Blog 74 'tot de volgende keer', op naar nieuwe avonturen 💚

14 juni 2022 - Luxemburg, Luxemburg

14 juni 2022,

Lieve allemaal,

Na 'tot de volgende keer' te hebben gezegd tegen onze lieve familie en vrienden in Nederland en België, zijn we weer 'on the road'. Onze eerste stop blijft in Nederland, namelijk Den Helder!

We hebben daar afgesproken met onze lieve reisvrienden Wendy, Frank, James en Annabel ❤️ Zij zijn ook tijdelijk in NL en hebben een andere camper gekocht.

Bij aankomst voelt het meteen weer vertrouwd en gezellig. We parkeren onze camper naast die van hun op een camperplaats in de haven van Den helder. Lekker bijkletsen en de kids spelen fijn samen. We wandelen door de haven en naar de zee en s'avonds eten we samen lekker een pizza bij de lokale Italiaan

De volgende dag starten we relaxed op. Frank en Wendy komen uit Den Helder en wij vinden het super leuk om de hot spots van Den Helder te zien😄 we gaan naar de bossen en duinen en maken een mooie wandeling. S'avonds eten we lekkere hutspot van Wendy!

1 juni gaan we naar het strand. Het is mooi weer en we genieten samen. S'avonds eten we samen en kletsen we gezellig.

De volgende ochtend drinken we nog een kopje koffie in de zon en zeggen we daarna gedag tegen elkaar. Het was echt super gezellig 🥰

Vanuit Den Helder rijden we over de Afsluitdijk naar Friesland. We vinden een prachtige plek in het dorpje Terherne. Het dorpje van ' de schippers van de kameleon'.

We wandelen met z'n viertjes door het dorp en het is prachtig weer. We kijken naar de boten, eten een ijsje en genieten van het mooie Friesland 💚

Ondertussen heb ik app contact met mijn nicht Maud. Ze zou eigenlijk een weekendje weggaan met een vriendin, maar die heeft helaas afgebeld. Ik zeg dat ze altijd welkom is bij ons en zo gezegd zo gedaan, we spreken de volgende dag af! Zij met haar Volkswagen up en daktent en wij met de camper.

We spreken af in Joure. We hebben een fijn plekje gevonden aan de haven. Er is ook een soort treffen van oude woonwagens, erg mooi om te zien. We wandelen samen door Joure, pakken een terrasje aan het water en eten frietjes.

De volgende ochtend ontbijten we gezellig buiten. We willen graag een bootje huren, maar we balen een beetje van de hoge prijzen. Dus besluiten we om met z'n alle in het 'upje' te kruipen om naar Giethoorn te rijden.

Daar doen we nog een poging om een boot te huren..het is een heel avontuur, met een lange wachtrij, bootjes die op zijn, een geweldige organisatie en uiteindelijk om de hoek binnen 2 seconden een boot geregeld 🤣

Het is super leuk! De jongens genieten ook echt en natuurlijk moeten we allemaal een keer aan het roer! Prachtig Giethoorn en mooie natuur! De terugweg met de boot is ook een avontuur...een hele file met bootjes met geweldige kapiteinen aan boord...🤣 Maar we halen het en hebben super veel lol gehad!

S'avonds maken we lekkere risotto.

De volgende dag ontbijten we nog samen en dan gaat Maud weer naar huis.

Wij rijden richting Ermelo, om daar een hele dag binnen te zitten vanwege het weer .. regen, regen en regen. Och ja, we hebben de afgelopen weken ook enorm geluk gehad met het mooie weer, dus een regendagje kunnen we echt wel handelen. We kijken lekker een filmpje, spelen een potje Rummikub en zijn lekker lui. De volgende ochtend rijden we nog even langs de lokale camping winkel en bedenken we waar we naartoe willen gaan.

Omdat de ouders van Jur ik Spanje waren toen wij zijn vertrokken, hebben we het spontane idee om nog even een knuffel te gaan geven ik Goirle. Dus verassen we ze tweede pinksterdag met een dikke knuffel, lekker bijkletsen over hun vakantie en samen een hapje eten. We slapen ik de camper bij hun in de straat.

De volgende ochtend rijden we ook nog even langs mijn ouders voor een kopje koffie, om daarna echt aan te rijden.

We rijden naar Sint Oedenrode, want daar staan onze lieve vrienden Jaimy, Vivian en Jaida. Gezellig weer even samen! We kletsen voor dik 3 maanden bij en maken een leuke én natte wandeling door Sint Oedenrode. We blijven een nachtje slapen en de volgende ochtend zeggen we ook tegen hun ' tot de volgende keer'❤️

Vanuit Sint Oedenrode, lukt het ons nog niet om uit Nederland te komen😂 Vanwege het mindere weer hebben de mannen het idee om nog op een vakantiepark in Prinsenmeer te gaan staan (jaja het park van Gillis🙈) Even genieten van wat meer luxe, namelijk een indoor speeltuin, zwembad, buiten meer en warme douches! Het weer trekt ook bij, waardoor ik zelfs nog lekker ik bikini buiten kan liggen☀️

12 juni was de laatste hele dag op het park. Het is heerlijk weer en gezellig druk op het park ivm met een 'de mega run'. Allemaal oudere auto's die een roadtrip maken door Europa. En het wordt nog gezelliger, want de ouders van Jur staan spontaan aan de deur😄 gezellig toch nog even onverwachts een dagje samen!

13 juni worden we op tijd gewekt door de honderden auto's van de mega run, die vanaf een uurtje of 6:00 al tuuterend het park afrijden🙈 maar goed, dan hebben we iets aan onze dag... De dag dat we namelijk echt weer ' back on the road' gaan en Nederland weer even gedag zeggen.

Op naar nieuwe avonturen!!💚

Liefs van ons vier ❤️✌️

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Dees:
    14 juni 2022
    ❤️
  2. Frank en Anita de Kok:
    14 juni 2022
    Fijn dat we jullie weer een tijdje bij ons hebben gehad. Voor nu weer nieuwe avonturen gaan beleven. Heel veel plezier, geniet van het leven en tot gauw. Liefs 😘❤️