Blog 65 Feestjes in Portugal 💖🥳

6 november 2021 - Lagos, Portugal

6 november 2021,

Lieve allemaal,

De vorige blog is van 20 oktober. We waren toen nog in Nazare, hopend op de grote monster golven🌊 Helaas hebben we die extreme golven niet gezien, maar de golven waren toch indrukwekkend en prachtig om te zien!!

Nadat we hebben genoten van de krachtige oceaan, lopen we terug en komen we oude bekenden tegen. Het is een Zwitsers gezin die we eerder zijn tegen gekomen. Ze maken muziek op straat en in het zonnetje genieten we van hun prachtige straat concert.

Daarna genieten we van een heerlijke ijscoupe en van de middagzon en dan lopen we terug naar de camping.

De volgende dag rijden we naar Baleal, vlakbij Peniche. We staan op een 'wild' plekje met een hele hoop ander campers. Het is een super gave plek met allerlei verschillende soorten campers, busjes en zelfs een vrachtwagen omgebouwd als rijdend appartement! Met de eigenaar van deze truck komen we snel in contact. Het is Dave en hij komt toevallig ook uit Tilburg! We hebben meteen een klik en vooral Vin heeft een bijzondere connectie met Dave. Baleal is een echte surfspot en Vin gaat dan ook lekker surfen, ook samen met Dave pakt hij een paar goede golven.

Ook het Zwitsers gezin is er weer en er komen nog meer oude bekenden gezellig langs. Ilse, Auke en Sophìa en een gezin die we alleen via Instagram kennen, Leander, Malika, Levay en Kyo. Maar we maken ook nieuwe connecties, met Simone uit Oostenrijk en nog een ander stel uit Oostenrijk, 2 zussen uit Duitsland en 2 broers uit Brabant!! Het is een grote 'travelfamily' en we hebben het heel gezellig samen.

De dagen starten relaxed. Ik geef twee keer een yogales op het strand. S'middags lekker naar het strand, de mannen surfen, we komen bij elkaar op het strand, gaan lekker wandelen, shoppen in de mooie surfshops en s'avonds eten we samen en zijn we vooral te vinden in het 'appartement op wielen' van Dave😄 We maken weer bijzonder connecties en wanneer we na een week toch besluiten om verder te rijden ( er is heel veel regen op komst) is het moeilijk om weer los te laten en verder te gaan. Toch weten we dat we elkaar gaan zien in de Algarve. Het was een heerlijk plekje 💖

We moeten ook even bijkomen van de gezellige week, het voelt een beetje als een week feesten 🙈 dus even weer op adem komen en goed voor ons zelf zorgen, maar ook weer even met z'n vieren zijn.

We rijden naar het volgende surf dorp, Ericeira. Het is helaas echt herfstweer met wind en regen. Toch wandelen we en gaan we ook nog even kijken in de prachtige surfshops.

30 oktober besluiten we door te rijden naar de Algarve, op naar de zon!🌞 Het is best eens stukje rijden, maar we hebben de tijd. We weten nog niet zo goed waar we naartoe rijden, maar we weten dat vriendinnen van ons bij Mikkis Place to stay zijn. En dat is ook een plek waar nog meer Nederlandse gezinnen samen komen. Dus besluiten we weer daar naartoe te gaan. Ook met het idee om daar gezellig Vin z'n verjaardag te vieren, want die wordt 3 november alweer 12 jaar!

Bij aankomst in de Algarve, en ook Mikkis, voelt het weer meteen vertrouwd! We hebben hier een heerlijke tijd gehad vorig jaar en maanden hebben we hier genoten van de Portugese zon.

We zien onze lieve vriendinnen Mariëlle en Sanneke. Het is meteen weer gezellig en ook met de andere gasten hebben we snel contact.

De volgende dag, 31 oktober, hebben we een Halloween party! Raf wordt door Sanneke omgetoverd tot een echte engerd 😄 en ik ga samen met Sanneke als enge unicorn, hahaha!!😂 Het is een heel gezellige avond!

Op Mikkis leren we ook verschillende mensen en gezinnen kennen die we al wel 'kennen' via Social media, maar nu ook in het echt leren kennen. Super leuk om alle reizigers zo samen te zien en onze verhalen te delen. Ook heel fijn voor de kids om samen te kunnen spelen.

Ook geef ik bij Mikkis 2 keer een yogales, heel fijn en leuk dat er veel mensen zien die geïnteresseerd zijn en ervan genieten💖 trots op mezelf ook 🙏

3 november is onze kanjer jarig!! Onze lieve, stoere, surfdude, Vin!! 12 jaar al!! Wauw!!  Vin wordt dan ook al een echte kerel. We zien hem groeien, zowel fysiek als mentaal. Dit leven geeft hem ook zoveel en het is een grote levenservaring.

S' ochtends staan we rustig op. We eten samen en Vin krijgt natuurlijk een kado, een poncho voor na het surfen en Raf heeft een hele lieve brief geschreven voor z'n broer 💖

Gedurende de dag wordt Vin gebeld en komen er lieve berichtjes binnen vanuit vrienden en familie, heel erg bedankt daarvoor!!

Samen met Sanneke, Mariëlle en ook Irene, gaan we met Vin een lekker stuk taart eten en wat drinken. Op de middag komen er gezellig allemaal lieve mensen langs om Vin te feliciteren en krijgt hij ook nog kadootjes. Van Mariëlle en Sanneke een fijne trui, van Malika, Leander en de kids een mooi shirt, van Gaby, Jerry en de kids surfspullen zoals wax en zonnebrand en van Julia (ook 12) krijgt hij een armbandje 💖 Vin is echt jarig en geniet! We sluiten de dag af met lekkere frietjes en een fijne avond samen.

De volgende dag merk ik aan mezelf dat ik een emotionele dag heb. Vin z'n verjaardag was super, maar ik mis dan ook onze lieve familie en vrienden die in Nederland zijn. Dat gemis komt zeker af en toe voorbij en is denk ik ook heel normaal. En ik weet dat is alleen maar liefde ❤️

We zeggen gedag tegen onze lieve vriendinnen Mariëlle en Sanneke. Zij gaan langzaam richting Oostenrijk rijden, om daar in december te gaan werken. Altijd lastig om dag te zeggen😟

S'middags stappen we bij Irene in de auto om even lekker naar de zee te gaan. Irene gaat samen met Eva lekker wandelen en wij gaan als gezin even genieten aan het strand. Wat is het toch prachtig, de kust van de Algarve 💖 wauw!!

S'avonds hebben we een gezellige avond met z'n alle bij Gaby en Jerry. Een hoop nieuwe mensen ontmoet en fijn om te voelen dat er onder de reizigers een grote connectie is.

Toch kiezen we ervoor om de volgende dag Mikkis te verlaten. Het is en blijft een bijzondere plek met veel mogelijkheden en een hoop gezelligheid, maar soms is dit ook best intens en willen wij op z'n tijd ook weer even lekker met z'n vieren zijn én we willen ook meer zien van de Algarve.

We zijn nu in Lagos en wat we hierna weer doen, we zien het wel🥰 we blijven in ieder geval zeker nog een hele tijd in de Algarve!

Heel veel liefs van ons!❤️✌️

1. Dees:
    6 november 2021
    War n avonturen Suus!!
    Prachtig❤
  2. Marit:
    7 november 2021
    Bijzonder dat jullie steeds oude bekenden tegenkomen.Dan krijg je toch een hele leuke band met elkaar.Foto’s geven het al aan zo mooi om te zien.Genoten van jullie verhaal en mooie foto’s van de omgeving waar jullie nu zijn.Vin een feestelijke verjaardag gehad leuk om te zien🥳Liefs van mij😘
  3. Corina van Riel:
    7 november 2021
    Wat een gezelligheid, heerlijk. Weer even iedereen zien en daarna weer tijd voor jullie zelf. Prachtige foto's hoor👌👌
  4. Frank en Anita de Kok:
    8 november 2021
    Wat een gezellig verhaal weer Suus. Leuk om al die bekende en onbekende mensen te ontmoeten tijdens jullie reis. We snappen dat jullie na al die drukte ook weer verlangen naar wat rust. Prachtige foto’s van Portugal en de jongens. Heel veel liefs van ons en dikke knuffels voor allemaal. Groetjes van (o)pa en (o)ma 😀👍😘💋🥰❤️