Blog 56 onze ervaringen aan de prachtige meren in Frankrijk

25 juni 2021 - Annecy, Frankrijk

25 juni 2021, ongeveer 400 km denk ik.

Lieve allemaal,

Hoe gaat het met jullie?

Nou het is officieel!! Yoga on the road by suus is 'in the air' ! Wauw wat een ontzettend lieve reacties allemaal! Via de telefoon, app, deze blog, Social media, echt heel hartverwarmend!!❤️ Dank jullie wel daarvoor! Ik hoop dat jullie ondertussen ook de weg hebben gevonden naar mijn Facebook en Instagram pagina! En natuurlijk hoop ik nog het meeste dat ik jullie een keer kan verwelkomen in een van mijn yogalesjes!!

Nu we alles in werking hebben, merk ik ook dat ik het best spannend vind. Alsof mijn enthousiasme 'rush' even uit mijn lijf is en ik nu ineens ook ' 'angsten' krijg. Het brengt me even uit balans, maar ik probeer dan ook vooral te focussen op positiviteit en mijn enthousiasme en eigenlijk vooral vertrouwen te hebben. Als ik kijk wat we allemaal al wel niet gedaan hebben, huis verkocht, baan opgezegd, al het 'vertrouwde' achter ons gelaten. Echt niet de makkelijkste weg, maar wel het avontuur aangegaan en ons hart gevolgd en dat brengt ons op de mooiste plekjes en brengt ons ook heel veel levenslessen. Die gedachten zorgen ervoor dat ik me weer sterk voel🥰

Over mooie plekjes gesproken...nou die heb je hier wel hoor in Frankrijk!! Na ons fijne plekje in Troyes zijn we door gereden naar Lac de Settons. Echt een prachtige plek aan het meer. Het doet ons denken aan Zweden. Het is een wildkampeer plekje en we staan echt 2 meter van het meer af. Het is er mooi groen en de vogeltjes fluiten💚

De boys gaan meteen lekker het water in en spelen met de sup. Ondertussen doen wij een poging om de stickers van 'yoga on the road by suus' op de camper te plakken.... Dit gaat met een lekkere hoge bloeddruk, zweet en nog net geen tranen, maar het is gelukt... Haha! 😂

Op dit mooie plekje genieten we van de natuur. We gaan wandelen, mountainbiken rondom het meer, genieten van de zonsondergang, zien allerlei dieren (zoals ook een slang in het water waar we net heerlijk in hebben gezwommen 😨) en de boys mogen op een wipe out parcours, super gaaf natuurlijk!

Het natuurplekje is heerlijk, maar het is ook weer oké om te gaan. We moeten water hebben en de wc kunnen legen en dan moeten we toch weer verder.

We komen aan op een plekje in Beaulon. Het is niet zo'n mooi plekje, maar oké voor een nachtje. Samen met de boys doen we een potje jeu de boules.

We genieten volop van het rijden door Frankrijk. Frankrijk is heel camper vriendelijk, met overal gratis service punten en gratis overnachting plekken. Ook het rijden van de 'b-route' (geen tol) is prachtig! We rijden door de romantische Franse dorpjes met mooie bloemen en huizen met een hoop geschiedenis.

Na het plekje in Beaulon vinden we een slaapplek in Clayette. We staan alleen op een camperplaats en vaak doen we dat niet, maar we staan er prima, dus blijven we daar. Clayette is een pittoresk dorpje met een 'chateau' en gezellige terrasjes. We wandelen door het dorp en gaan ook nog naar een skatebaan waar de jongens los kunnen.

De volgende dag rijden we richting een gratis plekje in Matour. Helaas valt dit plekje een beetje tegen en kiezen we ervoor om op de camping ernaast te gaan staan. Er is een zwembad bij en aangezien het warm en heel benauwd is, is afkoelen in een zwembad wel even lekker! We hebben een fijn plekje en het is een leuke kleine camping. Zo'n zwembad en de faciliteiten van een camping zijn dan ook weer een luxe☺️

We krijgen s'avonds bezoek van een zigeuner eenden familie😂 moeder eend laat de jongkies schooien en ze eten zo uit onze hand, daarna komen er 5 mannetjes kijken wat de opbrengst is, haha!! Wel heel schattig die kleine pluizige eendjes🥰

Het is qua weer een beetje onrustig. Het is warm en benauwd overdag en s'nachts kan het flink te keer gaan qua onweer en regen. Op ons volgende plekje, in Brens, gaat het dan ook flink te keer. En als we dan de waarschuwingsborden zien met overstromingsgevaar 'ook bij goed weer', is het best even spannend. Een camper heeft maar dunne wandjes en s'nachts kun je dan echt wakker liggen van het onrustige weer. Gelukkig gebeurt er niks en kunnen we de volgende dag ook gewoon lekker, met droge voeten, wandelen in de mooie omgeving. We staan tussen de bergen en er is een stuwmeer met stroomopwekking. We gaan daar kijken en de boys hebben meteen een lesje over hoe stroom kan worden opgewekt en hoe sluizen werken.

21 juni maken we een ontzettend mooie rit. We rijden dwars door de bergen. Het is niet echt een route voor campers, maar dat zorgt juist voor het avontuurlijke gevoel 🥰 De natuur is prachtig. Groen, bergen en dan zien we ineens het azuurblauwe meer 'lac du Bourget'. Wauw wat prachtig!! We zijn alle vier onder de indruk en ik weet niet hoeveel foto's ik moet maken, ik blijf 'knippen'.

We vinden een camperplaats naast een camping. Net buiten het drukke centrum en via de camping kunnen we aan het meer liggen.

Nadat ik op Instagram iets heb gepost over deze prachtige plek, krijg ik een berichtje van Martin. Martin en zijn vrienden groep, zijn de eerste vrienden die we hebben leren kennen in onze reis. We hebben ze leren kennen in Noorwegen en waren onder de indruk van hun levensstijl. Het zijn extreem sporters en leven van hun sport. Je kunt het zo gek niet bedenken of ze doen het, skydiven, surfen, snowboarden en dan allemaal op professioneel niveau. En het leuke was, dat zij weer onder de indruk waren dat wij reizen als gezin! We hadden toen meteen een leuke klik en nu horen we dat we gewoon, na bijna een jaar later, in het zelfde dorp zijn.

Martin en Alex gaan skidiven en het vliegveld ligt om de hoek van waar wij staan. We pakken dus de fietsen en rijden naar het vliegveld. Daar aangekomen zien we Martin, Alex en Loren (vriendin van Martin) meteen zitten. We vinden het allemaal heel fijn om elkaar weer te zien, dikke knuffels en een en al warmte🥰

We krijgen uitleg over het skydiven en Martin en Alex laten hun nieuwe wingsuite zien. De jongens vinden het heel interessant, al hadden ze het liefst ook mee het vliegtuig in gegaan😆 wanneer de mannen het vliegtuig in gaan, gaan wij kijken. Na de sprong laat Martin op zijn 360 graden camera de mooie beelden zien. Vooral het ' vliegen' door de wolken met zo'n wingsuite aan is echt prachtig!

We worden voor de middag uitgenodigd bij het familie 'lake house' . Daar aangekomen zien we nog een oude bekende, Jokke. Het huis staat echt op een pracht locatie❤️ wat een eer om hier te mogen zijn. Martin vraagt de jongens of ze misschien zin hebben om op zijn elektrische foil board te surfen! Natuurlijk willen ze dat!! Huppekee, wetsuits aan en doen!! Super knap van de jongens dat ze alles zo aangaan! Trots❤️ Ze krijgen uitleg van Martin en gaan ervoor. Echt prachtig om te zien, stoere jongens op een gave foil board, op een magische plek ❤️

Maar natuurlijk is het niet altijd magisch. Ook wij hebben wel eens pittige dagen. En misschien voelt het soms wel extra intens, omdat je zo intens met z'n vieren leeft en ook van de ene indruk in de andere valt. Soms is er in dit leven veel rust, soms gebeurt er veel in één dag, beleven we van alles, soms zijn het kleine dingen die ons uit balans halen. Te weinig slaap, niet helpende gedachten, gemis van de mensen thuis, soms ook gewoon niet te verklaren dat je even een mindere dag hebt, soms heel duidelijk te verklaren wanneer de jongens om alles ruzie maken, constant tegen alles in gaan, of 'het zeur' hebben, ja mensen ook dat gaat gewoon door....😉

Nadat we onze lieve vrienden gedag hebben gezegd en een zekere tot ziens, gaan we 23 juni naar Annecy. We gaan eerst naar een camperplek kijken, maar die staat vol. Op naar de camping. Helaas stuurt onze (speciaal voor de camper gemaakte) navigatie ons door een bijna onmogelijk weggetje, stijl omhoog, smal, met allerlei obstakels... Een paar grijze haren verder, zijn we toch gearriveerd op de camping🤪

Het meer van Annecy is ook echt prachtig! Azuurblauw water met de groene bergen op de achtergrond en als je goed kijkt, nog de witte sneeuwtoppen. Echt onbeschrijfelijk mooi.

We zijn nu in Annecy en blijven hier tot na het weekend. Het is een fijne camping. We zijn al een keer naar het skatepark geweest en ook Jur heeft nu een skateboard aangeschaft 🤙 we hebben gewandeld in de prachtige stad en in het mooie park ' les jardins l'europe'. Ook hebben we gewinkeld en een lekker ijsje op. De benen en billen worden hier ook getraind, want we gaan iedere dag de berg op en af, en nog een keer😆

Aankomende maandag gaan we op visite bij Melanie, een vriendin die hier ook in de buurt woont en die we ook hebben ontmoet in Noorwegen. Zij was met haar motor van Frankrijk naar Istanbul aan het rijden, maar is helaas in Bosnië gevallen en heeft haar been gebroken😬 maar meer daarover en natuurlijk over waar we allemaal nog meer komen en beleven, in de volgende blog! Ik hoop dat jullie er weer zin in hebben om die te lezen!

Heel veel liefs van ons vier❤️✌️

1. Lenneke:
    25 juni 2021
    Heerlijke avonturen in Frankrijk! Tof wat er dan allemaal zo op je pad komt.
  2. Frank en Anita de Kok:
    25 juni 2021
    Wat een leuke blog weer Susan en weer veel mooie avonturen beleefd. Gefeliciteerd met je nieuwe bedrijfje Yoga on the road by Suus. Trots, ben benieuwd hoe het zal gaan lopen. Super trots ook op onze stoere jongens. Wat leren ze toch veel zo onderweg. Of het slim is dat Jurgen ook een skatebord heeft gekocht, dat weet ik niet. Het roept bepaalde herinneringen op. 😂 Heel veel lieve knuffels van ons 😘💕❤
  3. Oma de Kok:
    26 juni 2021
    Leuke blog Susan.Wat een mooie en spannende avonturen beleven jullie zeg .mooie foto’s, succes met je yoga bedrijfje, ben trots op jou ondernemingsgeest ik hoop dat het goed gaat lopen.En de jongens die doen het ook goed .En Jürgen niet te enthousiast . Liefs en een dikke knuffel van Oma.🤗🏄‍♂️🥰😎👍❤️
  4. Kirstin:
    26 juni 2021
    Fijn om te lezen lieverds, tot gauw weer😘😘
  5. Corina van Riel:
    26 juni 2021
    Wat heb je weer een goed en gezellig verhaal geschreven. Mooi om te horen dat je nu verder gaat met je yoga. Ook heb ik weer genoten van jullie mooie foto's. Geniet ze.😘
  6. Angela:
    27 juni 2021
    Frankrijk heeft heel veel mooie plekjes….daar vermaken jullie je nog wel even😉😉😉
    Heb weer genoten van jullie avonturen!❤️