Blog 64 Samen zijn met onze belse vrienden en golven spotten in Nazare!🌊

20 oktober 2021 - Nazaré, Portugal

20 oktober 2021,

Lieve allemaal,

10 oktober rijden we samen met Jimmy, Eva en de kids naar de bijzondere camping o' tamanco. Het is een camping van een Nederlands stel, die al 23 jaar deze natuur camping runnen. De camping is ecologisch, biologisch, artistiek en straalt rust maar ook avontuur uit.

We zoeken samen een plekje uit en zetten ons kamp op. Op de camping is een zwembad en daar maken we natuurlijk gebruik van☺️

S'avonds maakt Jimmy voor ons allemaal lekker Chili sin carne. Die momenten van samen eten delen is super fijn en zijn echte geniet momentjes.

De volgende dag geef ik een yogales aan Eva. We vinden een rustig plekje op de camping. Heel moeilijk is dat ook niet, want de camping is redelijk leeg, maar eigenlijk is dat niet eens zo heel erg, want het is ook wel lekker rustig zo. Terwijl Eva en ik yoga doen, gaan de mannen met de kids hout zoeken voor het kampvuur.

Na de yoga gaan we met z'n alle fietsen. In de buurt is een meer en daar willen eens gaan kijken. De tocht is wel iets pittiger dan we hadden verwacht... Maar bij het meer aangekomen kunnen we lekker zwemmen en spelen. We zien nog een cowboy oefenen met z'n prachtige paard en buiten ons is er alleen nog een Portugees gezin.

S'avonds gaan we geen kampvuur meer doen, iedereen is moe en de kids gaan niet te laat naar bed. We kletsen nog lekker buiten en gaan dan lekker ons bedje in.

De volgende dag rommelen we wat op de camping. Er wordt aan school gewerkt, we doen spelletjes, gaan zwemmen, de kinderen kunnen lekker spelen samen en s'avonds gaan we een kampvuur bouwen. Jimmy heeft zijn mondharmonica bij ❤️
Bij het kampvuur ontmoeten we ook de Nederlandse Rachel en Eva en ook een gezin uit Amerika (geboren in Mexico) Het zijn muzikanten en vanuit Amerika gevlogen naar Brussel en toen op de fiets naar Portugal!! Super gaaf!

De volgende dag krijgt Jur zijn tweede tattoo van Jimmy. Hij heeft een heel mooie tattoo shop gecreëerd in de binnenruimte van de camping. Ik maak een filmpje voor Jimmy en de kids gaan met Eva zwemmen. Ook helpen ik en de jongens andere Eva mee met een karweitje. We sorteren takken en maken ze 'kaal', zodat ze gebruikt kunnen worden voor een vlechthek.

S'middags geef ik yogales aan 'andere' Eva. Ze heeft nog nooit yoga gedaan en het is fijn om haar één op één les te geven. Ook is het super gaaf dat ik nu gewoon steeds meer lessen geef en er ook wat geld voor krijg. Langzaam groeit 'yoga on the road by suus', trots🥰 Eva vindt het erg fijn en naast geld, stopt ze ook een super lief briefje in het 'geld' bakje❤️🙏

De volgende dag is het 14 oktober (1410) onze dag van de liefde, al 23 jaar samen❤️

Ik sta vroeg op want ik geef om 8 uur een yogales aan een groepje van 6. We zoeken een plekje waar we al wat kunnen genieten van de warmte van de ochtendzon, want in de ochtend en avond begint het al flink fris te worden. We eindigen midden in een weiland☺️ maar het is een heerlijke les. We zijn allemaal voldaan en ik krijg  positieve feedback terug🥰

Na de les gaan we samen ontbijten en daarna iedereen gedag zeggen. We gaan, samen met Jimmy, Eva en de kids, nog richting de kust. Het waren een paar leuke dagen op deze bijzondere camping!!

Onderweg doen we wat boodschappen en dan vinden we een fijne spot aan het strand in Pedrogao. Het is een prachtige plek. Op het strand proosten we nog op onze dag en spelen de kinderen in de zee en op het strand. S'avonds gaan we met z'n alle lekker eten ik een Portugees restaurant.

15 oktober verplaatsen we de camper een klein stukje naar een wat fijner strand met betere surf golven. Vin kan lekker surfen, Raf bodyboarden en Jimmy probeert ook te surfen op Jurgens board. We eten samen nog een ijsje en s'avonds eten we met z'n alle bij ons in de camper.

16 oktober starten we rustig op. In de ochtend is het behoorlijk mistig. Jimmy bakt voor ons allemaal boekweit pannenkoeken, die we bij ons lekker op eten. Na het eten gaan we skaten. Er is bijna geen verkeer en er kan gewoon op de weg geskate worden. Ik wandel erachter aan en onderweg zie ik de Portugese vissers. Ze hebben enorme vissen gevangen. Gisteren hebben Jurgen en Eva, samen met de kinderen, al een kijkje genomen op het strand. De vissers halen dan hun enorme netten binnen en helaas zitten er ook vissen bij die ze dan niet op eten. Het voelt een beetje dubbel, we vinden het zielig voor de vissen, maar het zijn ook de inkomsten van de postugese vissers hier.

Aan het einde van de boulevard is een heuvel waar we van af skaten. Ook ik doe een poging op het long board van Eva en het gaat best oké☺️😉 Raf is nog wel flink gevallen, maar dat hoort er helaas ook bij. S'middags doen we het lekker rustig aan.  S'avonds komen Jimmy en Eva nog even gezellig bij ons in de camper. Onze laatste avond samen (voor nu) Jimmy heeft lekker chocolade brood bij en ze hebben heel lief een zelf versierde steen en een foto voor ons, ter herinnering aan onze vriendschap 💖

De volgende ochtend is het tijd om elkaar gedag te zeggen. We zien elkaar vast nog in het zuiden, maar toch is het altijd lastig om weer even los te laten.

Wij rijden naar Nazare. We settelen ons op een camping en ik en jongens duiken even de bossen in. We maken een mooie wandeling en beklimmen een heuvel met bovenop een prachtig uitzicht op Nazare.

18 oktober gaan we met z'n vieren Nazare ontdekken. Vanuit de camping is het ongeveer 20 minuten lopen. Nazare heeft echt super leuke straatjes om doorheen te lopen, maar waar we vooral voor zijn gekomen zijn de mega golven! Nazare staat bekend om de hoogste golven ter wereld! Een waar surf paradijs!! Met het treintje gaan we de berg op, om bij de bekende vuurtoren te komen en Nazare noord te zien, waar de hoge golven kunnen zijn. Op dit moment is het nog rustig, maar als het goed is worden de golven aankomende week alleen maar hoger! Wat we wel zien zijn dolfijnen!! Jur ziet er zelfs één een showtje geven!

Tussen de middag trakteren we onszelf op een pizza. Naast ons zit een koppel uit Californië, waar we mee aan de praat komen. Leuk om mensen van over de hele wereld te leren kennen!

Terug op de camping plonst Vin nog lekker in het zwembad en wil hij z'n record verbreken van baantjes zwemmen. Ik en Vin hebben even ons quality time momentje, één op één, ook belangrijk!

De volgende ochtend drinken we samen met een Nederlands gezin een kopje koffie. Zij hebben altijd in een Tiny House gewoond en zijn nu met hun vouwwagen en zoontje van 2 jaar, aan het reizen.

S'middags gaan we lekker naar het strand. Het is 27 graden, heerlijk!!🌞 Ik en de jongens duiken nog even in de golven, maar helaas kan dat maar één keer, want daarna is het verboden om te zwemmen, omdat de golven steeds hoger worden! Zullen we dan toch nog die monster golven kunnen zien deze week? In de volgende blog zullen jullie het kunnen lezen!! Of wie weet al eerder op Social media😄

Heel veel liefs van ons!! ❤️✌️

1. Famke:
    20 oktober 2021
    🤩🤩🤩mooi verhaal weer Suus! En mooie fotos!!
  2. Corina van Riel:
    20 oktober 2021
    Wat heerlijk en zoveel gezelligheid.
    Een prachtige steen, die van de yoga.👍😘
  3. Oma de Kok:
    20 oktober 2021
    Weer een mooi verhaal Susan .En leuke foto’s .geniet maar van al het moois van wat er op je weg komt
    Liefs.vanOma❤️🤗🏄‍♂️🏄‍♂️
  4. Frank en Anita de Kok:
    23 oktober 2021
    Leuke blog weer Suus en mooie foto’s. Leuk om te horen dat jullie zoveel leuke mensen ontmoeten van overal op de wereld. Trots op je dat de yoga on the road steeds beter gaat lukken. Groetjes en een dikke knuffel van ons, liefs pap en mam