nu😟 Er zijn bijna geen mensen op straat, alles is dicht, het leven is uit de Portugese wijken, triest om te zien😥 Wel genieten we van het feit dat we lekker kunnen fietsen (al zijn er heel veel paden afgesloten) onderweg zien we mooie vogels, flamingo's en prachtige huizen.

Wanneer we terug bij de camperplaats zijn staat Jur even bij de Nederlandse vrouw en Engelse man te kletsen die we al eerder hebben gesproken. Hij heeft twee motors bij en terwijl ik sta te koken hoor ik van Joyce dat Jur op een van de motors mag rijden! Heerlijk vindt hij het om weer even te rijden en hij geniet er volop van! Vooral om er even uit te zijn, want ze sluiten hier nu zelfs de hekken van de camperplaats....

We besluiten dan ook om de gok te wagen en gewoon te gaan reizen richting Spanje. Hier wordt het er niet beter op, dus waarom niet? We willen graag samen verder reizen, dus doen we dat ook gezellig!!

We besluiten lekker rustig te reizen en niet te lang in de camper te zitten. We stoppen dan ook net over de grens op een camperplaats. De grensovergang gaat goed. Bij de camperplaats valt het qua sfeer een beetje tegen, dus besluiten we er maar één nachtje te blijven en zelf een gezellige sfeer te creëren door ons eigen circus te maken😂 we liggen samen helemaal dubbel met onze acts (zie foto's)

De volgende dag willen we graag een wild kampeer plekje. We missen het vrije leven en in de natuur staan. Via reis vrienden (the nomadsfamily) krijgen we een tip van een leuk plekje aan het strand. We gaan daar een kijkje nemen. Er is een slagboom, maar we zijn eigenwijs en tillen de slagboom gewoon op💪 we zetten de campers neer en ontmoeten meteen de eigenaar van de strandtent. Een super leuke, relaxte Spanjaard die het alleen maar gezellig vindt dat we hier blijven kamperen. Er hangt meteen een gezellige sfeer. We voelen ons welkom❤️ Ik voel ook meteen wat ik heb gemist. Het echte vrije leven. Aan het strand, op de blote voeten, back to basic en dan helpt het ook enorm mee dat de zon schijnt!! ☀️

Het valt ons ook op dat iedereen die we ontmoeten hier op het strand vrolijk en vriendelijk is en een praatje maakt. Van de eigenaar mogen we zijn kajak lenen en een kampvuur maken. We genieten van de zomerse temperaturen, de hippie muziek die de eigenaar van de strandtent opzet, de kids die meteen lekker gaan spelen, eten en drinken op het strand, nieuwe ontmoetingen, een positieve vibe en vooral even in onze 'reizigers bubbel' zonder covid!

Gisteren zijn we de dag sportief begonnen. De mannen en Joyce gaan fitnessen en ik ga lekker in de duinen mijn yoga oefeningen doen en mediteren. Daarna komt Sharon met zijn twee zoontjes. We hebben hem de dag eerder ontmoet. Hij en zijn vrouw zijn Duits, hij is opgegroeid in zuid Afrika, ze hebben twee jaar gereisd en wonen nu hier in Spanje. Hij vraagt of we het leuk vinden om samen met hun de rivier over te steken en dan op het strand bij de oceaan te chillen samen. Klinkt goed! Spontaan pakken we onze spullen en gaan we op avontuur! Eerst gaan Sharon en zijn vrouw Sophie, samen met de kinderen, in de kajak naar de overkant, dan gaat Jur met de sup naar de overkant en met de sup en de kajak weer terug om vervolgens weer terug te gaan met de sup en Bart, Joyce en ik in de kajak!! 🤪 Daarna moeten we nog over een houten loopbrug door de duinen om uiteindelijk bij het strand aan te komen!

Het is heerlijk op het strand en we nemen een frisse duik in de Atlantische Oceaan. De kinderen spelen heel leuk samen en wij kletsen op een kleedje met Sharon en Sophie. Leuk om zo weer nieuwe mensen te leren kennen 🥰 Echt een van de plus punten van reizen! Ook de vriendschap met Joyce en Bart voelt zo goed!

S'avonds is het volle maan en maken we een kampvuur. We nemen drinken mee en praten samen. Ook de Spaanse eigenaar komt er gezellig bij. Leuk om een local beter te leren kennen! Ook hij woont 'off grid' in een grote ' truck'. Hij is een half jaar hard aan het werk in z'n strandtent en gaat dan in de winter meestal naar Azië om te reizen.

Vandaag is het een bewolkte dag. We chillen en maken een strandwandeling. Ook werken we even aan school, we doen ' tafeltjes bingo' en dictee. De jongens spelen in hun hut en op dit moment komen Sharon en Sophie met de kids nog even langs. Ik denk dat we morgen weer gaan reizen.

Heel veel liefs van ons vier ❤️✌🏻

1. Wendy:
    29 januari 2021
    Ah wat heerlijk dat jullie weer in Spanje zijn. Wij komen over een week of twee denk ik ook die kant op. Veel plezier!
  2. Conny en Ludo:
    29 januari 2021
    Wat ziet het er allemaal weer gezellig uit. Fijn dat jullie ook nog steeds goed weer hebben. 🌞🏝
    Blijf genieten en blijf gezond! Dikke knuffel. 🤗😘😘😘
  3. Marit:
    29 januari 2021
    Wat is dat buiten leven toch heerlijk om te lezen.Zo gelachen om jullie circus acts.👏😂Dat welkom gevoel en fijne mensen om je heen voelt zeker heel goed.Mooi verhaal Susan en super leuke foto’s waar wij zo van genieten.Liefs 😘
  4. Brigitte:
    29 januari 2021
    Ziet er super relaxed uit. Genieten
  5. Maartje:
    Heerlijke foto’s! Knappe circus acrobaten ook 🤣 Lekker genieten samen 😘
  6. Angela:
    30 januari 2021
    Wat n gave plek aan het strand met de camper! Veel plezier lieverds!😘
  7. Corina van Riel:
    31 januari 2021
    Wat een gezelligheid en vooral vrijheid.
    Heerlijk, heel veel plezier😘
  8. Famke: