Blog 67 samen zijn

10 december 2021 - Pêra, Portugal

10 december 2021,

Lieve allemaal,

We zijn vandaag precies 2 weken op deze plek, Mikkis Place to stay in Pêra Portugal.

Toen we hier net een dag waren, werden we even wat minder verrast. Terwijl ik wil gaan afwassen met Raf en eigenlijk ook meteen mijn posters op wil gaan hangen voor de yoga, wordt er voor onze neus een poster opgehangen over nieuwe maatregelen in Portugal... Geheel onverwachts worden ook hier de restricties strenger. Het vrije Portugal, waar alles heel rustig is (was) rondom covid, wordt ineens een stuk minder vrij. Dit is echt even een domper en zorgt voor een hoop onrust op de camping. De sfeer lijdt er zelfs onder en de eerste dagen merken we zelfs dat er wat negativiteit ontstaat.

Wat dan veel waard is, is fijne mensen om je heen. En die hebben we zeker! Vivian, Jaimy, Jaidy en hond Moss, Joyce en Bart. Echte vrienden en samen zorgen we ervoor dat we positief blijven en het samen gezellig maken.💖

We staan fijn met z'n drieën naast elkaar en maken ons eigen kamp. Dit voelt goed en langzaam breidt onze mini community uit. We leren Frank en Wendy kennen, met hun kinderen James en Annabel. Het gezin Mascha, Gab en kids Lot, Saar en Pien. Ook komen onze Belgische vrienden Jimmy, Eva met Renée en Hugo naar Mikkis en leren we nog veel meer mensen kennen.

We zoeken elkaar allemaal op, onbezonnen, maar we zijn er ook voor elkaar wanneer nodig. Heel fijn en heel veel waard!!

In eerste instantie mag ik geen yogalessen geven, vanwege de nieuwe maatregelen, maar uiteindelijk mag het wel, in kleine groepen, zonder 'reclame' te maken en op een wat minder opvallend plekje. Zo gezegd zo gedaan en de yogalessen lopen weer goed. Ik heb hier een vast clubje en ik maak er leuke thema lessen van.

We gaan samen naar het strand en ik neem ook een verfrissende duik in de verkoelende zee☺️

De ene keer gaat Jur met Jaimy en Bart op pad, de andere keer ga ik met Jaimy wandelen, dan laat Vin Moss mee uit, we lopen een rondje om de camping met de hele club, we maken s'avonds een kampvuur of we kruipen lekker op tijd in de camper om lekker een filmpje te kijken.

Eigenlijk gebeurt er de hele tijd van alles, allemaal spontaan en allemaal heel relaxed. Spontaan ontstaat er een bioscoop in een camper, spontaan gaan we springtouwen met z'n alle of spelen we verstoppertje in het donker, spontaan houden we pannenkoeken avond of drinken we een lekker wijntje op het terras.

Er zijn ook wat meer geplande activiteiten, zoals de verjaardag van Annabel, ze wordt 1 jaar en we maken er een leuke middag/avond van💖

En op 5 december maken we allemaal kleine hapjes en eten we samen buiten om Sinterklaas te vieren.

Ook zijn er natuurlijk dingen die gewoon moeten, zoals school met de jongens. Dit gaat goed. We maken een schema met opdrachten voor de week, met de vakken zoals rekenen, spelling, Engels, maar ook Spaans en een project over een onderwerp die ze zelf hebben bedacht. Vin wil meer weten over de puberteit 😉 en Raf wil meer weten over elektriciteit. Eind volgende week geven ze daar een spreekbeurt over.

Wat ook enorm fijn is, is dat hier heel veel kinderen zijn. Extra fijn is dat er ook wat oudere kinderen zijn, dus ook van Vin z'n leeftijd. De jongens zijn dan ook echt de hele dag aan het buiten spelen met een hele club kids. Vin heeft zelfs al een paar schoenen versleten 😂

Vandaag zijn we met een klein groepje op pad gegaan voor kerstversiering. We hebben lampjes gehaald en slingers en gaan morgen onze plek omtoveren in kerst sferen🎄want we blijven hier nog met kerst en oud&nieuw.

We hopen dat met jullie ook alles goed gaat. Ook hopen we dat jullie nog steeds mee genieten via deze blog en misschien ook Social media💖

Heel veel liefs van ons vier ❤️✌️🎄

1. Kirstin:
    10 december 2021
    ❤😘
  2. Conny en Ludo:
    10 december 2021
    Jammer dat jullie een beetje vast zitten nu. Maar wel heel fijn dat jullie zo'n leuke vrienden om jullie heen hebben. Maak er gewoon iets moois van. En al vast hele fijne feestdagen. 🎄🎅😘
  3. Desiree:
    11 december 2021
    We genieten nog steeds mee met jullie verhalen en mooie foto’s! Geniet samen met elkaar en alvast fijne feestdagen! 🎄 😘
  4. Corina van Riel:
    11 december 2021
    Fijn dat jullie een gezellige groep hebben. Geniet ze en alvast fijne feestdagen 🎄🎄🎄
  5. Frank en Anita de Kok:
    12 december 2021
    Fijn dat jullie het zo gezellig hebben met elkaar op Mikkis Place.
    Wat een prachtige foto’s van de rotsen en kliffen aan de kust van Portugal. Heel veel liefs van ons 😀😘❤️
  6. Gre:
    12 december 2021
    Prachtig verslag en mooie foto's.
    Genieten met elkaar, heerlijk.
    Elke keer kijk ik, een oma van 71, er naar uit om jullie belevenissen te lezen.
    Fijne feestdagen.
  7. Sjan:
    12 december 2021
    Heel veel liefs van ons 💕❤😘
    Fijn dat jullie genieten van de mooie dingen die op jullie pad komen.
    Super dat jullie zo,n fijne mensen om jullie heen hebben. Dikke knuffel van ons 💋💋
  8. Marit:
    13 december 2021
    Geniet momentje als er weer een blog binnen komt! Foto’s geven aan een en al gezelligheid in het mooie Portugal.Voor jullie allemaal fijne feestdagen.🎄🥂Liefs 😘