Blog 49 gezellig weerzien van reis vrienden en nieuwe ontmoetingen💖

26 maart 2021 - Santa Pola, Spanje

26 maart 2021, ongeveer 250 km gereden.

Lieve allemaal,

Hoe gaat het met jullie? We vinden het super leuk dat jullie reageren op deze blog! Ik hoop dat jullie nog steeds genieten van onze avonturen ☺️

We staan dus ter hoogte van Vera. Daar hebben we een plekje aan het strand, maar we blijven hier niet lang. Prima voor een nachtje en dan weer door. We hebben namelijk al van verschillende mensen gehoord dat je bij Playa la carolina heel mooi kan staan, dus dat gaan we ontdekken!

Daar aangekomen is het inderdaad een prachtige plek!! Er staan meerdere campers én ook verbod borden, maar inmiddels hebben we daar genoeg ervaring mee en wanneer het goed voelt om te overnachten, nemen we het risico graag.

We gaan eerst op ontdekkingstocht. We maken een wandeling tot boven op de berg om te genieten van het uitzicht. Wat een paradijsje weer! En het is heerlijk weer! We gaan smiddags dan ook lekker naar het strand en Vin kan weer oefenen met surfen🤙

De volgende dag maken we een prachtige hike. Wat is dit genieten en wat voelt het heerlijk om te wandelen. Ik vind wandelen heel erg fijn en heb het soms ook gewoon echt nodig. Ook de mannen vinden dit leuk en genieten van de natuur en kunnen hun energie kwijt. Wel hebben ze uitdaging nodig en houden ze het liefste van avontuurlijke paden en eigenlijk het liefste lekker van het padje af😆

Er zijn hier ook oude grotwoningen en dat is wel heel bijzonder. De jongens hebben al hele fantasieën hoe ze het in zouden richten.

Af en toe is het ook tijd voor klusjes! Vlak bij Playa la carolina zit een benzinestation waar we water kunnen halen, grijswater kunnen lozen en de wc kunnen legen. Ook op tijd een keer stofzuigen en poetsen is natuurlijk nodig, vooral als je meer buiten leeft dan binnen en de buitenwereld zelfs mee naar binnen sleept...🙈

Op een ochtend komt er een Nederlandse man aan Jurgen vragen of hij op deze plek kan overnachten. Jahoor! Jur maakt een praatje en dan zegt Rob (die man) ineens, hé ik ken jullie! Wij volgend jullie al een tijdje op Instagram!! Wat leuk om jullie te ontmoeten!! Haha!! Hij reist samen met zijn vrouw, Agnes, en 3 kinderen, Amber (5), Floor (3) en Bo (1) in een oude, opgeknapte, Daf bus! Super gaaf!

We komen gezellig aan de praat en krijgen een rondleiding door de bus. Echt een villa onder de campers! Met gewoon een vaatwasser en al!! Wauw! En ook heel aardige mensen! We worden uitgenodigd om de volgende dag pannenkoeken te komen eten.

De volgende dag, 21 maart, gaan we eerst lekker naar het strand. Het lijkt wel zomer! In de ochtend en avond/nacht is het fris, maar wanneer de zon doorkomt is het gewoon warm! In de middag gaan we dus pannenkoeken eten bij Rob en Agnes en de kids. We eten lekker buiten en de kids spelen heerlijk samen. Wat een gezelligheid! Elke keer weer mooi hoe je contact met andere reizigers krijgt, allerlei inspirerende verhalen, allerlei verschillende mensen, maar allemaal één grote connectie en dat is reizen💖

De bus krijgt veel bekijks en zo komen ook wij weer in gesprek met andere. Zo ontmoeten we ook Ellen. Zij leeft in haar camper 'hit the road Jack', samen met haar hondje Teun. Door allerlei omstandigheden leeft zij nu van maar 80 euro per maand en verdient ze soms wat bij door sieraden en zelfgemaakte honden halsbanden te verkopen. Ook krijgt ze allerlei gunsten van haar 'volgers' vanuit Social media of via vrienden die ze heeft ontmoet. Toch is ze gelukkig in dit leven. Heel bijzondere vrouw. Ik en Raf gaan even kijken in haar campertje en kletsen samen. Ook bedenken we dat we het belangrijk vinden om mensen die het minder goed hebben te helpen en vinden we het belangrijk om samen te delen. We maken voor Ellen een pakketje met spullen uit onze camper waar wij verder niks meer mee doen en/of over hebben. Ellen is super blij en vraagt of ze ons misschien mag interviewen. Jahoor dat mag! Zodra dit interview online staat, zal ik het delen!

Inmiddels hebben we al vele bijzondere contacten en vriendschappen opgebouwd. We houden dan ook met de meeste mensen contact. Zo ook met Wendy en haar dochtertje Taliya. We hadden meteen al een klik. We hebben dan ook weer afgesproken om elkaar te zien en Wendy komt ook bij ons staan, gezellig!!

Wanneer we elkaar we zien is het meteen weer gezellig!! Wat fijn!! Taliya en de jongens spelen samen en wij kletsen bij. Wendy heeft een lange rit achter de rug, dus zorgen wij voor het avondeten. We eten lekker buiten en gaan pas weer naar binnen wanneer het echt te koud wordt💖

De volgende ochtend ben ik op tijd wakker en neem ik even een momentje voor mezelf. Ik heb het strandje helemaal voor mezelf en doe mijn yoga en meditatie. Heerlijk die rust! Daarna hebben we visite van een super schattige puppy. De jongens spelen met hem en ook Jur speelt en knuffelt het lieve beestje. We zijn met z'n vieren verliefd💖 Zal de wens van een hondje ook ooit nog uitkomen? Als het aan Vin en Raf ligt wel!! 😆

Na het ontbijt gaan we samen met Wendy en Taliya wandelen. We gaan kristallen zoeken, want die zou je hier kunnen vinden. We vinden allerlei prachtige stenen, maar kristallen... Maar dat maakt niet uit, want het is toch een leuke wandeling. Smiddags gaan we nog samen naar het strand. Vin kan op deze plek heerlijk surfen en geniet hier intens van. Raf vindt het nog geweldig om samen met Taliya fantasie spel te hebben💖

De volgende dag, 24 maart, nemen we weer afscheid van iedereen. Wij hebben namelijk afgesproken met onze lieve vrienden Jaimy, Vivian, Jaida en Moss. Zij hebben een huis gehuurd en wij gaan op visite! We nemen afscheid en zeggen tot de volgende keer!! Wendy en Taliya gaan ook verder, maar we houden contact en weten dat we elkaar zeker nog eens zien!

Het is ongeveer 2 uurtjes rijden naar Viv en Jaimy. Onderweg een keer tanken en we stoppen even bij een supermarkt om iets mee te nemen. We kunnen de camper in de straat van het huis parkeren. Daar zijn ze dan!! We zijn weer samen!! Super leuk!! Het voelt meteen weer vertrouwd!

We worden ondergedompeld in luxe in het huis. De jongens genieten van het zwembad en de jacuzzi, de lunch wordt verzorgd, we drinken een wijntje in de zon, Viv en ik gaan lekker met z'n tweeën in de jacuzzi, we kunnen lekker douchen en kletsen, kletsen en kletsen bij, heerlijk!! Ook kunnen we de wasmachine even volgooien, toppie!!

We overnachten in de camper, bij het huis en de volgende ochtend ontbijten we lekker samen. We overleggen dat we graag nog samen willen reizen en besluiten dat we elkaar weer opzoeken.

Gisteren zijn wij al verder gereden naar een wild plekje bij Santa pola. We hebben heerlijk geslapen. Helaas stond vanmorgen wel de politie op de stoep...risico van het vak... Gelukkig geen boete en een vriendelijke man. Hij heeft ons een waarschuwing gegeven en een foto gemaakt van het kenteken.

Dadelijk komen Vivian en Jaimy ook hiernaartoe en dan gaan we samen even overleggen waar we gaan overnachten. Komt vast goed, hoort er allemaal bij!! Inmiddels ervaren genoeg 😉

Tot de volgende keer!!

Heel veel liefs van ons ❤️✌️

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Sjan:
    26 maart 2021
    Heerlijk om te lezen en te zien dat het goed gaat met jullie! En telkens weer nieuwe mensen ontmoeten.
    Geniet van alle mooie momenten! ❤😘😘😘😘
  2. Maartje:
  5. Conny en Ludo:
    Heerlijk! Genieten! 🏄‍♂️🚴🧘‍♀️🏖🌞
  6. Corina van Riel:
    27 maart 2021
    Dat ziet er weer heerlijk uit.😃😃👌😘
  7. Angela:
    27 maart 2021
    Leuk om mee te mogen lezen met jullie avonturen! 😘
  8. Renee:
    27 maart 2021
    O wat zijn jullie lekker bruin zeg! Heerlijk om dit weer te zien en te lezen