Blog 50 verjaardag Jur en Pasen🐣🌼

5 april 2021 - Tavernes de la Valldigna, Spanje

5 april 2021, ongeveer 190 km gereden.

Lieve allemaal,

De volgende ochtend, op ons plekje in Santa pola, komt de politie ons wekken🙈 het wordt tijd voor een nieuwe plek! We doen het wel op ons gemak en ontbijten eerst samen nog, voordat we verder rijden.

We besluiten samen eerst nog naar de markt te gaan in Santa pola. Terwijl we weg rijden, worden Vivian en Jaimy gevolgd door twee politieagenten op quads. Het ziet er wel grappig uit zo'n persoonlijke escort 😆

Om samen te reizen hebben we, net als met Bart en Joyce, de walkietalkies om te communiceren. Viv en Jaimy hebben altijd op het vliegveld gewerkt in Eindhoven en dat is te horen over de walkietalkies 😂 Jaimy is net een echte stewart!

Aangekomen bij de markt, vinden we het toch wel bijzonder dat dit hier gewoon allemaal door gaat. Wat een drukte en wat een enorme markt! We slenteren lekker rond en kopen uiteindelijk niks 🙈

Na de markt rijden we verder naar een plekje bij Alicante. De volgende dag willen we daar het kasteel gaan bezoeken, maar helaas is er geen parkeerplekje meer vrij. We rijden door naar een plekje aan het strand, vlak bij Cullera.

Dit plekje is een bijzonder plekje. Het is een stukje niemandsland, aan het strand. Het voelt hier goed aan. We gaan samen naar het strand en genieten van de Spaanse zon.

De volgende dag, 29 maart, begin ik de dag met het geven van een yogales aan Viv. Wat is het toch fijn om zo de dag op te starten💖🙏 En het voelt ook goed om mijn kennis van yoga te kunnen delen en andere ook enthousiast over yoga te maken.

Smiddags maak ik een lange wandeling met Jaimy naar het stadje. We hebben wat boodschapjes nodig en vinden het fijn om even te wandelen. We kunnen goed kletsen samen en doen dit ook de gehele heen- en terugreis 😆 wanneer we terug komen hebben Viv en Jur ook lekker zitten kletsen en de kids fijn gespeeld. Fijn dat we het zo goed met elkaar kunnen vinden!

We vermaken ons prima op dit plekje. We gaan tussendoor een keer boodschappen doen bij de Lidl en verder vermaken we ons rondom de campers en op het strand. De kids hebben het springtouwen ontdekt, we knutselen met materiaal wat we vinden op het strand, Jur heeft z'n nieuwe hobby ontdekt, namelijk met een loep en de zon figuurtjes branden in een mooi stuk hout. We leven buiten💚  De boys hebben een gave hut gebouwd en Vin heeft weer volop geoefend met surfen en wanneer we het wat frisser krijgen gaan we naar binnen en staat zowel bij ons, als bij Jaimy en Vivian, de deur voor ons allemaal open.

Om ons water aan te vullen en te lozen, rijden we naar een plekje in de vallei. We eten daar iets en maken daarna een prachtige wandeling door de bergen en de sinaasappel bomen. In het dorpje is ook een speeltuintje en een café. We willen daar op het terras gaan zitten en dan ook overnachten, maar er is helaas geen plekje meer voor ons allemaal op het terras, dus besluiten we toch terug te gaan naar ons plekje aan het strand.

Qua avondeten proberen we zoveel mogelijk lekker buiten te eten. De ene keer kook ik voor ons allemaal, de andere keer Viv, of we koken samen. Na het eten wassen we samen ook af buiten. We houden ook een keer biosavond bij ons in de camper en een keer hebben Viv en ik meidenavond bij ons met thee, chocolade en een film en de mannen hebben een mannen avond bij Jaimy. Ook hebben we met z'n alle het spel 'partners' ontdekt. Super leuk spel uit Denemarken!

1 april geef ik eerst weer een yogales aan Viv. Deze les wordt gefilmd voor de vlog op youtube (vivandjames). We zijn nu regelmatig te zien in de vlogs en dat is toch wel heel leuk. We krijgen een hoop positieve reacties! Vivian en Jaimy willen nu ook een vlog maken over óns camper leven. Daarvoor vragen we nu via Social media of mensen vragen hebben over ons of wat ze willen weten over ons. Als jullie nog vragen hebben, dan laat het ons even weten!

Smiddags gaan we met z'n alle naar het strand. We doen spelletjes, de mannen wagen een sprong in de frisse zee, stoeien en spelen met Moss. Later op de dag knutselen Vin en Raf stiekem bij Vivian in de camper. Jur is namelijk bijna jarig!

3 april, verjaardag van Jur! Vandaag wordt hij 37 jaar. Vivian heeft heel lief slingers opgehangen, ook de slingers van Jaida, dus roze met goud en 4 jaar, haha😆 Jur krijgt de hele dag lieve telefoontjes en berichtjes, bedankt daarvoor💖 sochtends wordt hij gewekt met knuffels en kusjes van Vin en Raf en mooie tekeningen. Ook van Jaida krijgt hij een dikke knuffel en een mooie tekening. We genieten van het lekkere weer en chillen op het strand. Smiddags eten we cake en borrelen we samen. We sluiten de dag af met een lekkere BBQ. Het was een relaxte en gezellige dag.

De volgende dag is het eerste paasdag. Het is een grijze dag met een paar regen druppels. We maken er een rustige dag van. Op ons gemakje. Om toch even lekker te bewegen, wandelen Viv, Jur, Vin, Raf en ik naar het stadje. We halen bij de spar lekkere broodjes om de volgende dag te gebruiken bij het paasontbijt.

Vanmorgen hebben we eerst uitgeslapen. Daarna hebben we een lange tafel gemaakt en een heerlijk paasontbijt op samen. Na het ontbijt gaat Vin lekker surfen en bereiden Jaimy en ik een speurtocht voor. Zodra de kids er weer allemaal zijn, doen we een speurtocht. Er liggen overal manderijnen verstopt en op het einde krijgen ze een snoepzakje met m&m's en kinderbueno. 🐣 We spelen nog een potje ' 'Partners' en dan gaan we ons fijne plekje verlaten. We rijden naar een camperplek bij Valencia.

We zijn vandaag einde van de middag hier aangekomen en net lekker gegeten. Morgen gaan we op de fiets Valencia ontdekken!

Tot de volgende keer!

Liefs van ons❤️✌️

1. Angela:
    5 april 2021
    Wat staan jullie er weer leuk op! Proficiat nog Jurgen!!! Die hond is geweldig! Leuk voor de jongens....😍🤪
  2. Marit:
    6 april 2021
    Gezellig verhaal om te lezen.Jullie zijn zo creatief met iets kleins leuke dingen te maken.Gisteravond genoten van de Vlog.Gaaf om jullie samen zo te zien.Mooie foto’s waar wij zo van genieten.Gezellige dagen in Valencia.Liefs 😘
  3. Oma de Kok:
    6 april 2021
    Leuk verhaal mooie foto’s het. Ziet er weer gezellig uit ook met je verjaardag , heel lief wat de kindjes allemaal geknutseld hebben .Jullie genieten maar lekker in de zon, tot de volgende keer ,liefs van Oma 🥰🥳🤗