Blog 51 van 28 graden in Valencia naar regen!

12 april 2021 - San Esteban de Gormaz, Spanje

12 april 2021,

Lieve allemaal,

De volgende dag, 6 april, staan we een beetje op tijd op, want we gaan op de fiets naar Valencia. Het is een heerlijke zonnige dag. We stappen op de fiets en fietsen richting Valencia.

Het is ongeveer 40 minuten fietsen en een heel fijne route. Ook in Valencia zelf kun je heel fijn fietsen! Echt een fietsstad. We vinden Valencia een prachtige stad! We fietsten door het park, drinken wat op een terrasje, parkeren de fietsen en ontdekken de binnenstad te voet, gaan een markthal binnen, en kijken vooral ons ogen uit, wat een prachtige gebouwen, oud en nieuw! En dat weertje ☀️💖 28 graden!! Genieten!

Moe maar voldaan komen we terug. We drinken samen nog iets en kletsen en genieten na.

De volgende dag rijden we een stukje verder. We moeten boodschappen doen en wassen. Niet de leukste dingen om te doen, maar het is hier nu ook minder weer, dus dan is dat niet zo erg.

Later op de dag komen we op een gratis camperplaats in Castello. Naast de camperplaats is een voetbalveld en we staan vlak bij het strand. Het weer is niet veel, maar we blijven zo veel mogelijk naar buiten gaan.

Samen met Viv en Jaimy, kids en Moss, lopen we een stukje over het strand. Er is een speeltuintje open en de kids ( en Jaimy) hebben de grootse lol😆 in een ander speeltuintje plas ik bijna in m'n broek van het lachen wanneer ik en Viv samen op een wip gaan🤪 we voelen ons weer helemaal kind☺️

De jongens zijn helemaal blij met het voetbalveld. Er zijn ook veel Spaanse jongeren te vinden. Leuk om te zien dat ze lekker met andere kinderen kunnen spelen. Op een gegeven moment gaat Vin iets anders doen en gaat Raf op z'n gemakje de voetballende Spaanse jongeren observeren. Hij komt in contact met een Spaanse jongen die ook een beetje Engels kan. Hij nodigt Raf uit om een potje mee te voetballen. Super leuk om te zien hoe Raf wordt geaccepteerd in de groep en geniet van het potje voetbal 💖

De volgende dag is het maar slecht weer. Grijs en regen. We gaan weer een stukje rijden en onderweg zien we een shoppingmall! We stoppen daar en gaan even lekker shoppen, wat moet je anders met dit weer😆 we gaan ieder onze eigen weg als gezin en zien elkaar tussendoor weer om iets te gaan eten en drinken. Daarna rijden we verder naar onze volgende plek.

Als activiteit bedenkt Viv om koekjes te gaan bakken. Super leuk idee, alleen een hele uitdaging met drie kids en een hond die ook nog rondloopt 🤪 maar we zijn weer even bezig geweest en einde van de dag gaat ook weer het zonnetje lekker schijnen. We genieten buiten van wat drinken en de zelfgemaakte koekjes🍪

Gisteren zijn we landinwaarts gegaan. Prachtig ook! We hebben geslapen tussen de bergen bij San Esteban. Het is hier nachts echt koud en toen we vanmorgen uit de camper stapte, kwamen er gewoon wolkjes uit onze mond!! Brrr! Maar wel een strak blauwe lucht en de zon💖

Tot de volgende keer!

Liefs van ons❤️✌️

1. Famke:
    12 april 2021
    Al even niet meer gereageerd hier! Maar de verhalen blijven super om te lezen! Wat bijzonder dat Raf met de spaanse jongens mee ⚽️ voetbalt!
  2. Femke Honders - van Hest:
    12 april 2021
    Wat een gave avonturen weer, leuk om te lezen. Geniet er nog maar van samen!
    Liefs Danny & Femke
  3. Conny en Ludo:
    12 april 2021
    Wat een leuke foto's 📸 weer. En we blijven genieten van jullie verhalen. Was ook een leuke blog met jullie van Viv en Jaimey. Tot een volgende keer. Dikke knuffel 😘
  4. Corina van Riel:
    13 april 2021
    Wat heb ik weer genoten van jullie verhaal en mooie foto's. Wat leuk dat RAF met de Spaanse jongens gevoetbald heeft. Geniet ze samen. Knuffels🥰