Blog 59 visite 💖 en we zijn in Italië!🇮🇹

6 augustus 2021 - Pisa, Italië

Lieve allemaal,

Wat een bijzondere weken en wat veel te vertellen!

23 juli zijn we aangekomen in Annecy. We hebben nog een camperplaats gevonden waar we een paar dagen blijven tot dat 26 juli mijn ouders en mijn broer Thomas ook in Annecy aankomen en we dan samen naar een camping gaan.

Spannend hoor dat we voor de eerste keer visite krijgen in het jaar dat we weg zijn! Super leuk!! We zijn natuurlijk al wel 2 keer in Nederland geweest, maar andersom is het nog niet gelukt dat iemand 'in ons leven' langs kan komen. We hebben er dan ook heel veel zin in!

De jongens zitten 26 juli dan ook al vroeg in de ochtend te wachten op het muurtje 🥰"hoe lang duurt het nog?" Uiteindelijk wordt hun (on)geduld beloond en komen opa en oma en ome Thomas!! Wat is het fijn om elkaar weer te zien!!💖

We gaan lekker bij de camper zitten en worden verrast met een kado pakket! Een doos voor lekkers uit Nederland, boeken voor de boys en andere leuke spullen! Super lief! Ook hadden we een boodschappenlijstje doorgestuurd voor de Kruidvat 😁 Maar we genieten vooral van het samen zijn en lekker bij kletsen.

Vanuit de camperplek gaan we eerst even boodschappen halen voor de aankomende dagen en natuurlijk voor de verjaardag van Raf! Daarna rijden we naar de camping.

Op de camping parkeren wij de camper en settelen mijn ouders zich in hun gehuurde 'pipowagen' 😄

De volgende dag is Raf jarig!! Hiep hiep hoera!! 10 jaar!! Raf wordt overladen met knuffels, kusjes en verjaardagswensen💖 ook krijgt hij heel veel berichtjes en telefoontjes van lieve vrienden en familie, bedankt allemaal!!

Raf mag natuurlijk kiezen hoe de dag eruit ziet. Daar hoort taart bij en kadootjes. Hij krijgt van opa en oma een fototoestel, want Raf is gek op fotograferen en van ons krijgt hij een kendama (voor iedereen die niet weet wat het is, zie foto's ☺️) Vin heeft een mooie tekening gemaakt 🥰 En van het geld van andere opa en oma koopt Raf een stunt skateboard! Dik verwend dus!

S'middags wil Raf lekker naar het meer om te zwemmen en s'avonds kiest Raf ervoor dat we 'kleine hapjes' eten bij de camper. En daarna gaan de boys 'logeren' bij opa en oma in de 'pipowagen'😄

De volgende dag gaan we met z'n alle Annecy onveilig maken 😉 Het is er behoorlijk druk, maar we doen het op ons gemak. Het blijft er mooi! We wandelen rond in de stad en in het park, lunchen met stokbrood op het plein en eten een lekker ijsje.

De volgende dag zeggen we weer gedag tegen opa en oma. Zij gaan verder naar Siena, Italië en mijn broer Thomas reist met ons verder. Dikke knuffels en ook tranen, afscheid nemen blijft lastig.

We rijden terug richting de Mont blanc, om Thomas te laten zien hoe prachtig het is. Thomas vindt het geweldig mooi! We staan op een plekje waar we eerder hebben gestaan en gaan dan ook weer naar de skatebaan! Ook Thomas springt op een skateboard, wat nog best even lastig is soms🙈 ik doe zelf ook nog een kleine poging, maar een boek lezen in de zon is ook prima ☺️

30 juli rijden we een prachtige route door de bergen. Het is ook wel intensief rijden, maar super mooi! Boven op de berg stoppen we om een leuk bergwinkeltje in te gaan en te genieten van het uitzicht. We overnachten bij Savines-le-lac. Een heel mooi meer. S' ochtends geef ik Thomas daar een yogales en het is heel bijzonder om samen weer te genieten van de yoga. 2 jaar geleden gingen we iedere vrijdagochtend samen naar de yoga en nu geef ik een yogales, in Frankrijk aan een prachtig meer!💖

De volgende dag gaan we de grens over! En dat gaat niet zonder slag of stoot...Qua controle aan de grens is er (weer) niks te zien, maar de route die we nemen is zeer uitdagend... We rijden door de bergen en terwijl we midden in de bergen zijn, op te smalle weggetjes, bergafwaarts, begint er ineens een heftige onweersbui en giet het eruit. Ook worden de remmen (voor de eerste keer in de reis) te warm en zetten we de camper aan de kant! Terwijl we net stil staan en proberen even bij te komen, knalt er 2 meter naast ons de bliksem in! We schrikken ons rot! Met een bepaalde spanning (bijna letterlijk 🤪) rijden we voorzichtig verder. Er zijn modder riviertjes ontstaan op de weg, dus heel rustig aan komen we uiteindelijk gelukkig heel huids, wel via een prachtige weg, beneden aan de berg! Het zweet staat ondertussen overal, maar we zijn in Italië!!😄

We vinden een leuke camping aan een rivier (bij het dorpje Demonte) Er hangt een leuke sfeer en het is een outdoor  centrum voor allerlei outdoor activiteiten. We zijn blij dat we even kunnen landen. We wandelen naar de rivier en de jongens en Thomas spelen in het water en maken samen dammetjes. S'avonds genieten we van onze eerste echte Italiaanse pizza!

1 augustus rijden we door richting de kust. We vinden een plekje in Torre del Mare. Het is een simpele camperplaats, maar we zijn blij dat we een plekje hebben, want het is behoorlijk druk!! We moeten daar heel erg aan wennen. Ook aan Italië moeten we even wennen. Een nieuw land, met een andere cultuur en andere manieren. Maar het is ook genieten aan de kust en heel bijzonder om mijn broer zo bij ons bij te hebben. 💖

Ondertussen is mijn nicht, Maud, ook onderweg richting ons. Zij is met haar auto met daktent op vakantie en na een paar dagen Frankrijk met een vriendin, komt ze gezellig bij ons op visite! Ze heeft een hele dag gereden, maar aan het einde van de middag is ze er!! Super leuk!! We eten samen een broodje burger en kletsen lekker bij.

De volgende dag, 2 augustus, willen we een klein stukje door rijden. De plek waar we staan is niet heel bijzonder, dus hebben we het idee om max een uurtje verder te rijden en daar weer samen een plekje te vinden. Dit idee gaat hem helaas niet worden... Het is heel erg druk en de scooters vliegen om onze oren. We worden echt even gek van de drukte en weten even niet wat te doen... We kiezen ervoor om de snelweg te pakken en dan maar even flink door te rijden. Maud gaat voorop en samen komen we uit in Lavento. We vinden daar een camping aan de kust. Eigenlijk is hij volledig vol, maar gelukkig is er een heel vriendelijke Italiaan die z'n best voor ons wil doen en zorgt dat we de camper en de auto van Maud op één plek mogen zetten! Super fijn, want we hebben het even nodig om bij te komen. We kiezen er dan ook voor om hier (ondanks dat het een dure camping is🙈) zeker drie nachten te blijven, even landen, acclimatiseren en genieten. We settelen, geven elkaar een dikke knuffel en ontspannen.

3 augustus gaan we lekker naar het strand. Vin neemt zijn surfplank mee en Raf zijn bodyboard. De boys zijn bijna de hele dag in de zee te vinden en we chillen lekker aan het strand. Maud en ik liggen helemaal dubbel, letterlijk en figuurlijk, om een beetje fatsoenlijk  uit de golven te komen! Thomas geniet nog van een Thaise massage 😄 en s'avonds wandelen we samen Lavento in om lekker te genieten van de Italiaanse keuken. We vinden een plekje en hebben contact met een groep Nederlanders. Het is een moeder met haar dochter, haar zoon en zijn vriendin. Het klikt meteen en vooral Thomas heeft een bijzondere connectie met hem. Ook komen we erachter dat de dochter ook yogales geeft. We hebben samen lol en we zijn met z'n alle een leuke avond rijker!

De volgende dag, 4 augustus, hebben Maud en ik een meiden dag!! Heel bijzonder voor mij, want ik ben eigenlijk nooit zonder de mannen! En natuurlijk extra bijzonder om dit samen met mijn nichtje te doen. We gaan dan ook lekker de toerist uit hangen en gaan met de boot chinque terre ontdekken. Het zijn prachtig gekleurde dorpjes tegen de rotsen aan zee. We genieten met z'n tweeën en doen het lekker rustig aan. We hoppen op en af van de boot een dorpje in, wandelen rond, drinken cappuccino, eten op een bankje focaccia en drinken een wijntje💖 op en top genieten!! Voldaan en dankbaar komen we dan ook weer terug op de camping. S'avonds kookt Maud heerlijke pasta pesto en eten we met z'n alle buiten op ons knusse campingplekje🥰

Gisteren ochtend ben ik opgestaan met spanning in m'n lijf. Ik had flyers opgehangen op de camping en aangegeven dat we 5 augustus om 10 uur een yogales is. Voor mij de eerste keer dat ik het zo doe en misschien een les ga geven aan onbekende mensen met mijn concept van yogaontheroadbysuus. Ik vind het echt even spannend, maar spreek mezelf toe dat het me gaat lukken en dat ik er vooral van moet genieten. Maud en Thomas zijn ook bij de les. En yes, daar komen nog drie mensen aan!!! Het is een Nederlandse moeder met haar 2 dochters. De les gaat heel goed en na een paar minuten zit ik volledig in mijn element en kan ik er ook van genieten. Moeder en dochters zijn ook tevreden en geven me dan ook een vrijwillige bijdrage. Super tof! Trots, dankbaar en voldaan kom ik terug! 🙏

S'middags gaan we nog lekker naar het strand. Vin surft en het gaat heel goed!!! S'avonds is ook heel bijzonder. Maud en Thomas nemen de kids mee en Jur en ik hebben, sinds lange tijd, een avondje voor ons twee! Heel lief en fijn! We wandelen door Levanto en komen Maud, Thomas en de jongens ook nog tegen, haha!! We eten met z'n tweetjes lekker, kletsen even bij zonder twee paar extra oren en wandelen op ons gemak terug. Onderweg komen we bij een openlucht concert weer de rest tegen 😄 met z'n alle lopen we naar de ijscoboer, waar heel leuk straatartiesten bezig zijn. Vooral Raf vindt dit echt geweldig! We genieten samen en gaan dan terug naar de camping.

Vanmorgen zijn we weer verder gereden. We zijn nu onderweg naar Pisa. Wij, Jur, ik, Raf en Thomas, in de camper en Maud en Vin achter ons aan in de auto! Op naar nog meer avonturen! Nog één weekje met z'n alle en daarna weer met z'n vier!

Tot de volgende keer en voor iedereen een fijne vakantie en zomer!!

Liefs van ons! ✌️❤️

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Brigitte:
    6 augustus 2021
    Wat een gezellige familie reünie. Dat doet een mens goed. Super fijn dat jullie ook een keer met z'n 2-en wat quality time hebben gehad. Nog veel plezier met zun alle. Groetjes uit Gôôl
  2. Corina van Riel:
    6 augustus 2021
    Wat heerlijk, zo allemaal samen. ♥️
  3. Conny en Ludo:
    6 augustus 2021
    Wat gezellig zo allemaal met elkaar. Geniet deze week nog zo samen en doe iedereen de groeten van ons. 😎😘💖
  4. Suus:
    6 augustus 2021
    We genieten zeker met z'n alle!! Voor tante Conny, tante Brigitte en tante Corina, ik was nog niet klaar met de foto's, dus als jullie foto's willen kijken staan ze er nu wel op als het goed is! 🥰😘❤️
  5. Sjan:
    Veel plezier samen. Geniet van elkaar! 😘
  6. Gaby:
    6 augustus 2021
    Wat een mooie belevenissen allemaal weer! Fijn om jullie zo samen allemaal te zien!

Liefs Gaby
  7. Marit:
    6 augustus 2021
    Leuke blog! Tiener Raf Gefeliciteerd 🥳🎉🎈Gezellige verwendag gehad samen met Oma,Opa en ome Thomas leuk hoor.Leuke foto’s genieten! Liefs 😘
  8. Angela:
    6 augustus 2021
    Heerlijk om te lezen dat jullie zo genieten met jullie familie! ❤️😘😘😘
  9. Oma de Kok:
    6 augustus 2021
    Fijn te zien dat jullie het zo gezellig hebben ,nu met zijn alle bij elkaar.Geniet er van en nog veel plezier ,liefs van Oma dekok.