Blog 47 Torremolinos

8 maart 2021 - Torremolinos, Spanje

Maandag 8 maart 2021, nog op dezelfde plek, Torremolinos.

Lieve allemaal,

De dag na de vorige blog was het boodschappen en wasdag. We rijden hier naar de Lidl met de camper en daar tegenover is een wasserette. Terwijl het wasje draait, doen we boodschappen bij de Lidl en daarna gaat alles in de droger! 's middags fietsen we met z'n viertjes naar Caruela. Het gaat best oké met Jur z'n rug en het zonnetje schijnt. We gaan wat winkeltjes binnen, waaronder de alehop ( een bekende winkel keten hier in Spanje en erg leuk☺️) We vinden daar nog een leuk kadootje voor Bart, want die is twee dagen later jarig en de jongens willen graag vliegtuigjes om mee te spelen op het strand😀 Ook belanden we op het terras. Daar komen twee Spaanse mannen ook zitten en een van hen heeft een elektrische step. De boys kijken geïnteresseerd naar de step, want deze staat echt wel op hun 'wishlist'😁 En ze hebben heel veel geluk, want ze mogen allebei op de step rijden, super cool natuurlijk!!

De volgende dag komt Jorg (van het café) samen met zijn vrouw, Nathalie, en twee zoontjes, Kay (3) en Xem (1), bij ons op visite. Ze hebben heel lief gebak mee genomen en met z'n alle drinken we op het strand koffie. Het is heel gezellig en leuk om elkaar zo beter te leren kennen. 's middags heb ik een meiden middag 💖 Samen met Joyce en Kelly ga ik shoppen in La Caruela. Even zonder de mannen. We lopen over de gezellige boulevard en nemen nog wat te drinken bij Jorg. Super gezellig, maar toch voel ik me ineens niet zo lekker. Wanneer we terug komen trek ik me dan ook even terug in de camper. Ik ben gewoon ontzettend moe. De afgelopen week heeft er enorm ingehakt. Jur met z'n rug en de zorgen eromheen, allerlei emoties, de boys die in een 'puberale flow' lijken te zitten en niks van elkaar kunnen hebben....Het kan dan heel intens zijn om met z'n vieren in de camper te leven en dat hakt er bij mij dan even in. Dus even goed voor mezelf zorgen. Goed slapen én mijn yoga/meditatie oefeningen doen kan dan vaak heel veel goed doen🙏

De volgende dag is Bart jarig. 31 jaar🥳We vieren smiddags een feestje. Joyce en Bart hebben voor lekkere borrel hapjes gezorgd en Bart wordt verwent met kadootjes. Het is gezellig samen. Ook met Kelly en Marc klikt het goed.

Jur z'n rug gaat helaas nog niet helemaal super. Hij heeft nog weinig kracht. Toch maar nog een keertje naar de therapeut.

27 februari zijn we s'avonds uitgenodigd bij Jorg en Nathalie thuis. We vinden het erg leuk om te zien hoe het is om hier in Spanje te wonen. Met de camper rijden we naar hun appartement toe. Kelly en Marc gaan ook mee, Joyce en Bart moeten de laatste tijd heel veel werken, dus die blijven 'thuis'. We hebben kadootjes bij voor Kay en Xem, bonbons voor Jorg en Nathalie en Joyce heeft een mooie hanger zelf gemaakt. We krijgen een rondleiding in het appartement en worden verwend met een heerlijke BBQ en allerlei bijgerechten 🥰 super lekker en goed verzorgd. Ook genieten de jongens even van ' de luxe' van een bankstel én een tv😁

De volgende ochtend wanneer ik op mijn yoga matje op het strand zit, valt het mij op hoeveel plastic er op het strand is aangespoeld. Wanneer ik de camper weer in kom zeg ik dan ook tegen de mannen dat we het strand gaan opruimen. Allemaal een vuilniszak, handschoentje aan en opruimen maar. Ook Marc en Kelly helpen mee. We schrikken er allemaal van hoeveel rotzooi er ligt!! Ik wordt er zelfs een beetje emotioneel van wat wij mensen allemaal voor rommel achterlaten in de natuur. 😥 Jur en ik vinden het dan ook super belangrijk dat de jongens dit besef hebben en er ook iets mee doen. Na een klein uurtje hebben we dan ook enorm veel afval verzameld💪

's middags gaan we nog met z'n alle naar het café om voetbal te kijken. We hebben het gezellig en genieten ook van het Hollandse lekkers☺️

En dan is het op eens alweer Maart!! Wauw wat gaat dit hard!! Alweer bijna 8 maanden onderweg!! De dagen vliegen voorbij! Soms zijn ze wat minder of heel intens, soms zijn we bijna een hele dag bezig met allerlei klusjes zoals fietsbanden plakken, water halen en bijvullen, de vies watertank legen emmer voor emmer, de wc legen, camper opruimen en poetsen, school doen met de jongens, maar ook knutselen en gewoon aanrommelen in dit Gypsy leven 😁

Op 3 maart hebben we het met z'n alle over wat we willen, hier blijven of verder rijden. Op zich willen wij verder, maar omdat Jur nog een keer terug gaat naar de therapeut besluiten wij nog even te blijven. Ook Marc en Kelly blijven nog even. Joyce en Bart besluiten de volgende dag verder te gaan. Dit betekent dat na ongeveer 3 maanden onze wegen scheiden😥 En hier ben ik, nog steeds, niet goed in... Onze laatste avond samen eten we gezellig buiten pizza en drinken en kletsen we samen. Maar de volgende ochtend komen dan toch de nodige tranen. We spreken wel af dat we nog contact houden en elkaar zeker nog gaan zien, in Spanje en anders in Nederland! 💖

Het weer is nu een beetje wisselvallig en soms ook wat meer grijs. Dus besluiten we ook nog even naar het shoppingcenter te gaan. Het is een heel mooi centrum en Vin heeft nieuwe broeken nodig! Hij is flink in de groei, dus shoppen maar! S'avonds komen Marc en Kelly bij ons wat drinken en besluiten we de volgende dag samen een tappas avondje te houden.

We maken buiten een lange tafel en hebben allerlei lekkere hapjes gemaakt. Helaas begint het later te regenen, maar het was een leuke avond.

Gisteren zijn we bewust voor de laatste keer naar het café geweest. We kijken voetbal, poolen en eten en drinken lekker. Ook Nathalie en de kids komen langs en we spreken af elkaar nog te zien voordat wij hier weg gaan. We hebben echt een band met elkaar op gebouwd, super leuk! Nathalie wil ons nog graag helpen en komst heel lief later die dag onze was ophalen💖 ik heb echt super veel was en zij vindt het fijn om een gedeelte te doen. Ik vind het lastig om ja te zeggen, maar ben ook heel dankbaar, want ook een wasmachine is in dit leven echt een luxe☺️ Maar lieve mensen ontmoeten en koesteren is en blijft ook zo bijzonder 💖 Ook onze Noorse buren zijn echt super lief. Het is een jong stel. Wanneer Raf ziet dat zij de haren in vlecht van haar vriend, wil Raf dit ook wel! Dus zo gezegd, zo gedaan en zit zij Raf z'n haren ook te vlechten💖 als bedankje maakt Raf een mooi zelfgemaakt armbandje.

Vanmorgen was het weer was-/droog-/nieuwe gasfles aanschaf-/boodschappen dag🤪 Daarna genieten we lekker van het zonnetje want die schijnt vandaag volop!

Morgen willen we nog een dagje Malaga en ik denk dat we dan woensdag weer gaan rijden. Ik hou jullie op de hoogte!!

Heel veel liefs van ons! ♥️✌️

1. Corina van Riel:
    8 maart 2021
    Weer genoten van je verhaal en foto's. Hopelijk gaat het snel beter met Jurgen.👍🥰
  2. Conny en Ludo:
    8 maart 2021
    Leuk verhaal weer, Susan. 🥰
    Blijft leuk om dit steeds te lezen.
    Hopelijk is Jurgen vlug van zijn rugpijn af.
    Blijf genieten van alles. 😘
  3. Sjan:
    9 maart 2021
    ❤😘
  4. Renee:
    9 maart 2021
    Jeetje wat worden de jongens idd groot zeg, en wat heerlijk weer wat te lezen, hopelijk knapt Jurgen zijn rug snel op.
  5. Oma de Kok:
    10 maart 2021
    Weer een mooi verhaal en foto’s . Het is te hopen dat de rug van Jürgen snel beter wordt, Heel liefs voor Vin en Raf en geniet zoveel je kunt .Een dikke knuffel van Oma .
  6. Wllma en ber:
    10 maart 2021