Blog 46 als het even wat minder gaat...

21 februari 2021 - Torremolinos, Spanje

Zondag 21 februari 2021, zelfde plek.

Lieve allemaal,

Tja als het dan even wat minder gaat.... Afgelopen week kreeg Jurgen het ineens ontzettend in zijn rug. Zoals vele van jullie weten is hij bekend met rugklachten en als je dan al 7 maanden in een camper leeft met natuurlijk ook minder comfort, dan kan het weleens misgaan.

En dat ging het dus. Jur had zo'n enorme pijn en kon ook niet meer op z'n benen staan. En dan mis je comfort, maar ook extra je vertrouwde omgeving, familie, vrienden en ook z'n eigen therapeut in Nederland. Maar ja die zijn nu even niet om de hoek, dus hebben we hier hulp gezocht.

Gelukkig kon Jur afgelopen donderdag terecht bij een Nederlandse osteopaat/fysiotherapeut. Het was best wel even spannend, want we waren even bang dat het weer een rughernia zou zijn. Gelukkig is dat het niet, maar er zit een flinke 'knoop' onder in z'n rug waardoor er ook een zenuw bekneld zit.  De therapeut heeft hem meteen behandeld en hij heeft spierverslappers gekregen.

Het gaat na de behandeling meteen een stuk beter en door de spierverslappers kan Jur ook weer wat meer ontspannen bewegen en slapen.

Toen Jur veel last van z'n rug had zijn we bij de camper gebleven en er omheen. Zo hebben we geknutseld en opgeruimd en zijn we natuurlijk heel blij dat we onze lieve vrienden Joyce en Bart bij ons hebben, ook voor alle hulp 🥰

Vrijdag zijn Joyce, Vin, Raf en ik richting Caruela gelopen. Jur loopt ook een stukje mee, maar nog niet te ver. In Caruela zit ' het kruideniertje' een Nederlandse supermarkt. Wat een wahala!! 🥰 We kopen worstenbroodjes, witte pasta, hagelslag, autodrop en nog meer Nederlands lekkers!! Onderweg komen we nog een collega van Joyce tegen, Marc. Hij is samen met zijn vriendin Kelly ook in de camper aan het reizen. Zij komen later ook naar onze plek, gezellig!

De wandeling was iets te ver, vooral met alle Nederlandse boodschappen 🤪🙈 Wanneer we terug zijn, doen we dan ook niet veel meer. We gaan nog even met z'n alle, ook Marc en Kelly, op het strand zitten en borrelen gezellig samen.

Gisteren zijn we met z'n alle op de fiets naar Caruela gegaan. Het gaat goed met Jur, gelukkig. We wandelen door de gezellige straatjes en belanden uiteindelijk op het terras van stamcafé Torremolinos, bij Jorg. Samen drinken we wat en kunnen we niet van de frikandellen afblijven 😊 Bij terugkomst gaan we achter te campers nog even verder met borrelen, want de horeca moet hier om zes uur dicht.

Vandaag is het een regen dag. Dus rommelen we wat aan. Vanmorgen ben ik met de jongens water gaan halen om te watertank van de camper aan te vullen, daarna doen we de afwas. Smiddags maak ik met Raf tomatensoep en knutselen Jur en Vin armbandjes. Ook doen we nog een potje 'Uno' en kijken we een film. Ook prima zo'n relaxte zondag, vooral na zo'n, toch, vermoeiende week, vooral voor Jur. Maandag moet hij weer naar de therapeut en dan hopen we dat het weer oké is.

We hopen dat bij jullie ook alles goed gaat!!

Dikke knuffels van ons ✌🏻❤️

1. Frank en Anita de Kok:
    21 februari 2021
    Gelukkig dat het met Jurgen weer wat beter gaat. Fijn dat jullie dan ook steun hebben van Joyce en Bart. En wel handig zo’n Nederlands supermarktje in de buurt. Een boterham met hagelslag blijft altijd lekker. 😀 In Nederland is het nu ook heerlijk weer, dankzij de wind uit Spanje. Vandaag samen heerlijk buiten geweest, gefietst en op het Vrijthof lekker in het zonnetje gezeten met een cappuccino to go. Heel veel lieve groetjes van ons en een dikke knuffel voor jullie allemaal. 😀😘❤️
  2. Sjan:
    21 februari 2021
    Gelukkig gaat het wat beter met onze Jurgen zijn rug. Wij hebben ons ook echt zorgen gemaakt. Fijn dat we vanmorgen ook nog met onze jongens gebeld hebben. Lekker bijgekletst met onze Vin en Raf. Goed om te horen dat ze nog steeds komen logeren ❤😅 Hier was het ook lekker weer en zo hebben wij onze éérste 90 km weer gefietst. Heerlijk. Volgens onze Jurgen moet je genieten van kleine dingen. Dag lieverds dikke kus van ons ❤😘❤😘
  3. Corina van Riel:
    21 februari 2021
    Gelukkig gaat het weer een beetje beter met Jurgen, vrienden in de buurt zijn dan veel waard.😘
  4. Oma de Kok:
    25 februari 2021
    Dat was natuurlijk wel even schrikken . Gelukkig gaat het nu weer beter. Het is te hopen dat het zo blijft, doe maar rustig aan Jürgen . Fijn dat jullie zulke fijnen vrienden hebben,lievegroetjes en een dikkeknuffel, vanOma
  5. Marit:
    27 februari 2021
    Heel fijn nieuws dat het beter gaat met Jurgen.Ook een Nederlandse osteopaat/fysiotherapeut.Daar heb je dan meteen vertrouwen in.Heerlijk hè de winkel leeg kopen met allerlei Nederlandse producten hahah.Smullen 😋.Zo fijn om te lezen dat jullie nog zo genieten samen.Bij ons gaat het momenteel wat minder goed.Jan is gevallen met zijn fiets.Heup gebroken meteen geopereerd.Met ziekenhuis bed en allerlei hulpmiddelen is hij nu fijn weer thuis.Ikke als fulltime verpleegkundige😀Fysio aan huis.Liefs van mij 😘