Blog 48 Weer op reis met z'n viertjes

16 maart 2021 - Vera, Spanje

Dinsdag 16 maart 2021, 320 km verder.

Lieve allemaal,

We zijn weer aan het reizen en o wat voelt dat lekker!!

Maar eerst even terug waar we waren gebleven☺️

Na de vorige blog, 9 maart, zijn we samen met Marc en Kelly naar Malaga gefietst. Er is een prachtige fietsroute door een natuurpark naar Malaga. Het is heerlijk weer. In Malaga aangekomen, parkeren we de fietsen en gaan we te voet verder. Bij de haven zien we een prachtig jacht liggen en zoeken we ook een tentje op waar we wat kunnen drinken. Daarna wandelen we richting het centrum van Malaga en lunchen we op z'n Spaans, Tappas! Helaas komt er net wanneer we op het terras zitten een flinke bui over ons heen, maar als echte Hollanders blijven we gewoon zitten😁 Raf vindt de tappas niet zo geweldig, maar het was weer een ervaring! En het ijsje van de Burger King wat ze daarna van Marc krijgen, maakt veel goed😉

S'avonds komen spontaan Nathalie, Jorg, Kay en Xem langs om gedag te zeggen. De volgende ochtend willen wij namelijk weer verder rijden. We kletsen en drinken lekker buiten tussen onze campers en als afscheidskadootje hebben ze, super gaaf, voor Vin en Raf een voetbalpakje laten maken met 'camperfamily1410' erop en op de achterkant het logo van het stamcafé! Echt heel leuk! Fijn om weer nieuwe vrienden te hebben en we houden ook zeker contact!!

De volgende ochtend zeggen we ook gedag tegen Kelly en Marc. We gaan namelijk weer met z'n viertjes reizen. Na alle gezelligheid met onze lieve reis vrienden, zijn we er ook weer aan toe om met z'n vieren te reizen.

We rijden eerst door de minder mooie 'plastic ocean'. De plastic kassen zie je overal. En helaas ligt er ook enorm veel afval overal. Ik kan hier echt verdrietig van worden en wil hier ook meer mee gaan doen, dan alleen opruimen. Ik zou graag andere mensen willen inspireren om afval weg te gooien en/of op te ruimen, maar ook met z'n alle duurzamer te leven.

We komen uit bij een heel mooi plekje, Playa de los bajos. We staan letterlijk óp het strand. Het is er rustig en we genieten van het zonnetje. De jongens spelen lekker op het strand, in een boom en gaan nog even lekker zwemmen.

De volgende ochtend wanneer we de gordijntjes openen zien we de prachtige zee💙 we ontbijten op ons gemak en rijden verder. Onderweg stoppen we bij een tankstation. Daar kunnen we het toilet legen, water legen en vullen en ook de camper wassen! Dat is wel weer nodig😆

We rijden het gebied Cabo de gata binnen en het verrast ons hoe mooi het hier is! We zien bergen en woestijn, maar ook palmen, witte stranden en een azuurblauwe zee. We staan weer aan het strand maar tussen de bergen. S'avonds zien we een prachtige sterrenhemel. Wauw wat is reizen toch mooi ❤️

De volgende dag rijden we een prachtige route tussen de bergen en rijden we door het mooie dorp San Jose. Het doet ons denken aan Ibiza. Het heeft een magische vibe en er wonen veel 'vrije geesten'. Hier vinden we helaas geen slaapplek, maar in een dorpje verder, Las Negras, wel. We parkeren de camper en lopen naar het strand. Het is zo'n lekker weer, dat we lekker op het strand kunnen liggen en de zee in kunnen, heerlijk!

Via via horen we over het bijzondere plekje, San Pedro. Vanuit Las Negras kun je hier of per boot, of lopend door de bergen komen. Het moet een heel bijzondere plek zijn, waar hippies in zelfgemaakte huisjes wonen in een klein paradijsje. We gaan hier dus naar toe!! Het is nog even voorzichtig met Jur z'n rug, maar we hebben er alle vier zin in. We zijn er als gezin aan toe om lekker in de natuur te zijn, op avontuur, in beweging, op zoek naar een bijzondere plek en dan trekt de hippie cultuur ons ook nog!

De hike is echt prachtig. Na ongeveer een uur zien we San Pedro liggen. Wauw!! Op slag verliefd!! 💖🌼✌️ Wat een mooie plek. Wanneer we aankomen zien we de zelfgemaakte huisjes en lopen we richting het strand. Daar is een barretje waar je iets kan drinken. Het is een 'piraten bar', omdat er nog een oud fort staat waar ze vroeger piraten spotten en daarna is het ook een gevangenis geworden voor de piraten.

Bij het barretje praten we met de locals. We begrijpen dat ze daar dus in harmonie met de natuur leven. Er zijn een aantal zelfgebouwde huisjes en iedereen die er nu (tijdelijk) wil blijven mag er in een tentje wonen. Helaas wordt er gedreigd dat er misschien ooit een hotel neergezet gaat worden. Dit zou wel heel erg zonde zijn en verschrikkelijk voor de mensen die er nu in alle rust wonen😥 we genieten van de bijzonder hippie vibe en lunchen op het witte strandje. Na een paar uurtjes gaan we terug, deze plek zullen we nooit vergeten 💖 Onderweg komen we andere mensen tegen en ook een Nederlands stel met een kindje die ons herkennen van Instagram. Oh wat leuk om jullie te ontmoeten! Toch een beetje verlegen worden we hiervan☺️ maar wel heel leuk!

Ook in Las Negras zelf hangt een mooie sfeer. We drinken lekker iets op een terras en genieten van een Spaans gebakje. Er zijn veel Spanjaarden en het is leuk om op een minder toeristisch plek te zijn.

De volgende dag besluiten we een dorpje verder te rijden naar een camperplek. We staan het liefste op 'wild' kampeerplekken, maar af en toe is het fijn om even naar een camperplaats te gaan waar we lekker kunnen douchen, water kunnen legen en vullen en het toilet te legen. We gaan op een camperplek staan in agua amarga. De camperplek heeft niet zo veel sfeer en we voelen dat we echt veranderd zijn als reizigers. We vinden het voortaan prima om op een basic plekje te staan in 'het wild' en dan lekker dicht bij de zee of in de natuur.

We gaan het dorpje bekijken en het is weer een leuk dorp. Mooie witte huisjes. Oude grotten woningen, gezellige pleintjes. Dit gebied heeft echt ons hart gestolen. S'avonds gaan we allemaal lekker douchen.

De volgende ochtend hebben we weer een prachtige route. We genieten echt van het reizen, al rijden we niet lange afstanden. Maar gewoon de  reis flow terug en het avontuur gevoel, heerlijk. En dan ook nog eens prachtig weer☀️ we vinden een heel mooi strand. We genieten daar van de rust en de prachtige omgeving. De jongens spelen met stokken en maken samen met Jur een pijl en boog. Ik lees lekker in mijn boek. Tegen eind van de middag rijden we weer weg, want we kunnen daar niet overnachten. We kiezen ervoor om terug te gaan naar Las Negras. Puur om te slapen en dan weer verder te rijden.

Vanmorgen zijn we weer gaan rijden. Weer een prachtige route. We staan nu ter hoogte van Vera.

Het reizen bevalt dus weer goed! Wel zijn we de laatste tijd veel aan het denken over wat we allemaal nog willen zien en hoe we verder willen. We hebben nog zoveel ideeën 😆 maar al die ideeën ontploffen af en toe in ons hoofd, dus laten we het even rusten. Dag voor dag, go with the flow. We zien wel wat het ons nog brengt en hoe lang we nog willen reizen. We houden jullie op de hoogte!

Heel veel liefs van ons! ✌️❤️

1. Sjan:
    16 maart 2021
    Mooi verhaal weer Suus. Geniet vooral van al het moois wat op jullie pad komt!❤😘 Dikke knuffel voor jullie 😘
  2. Jill:
    Wauw mooie foto’s weer!
  3. Maaike:
    16 maart 2021
    Weer een fijn verhaal om te lezen. Wat ik me nog af vroeg, heb je inmiddels al een keer shampoo gebruikt of was je nog steeds je haren met alleen water??
    Genietze nog daar en go with the flow 🙏🏻
  4. Conny en Ludo:
    16 maart 2021
    Mooie foto's Suus. Je ziet jullie gewoon genieten. Blijf vooral genieten. Dikke knuffel van ons. 😘😘😘😘
  5. Angela:
    16 maart 2021
    Wat n mooie foto’s! En wat zien de jongens er goed uit! Ben ook benieuwd naar de shampoo😉
    Ik vind t echt heel bijzonder wat jullie doen, leuk om op deze manier mee te kunnen genieten van jullie avonturen!
  6. Frank en Anita de Kok:
    17 maart 2021
    Goeiemorgen lieverds,
    Wat een mooi verhaal weer en prachtige foto’s. We zijn blij dat jullie de reisflow weer hebben gevonden. Geniet ervan!!!!
    Heel veel knuffels van ons 😘❤️
  7. Oma de Kok:
    17 maart 2021
    Wat een mooie reis Susan.Het is fijn om zo met jullie mee te reizen. Met al die mooie foto’s .Blijf genieten ,heel veel liefs en een dikke knuffel voor jullie alle vier .🥰🥰🤗🤗😎.
  8. Marit:
    18 maart 2021
    Wat leuk dat jullie weer aan het reizen zijn.Ook voor ons voelt dat goed Susan 😀Wat een ontzettend leuk en lief cadeau voor Vin en Raf hun voetbal pakjes.Tjee wat gaaf en indrukwekkend om te lezen en te zien waar jullie nu verblijven.Liefs 😘
  9. Corina van Riel:
    19 maart 2021
    Wat een mooi verhaal weer en heerlijke foto's. Zo fijn om te lezen en zien dat jullie zo genieten. Knuffels van ons🥰