Blog 66 minder leuk bezoek en hele leuke bezoekjes!

26 november 2021 - Pêra, Portugal

26 november 2021,

Lieve allemaal,

Hoe gaat het met jullie allemaal? In Nederland is het najaar echt gestart, ik begreep dat er zelfs kans op sneeuw is dit weekend? En hoe gaat het met jullie allemaal nu de maatregelen helaas weer strenger worden? Ik hoop dat het nog een beetje vol te houden is en dat iedereen zijn of haar hoofd boven water kan houden. We sturen jullie allemaal heel veel warme liefde.

Nu even terug waar ik de vorige keer was gebleven. We hadden toen onze Vin z'n verjaardag gevierd en waren weggegaan bij Mikki's. Terwijl ik deze blog schrijf, zijn we weer terug bij Mikki's en is er weer een hoop gebeurd.

Na de vorige blog werden we helaas even niet helemaal fit met z'n vieren. Bij de mannen bleef het bij een verkoudheid, maar ik had het even wat pittiger te pakken. Gelukkig kan ik de tijd nemen en hebben we hier genoeg vitamine d. Nog wat extra vitamine c en ik was gelukkig ook weer opgeknapt.

We zijn lekker naar de stad Lagos geweest en naar de camping waar we vorig jaar kerst hebben gevierd (bij Alex) Even lekker op ons gemakje gedaan.

Daarna zijn we naar een camperplek gegaan bij Figueira, Budens. En dit gebied bevalt ons wel. Er zijn heuvels, wat groener en er hangt vooral een heel relaxte sfeer. Ik ben nog niet helemaal opgeknapt, maar de rust die er is en ook het lieve bezoek van onze vriendin uit Oostenrijk, Simone, doet me goed. We worden een beetje verliefd op dit stukje Algarve en kijken zelfs rond voor een stukje grond wat te koop staat. En terwijl Jur met Vin is gaan fietsen, ziet hij een sfeervol schooltje. We zoeken het op op internet en de visie van de school spreekt ons enorm aan. 'Toevallig' is er die zaterdag een open dag!

Ondertussen gaan we ook nog even kijken bij een grote camping 'Ecocamp Salema'. Een erg mooie camping, maar met een extra uitdaging, want het is een terrassen camping met best stijlen stukken, die niet zo lekker te rijden zijn met onze camper. Maar we vinden een lekker plekje, waar we zelfs de hangmat kunnen ophangen. Ook leren we daar Kaylee beter kennen. We volgen elkaar al vanaf het begin van de reis en hebben regelmatig chat contact, maar ontmoeten elkaar nu in 'real life'. Kaylee eet gezellig tomatensoep bij ons en we kletsen lekker. Ook wandelen we nog lekker naar Salema en genieten we van de zon op het strand. Op het strand hebben we nog twee gezellige honden vrienden die lekker bij ons komen zitten en spelen met een balletje.

Op zaterdag 13 november gaan we naar de open dag van het schooltje in Figueira. Het is heel leuk om eens te zien hoe dat hier gaat. Het is een vrije school. Er zijn veel creatieve mensen en er hangt een leuke sfeer. Er worden workshops gegeven en de jongens maken een geur lavendel zakje en hakken een steen uit en vinden daar een een mooi steentje in. Het is heel leuk. We praten ook even met een lerares. We hebben niet als doel om de jongens daar op school in te schrijven, maar vinden het wel leuk om te onderzoeken wat voor onderwijs richtingen er allemaal zijn en of er ook iets past bij onze visie. Deze school past daarbij, tot dat we horen wat de school kost....oeps een beetje boven ons budget....hahaha. Maar we zijn weer een ervaring rijker!

Ondertussen hebben we ook nog contact met Dave (van de grote truck) Hij vraagt of we samen met hem, Simone uit Oostenrijk en nog een andere jongen uit Duitsland, op een wild plekje komen staan Barranco beach genaamd. Het is een spannende 'off road' weg, maar daar aangekomen, is het echt een klein paradijsje. Een privé strandje tussen de groene heuvels, ver van de bewoonde wereld. Zo ver, dat we ook helemaal geen connectie hebben met onze telefoon en internet. Even helemaal afgezonderd en lekker rustig. Er wordt gesurft op (te) hoge golven, samen gekookt, gekletst, samen zijn, bananenbrood gebakken, gewandeld in de mooie heuvels. We leven het leven daar, wat de hippies daar al jaren geleden hebben gedaan. Je ziet ook nog te tekeningen en versieringen van de hippies en er hangt een heel bijzondere vibe.

Maar zoals ik in de titel al heb benieuwd, en jullie voelen hem misschien al aankomen, krijgen we minder leuk bezoek.... dinsdag 16 november om 5:30 uur worden we gewekt door de politie. Er is een groot team en zelfs de brandweer is er met spotlights en zaklampen om het gehele gebied te ontruimen en ons allemaal een boete te geven van 120 euro..... Tja risico van het avontuur......

We gaan een beetje beduusd naar de eerst volgende Lidl en wachten daar totdat het open is, om er toch maar een fijne ochtend van te maken met warme verse broodjes van de Lidl. Je moet iets....hahaha!!

We kiezen ervoor om weer terug te gaan naar het plekje in Figueira. Daar doen we lekker de was, maken we gebruik van de fijne douches en wandelen we lekker in de omgeving en naar het strand. We worden ook nog verrast met een leuk bezoekje van onze vrienden Ilse, Auke en Sophia. Kijk dat is toch gezelliger dan de politie, haha!

En zo krijgen we nog een geweldig bezoek.... Vrijdag 19 november lopen we weer gezellig in Lagos. En terwijl we langs de weg lopen, hoor ik een tuuter naast me, ik kijk om en wie staat er ineens, op een motor scooter, naast me...... mijn lieve nichtje Maud!!! Ooo wat een verrassing!! Jur en Vin zaten in het complot, maar wat een leuk en positief complot!!! Zo blij!! We knuffelen er natuurlijk op los en zoeken meteen een terras op om te proosten! Maud heeft heel lief voor ons cadeautjes meegenomen. Na een rondje Lagos, lopen we samen naar onze camping en eten we lekker in de camper. Daarna gaat Maud terug naar de 'quinta' waar ze verblijft. De volgende ochtend horen we van Maud dat wij ook met de camper daar mogen staan op het terrein, super gezellig! Dus zo gezegd, zo gedaan. Het is een prachtige plek, met een heel leuk eigenaars stel.

De dagen met Maud zijn heel fijn. We kletsen lekker bij, drinken samen een wijntje. Gaan met de camper op pad om de Algarve te laten zien. We bezoeken een shoppingmall (omdat het helaas wat minder weer is), gaan naar Sagres en hebben daar een heerlijke strandmiddag. De mannen kunnen lekker surfen en Maud en ik nemen nog lekker een plonsje in de zee. Ook gaan we de volgende dag naar de mooie kust van Alvor. We genieten echt samen. Bij de quinta hebben we ook nog een Portugese avond met de eigenaren en nog een ander Nederlands stel. We krijgen een typisch Portugees diner en drinken samen zelf gemaakte likeurtjes, heel gezellig, er wordt zelfs een drankspel gedaan......hahaha!!

Dinsdag 23 november moeten we helaas weer gedag zeggen tegen elkaar. We brengen eerst de scooter van Maud terug en rijden dan samen in de camper naar het vliegveld van Faro.  Daar zetten we Maud af en dat is toch weer even moeilijk... maar we hebben hele fijne dagen samen gehad en we zien elkaar vast weer snel. Bedankt lieve Maud!

Vanuit Faro rijden we door naar Tavira, want daar zijn onze lieve vrienden Joyce en Bart. Wat fijn om elkaar weer te zien en vooral zo in Portugal met onze camperhuisjes!

Gisteren zijn we samen met Joyce en Bart naar Mikki's gereden om ook weer samen te zijn met onze lieve vrienden Vivian, Jaimy, Jaida en Moss. Wat fijn om elkaar weer te zien en allemaal samen te zijn op deze plek. Genieten!!

Op dit moment zitten we allemaal lekker buiten in de zon en maken we er iets gezelligs van.

Heel veel liefs van ons!!!

xxx

1. Ilona:
    26 november 2021
    Wat een leuk verhaal weer 😁 geniet!
  2. Corina van Riel:
    28 november 2021
    Wat een mooie verrassingen ( en een minder mooie😜) weer een heerlijk verhaal en prachtige foto's. Fijn dat jullie het zo leuk hebben gehad met Maud en bedankt dat je haar naar het vliegveld hebt gebracht.😘😘😘