Blog 44 wildkamperen aan het strand

7 februari 2021 - Tarifa, Spanje

Zondag 7 februari 2021, ongeveer 240 km gereden.

Lieve allemaal,

Nadat ik de vorige blog had geschreven, ben ik maar buiten gelopen, naar het strand. Daar zijn ook onze vrienden Sharon en Sophie met de kinderen. Sophie zegt dat we altijd welkom zijn bij hun in huis en dat we eventueel gebruik mogen maken van de wasmachine en een warme douche kunnen pakken. Ze weet namelijk hoe het voelt om te reizen😊 Dit soort dingen kunnen mij zo gelukkig maken💖 Hoe lief is dat! Mensen die we twee dagen kennen en hun deur voor ons open hebben staan, waar je meteen een warm welkom en een fijne connectie voelt, ik vind dit, vooral in de wereld van nu, zo intens belangrijk en mooi💖 We moeten lief zijn voor elkaar en er voor een ander zijn, be kind to eigother, to yourself and the world💚

Oké dat heb ik even gezegd😊 De volgende dag gaan we weer verder reizen. Er komt slecht weer aan, dus besluiten we te gaan reizen en gaan we op zoek naar een camperplek waar we ook even de wc kunnen legen (ja mensen dit hoort er ook bij😉), water kunnen vullen en alles op kunnen laden. We komen we wel achter dat veel camperplekken of campings duur zijn en er niet zo heel veel keuze is. We vinden gelukkig wel een camperplaats. Maar eerst nog de weg er naartoe! We mogen namelijk eigenlijk niet reizen naar een andere gemeente en in Spanje heeft ook elke gemeente weer andere covid regels. Toch gaan we het proberen.

We rijden samen met Joyce en Bart en om onderweg met elkaar te kunnen communiceren, gebruiken we de walkietalkies van de jongens 😄 erg handig!

Het doorkruisen van de gemeentes gaat goed, geen enkele controle. En op de camperplaats is nog genoeg plek. Wel valt de de camperplaats een beetje tegen. De jongens mogen er helaas niet voetballen en er hangt niet echt een top sfeertje. Ook merk ik aan mezelf dat ik meteen het vrije van het wildkamperen mis. We blijven 2 nachtjes en maken het samen gezellig. We sporten, kletsen, wandelen en genieten van de zon.

Ondertussen heb ik contact met onze travelfriends Paul en Sharon uit Engeland. Zij staan al een paar maanden op een mooi plekje bij Tarifa. We besluiten om daar ook naar toe te gaan. De weg er naartoe is heel mooi! We genieten van het reizen en hebben het er samen over hoeveel prachtige en verschillende landschappen we al gezien hebben in de bijna 7 maanden dat we nu reizen! Van bergen, bossen, zee, vlak, authentieke dorpjes, vervallen gebouwen, krottenwijken, hobbelweggetjes en asfalt. Maar ook de mensen die je onderweg tegenkomt of ziet zijn soms heel bijzonder.

Bij de plek aangekomen zijn we meteen blij dat we weer lekker wild staan. Er staan meerder campers uit allerlei landen. We staan recht aan het duingebied met daarachter de zee en aan de overkant zien we Marokko liggen!

Het is hier echt een wahala voor kite surfers. Het zijn dan ook vooral (kite) surfers die hier staan en er is altijd iets te zien. Het is ook super leuk om Sharon en Paul weer te zien! Zij hebben hier al een hele groep vrienden bij elkaar en één van hen, Kelly, is jarig. Wij worden ook uitgenodigd om wat te komen eten en drinken op haar mini feestje in de duinen. Heel erg leuk om zo meteen andere te ontmoeten.

De jongens vermaken zich ook erg goed hier. Ze maken hutten in de duinen, vliegeren, surfen en spelen op het strand. We maken een wandeling en vinden mooie schelpen. Ook komen er eens in de zoveel tijd een stel koeien langs gelopen die recht voor de camper gaan staan grazen, prachtige beesten!

We zijn nu ook al twee keer naar de stad Tarifa gefietst. Heel bijzonder dat hier gewoon de horeca en de winkels open zijn. Er zitten hier vooral veel surf winkels, maar ook leuke 'hippie' winkeltjes met sieraden en kleding en de oude binnenstad is erg leuk!

Gisteren was het weer even wat minder. Regen en flinke windhozen. Maar toen hebben we lekker creatief armbandjes gemaakt en tussen de buien door zijn Vin en Jur gaan vliegeren. Op dit moment zijn de mannen ook weer aan het vliegeren en zit ik binnen met een kop thee de blog te schrijven.

Vanmorgen had ik nog even een momentje van gemis, want dat hoort er soms ook bij. Hoe prachtig en geweldig het reizen ook is, soms komt het gemis van vrienden en familie even flink binnen. Ik wil jullie dat even laten weten💖 Want ook dat is liefde 💖 En als het er dan even uit is en rustig is, genieten we juist extra van die liefde én van het reizigersleven op deze prachtige plek💖

Hele dikke knuffels van ons!! ✌🏻❤️

Tot snel weer!

PS heel veel sneeuw pret! ☃️

1. Angela:
    7 februari 2021
    Wij missen jullie ook! De heerlijke gesprekken met jou Suus! Nino en Raf de 2 maatjes....Mexy die dol is op Fin, samen hutten bouwen, lekker zwemmen, buitenspelen....Tijdelijk uit het oog...maar altijd in ons hart❤️ We doen snel weer ff FaceTimen! Het is hier nu mooi wit, de kids genieten van de sneeuw! Wij genieten van jullie avonturen!!! En kijken uit naar straks samen een borrel....en alle verhalen!😘
  2. Frank en Anita de Kok:
    7 februari 2021
    Wij missen jullie ook hoor, maar wat staan jullie nu op een fijne plek, zo vlak aan het strand. Mooi om al die kite surfers te zien. Weer genoten van je leuke verhaal Susan en de prachtige foto’s. Geniet ze. We love you 😘❤️😀 dikke knuffel voor allemaal.
  3. Corina van Riel:
    8 februari 2021
    Ook hier in het koude kikkerlandje worden jullie gemist. Maar ik heb weer genoten van je verhaal en foto's. Wat een vrijheid, heerlijk. Ook hier is het verlangen groot om weer weg te kunnen. Geniet met zijn allen, knuffels van ons🥰🥰
  4. Marit:
    9 februari 2021
    Mooie woorden de opening van jouw blog Susan! 🥰Genot om deze vrienden om je heen te hebben.Fijn om te lezen dat jullie weer op je favoriete camperplek staan.Altijd leuk om daar nieuwe mensen te ontmoeten en samen jullie passie te delen.Genoten van jouw verhaal en foto’s.Raf en Vin mooi om te zien.Enthousiasme straalt er van af.Op en top sportmannen.Liefs van mij 😘