Vlog 45 friet met frikandel!!

15 februari 2021 - Torremolinos, Spanje

Maandag 15 februari 2021, 175 km ongeveer.

Lieve allemaal,

Na de vorige blog hadden we echt n rot nacht... Regen en storm hield ons wakker🙈 en in de ochtend stond alles blank... Het was zelfs zo erg, dat we, in plaats van een paar meter lopen, maar even gingen bellen met Joyce en Bart 😁 en meteen besloten om een andere plek te zoeken. De weersvoorspellingen gaven alleen maar regen en storm aan en dan heeft de prachtige plek aan het strand niet echt meerwaarde, helaas...

Dus, hup, spontaan alles rij klaar maken en 'off we go!'. Helaas zien we onze Engelse vrienden Sharon en Paul niet, dus stuur ik ze een berichtje. Gelukkig zijn ze vlak bij en kunnen we ze toch nog even gedag gaan zeggen.

We besluiten richting Malaga te rijden. Het is een prachtige route. Er is alleen niet veel gebaseerd op campers, maar we vinden toch een camperplek.

Daar aangekomen en gesetteld komen meteen twee Nederlandse stellen naar ons toe. Echte Amsterdamse overwinteraars😊

9 februari is onze lieve vriendin Joyce jarig 💖🥳 Ze wordt 30 jaar en samen maken we er een gezellige dag van. Er hangen slingers aan de camper en smiddags gaan we lekker shoppen samen. Daarna hebben we een verjaardagsborrel buiten in de zon. We geven Joyce een armbandje die ze zelf heeft uitgezocht, maar ook een verrassing. Een versierd houten kistje met een zelfgemaakt enkelbandje. Ze is er erg blij mee.

De volgende dag hebben we heerlijk zomers weer. Jur, ik en de kids zijn al een keer gaan wandelen in de omgeving en er is hier helaas niet echt een strand. We chillen dus bij de camper, de boys eten een ijsje en spelen met de Hotwheels en later knutselen Joyce, Raf en ik nog buiten aan tafel. Samen hebben we het er ook over dat Jur, ik en de boys behoefte hebben om met dit zomerse weer het strand op te zoeken en dus besluiten wij de volgende ochtend richting Torremolinos te rijden. Dit wordt dan de eerste keer weer met z'n vieren, want Joyce en Bart besluiten op de camperplaats te blijven. Zij hebben nog veel werk te doen en vinden het wel fijn om dan niet op een wild plekje te staan.

De volgende ochtend geven we elkaar dan ook een dikke knuffel, maar zeggen we ook 'tot snel', want óf hun komen later nog richting Torremolinos, óf we pikken ze weer op als we verder omhoog in Spanje rijden.  Toch ben ik dan weer geen held, want bij het 'tot snel' zeggen, hou ik het daarna in de camper toch niet droog....😥

Het is helaas geen ontspannen ritje met z'n viertjes. We vinden niet meteen een plekje, de Tom Tom gaat kapot en wanneer we een afslag willen nemen, zien we elke keer een politie blokkade... Uiteindelijk zien we toch wat campers staan bij het strand, net buiten Torremolinos. De weg ernaartoe is nog even zoeken, maar dan zijn we er!

Er staan meerdere campers en zelfs een Tiny House, dus hier kunnen we wel overnachten. Wel is er de hele tijd politie, maar het is oké. We settelen en gaan daarna wandelen. Wat een leuke sfeer hier!! En de terrassen zitten gewoon vol! Echt een zomerse sfeer; muziek en lekkere geuren, de zon en mensen op straat💖 Heel bijzonder dat dit nu gewoon kan, we genieten er dan ook extra van. We wandelen uiteindelijk 8 km en komen voldaan weer terug bij de camper.

De volgende dag willen we op de fiets de omgeving ontdekken. Maar eerst wil Vin nog even een duik nemen in de zee💙 Ondertussen heb ik al vanaf de dag dat we hier zijn aangekomen, veel app contact met Joyce🥰 Ook deze ochtend vraagt ze wat we nog gaan doen. Ik zeg daarna voor de gein tegen Jur dat ik denk dat Joyce en Bart dadelijk voor de deur staan! En echt 5 minuten later hoor ik de jongens gillen dat ze Joyce en Bart aan zien komen! Haha!! Geweldig! 24 uur hebben we het zonder elkaar volgehouden 😁

Samen pakken we de fiets en gaan we richting Caruela. We zetten de fietsen neer en wandelen over de gezellige boulevard.

We hebben na 7 maanden ook echt zin in friet en frikandellen 🤪 en vooral op carnavals zaterdag! Jur kent hier iemand die z'n eigen Hollandse kroeg heeft, dus gaan we hem, Jorg, opzoeken.

Wat een gezellige tent, stamcafé Torremolinos. Leuk om Jorg te leren kennen en gezellig op het terras te zitten. En wat nog leuker is, de frietjes, frikandellen en kroketten!! Mmm! Genieten! Jorg zet ook nog carnavalsmuziek op 🥳 De jongens kunnen biljarten en wij genieten. Daarna chillen we nog op het strand.

Gisteren was een echte stranddag. En dat op Valentijnsdag én precies 7 maanden onderweg! Lekker de bikini en zwembroek weer aan☀️ Wel een heel groot verschil met Nederland!

Vandaag ben ik de dag gestart met yoga en meditatie op het strand🧘‍♀️ daarna ontbijten we samen. Jur heeft veel last van z'n onderrug sinds een paar dagen, dus willen we graag gaan wandelen. Joyce en Bart willen ook wel mee en we besluiten samen naar het shoppingcenter hier om de hoek te gaan. Het is een groot shoppingcenter en ook nog eens alles in de sale🥰 toppie!! Helaas hebben we niet alle winkels kunnen zien, want halverwege worden we aangesproken door een politieagent in burger. Hij vraagt waar we vandaan komen en waar we verblijven en hij vertelt dat we, zonder dat we het doorhadden, een gemeente grens zijn overgestoken en dat mag niet. Het is hier allemaal heel onduidelijk en in elke gemeente weer anders en dan is het ook niet duidelijk waar dan die gemeentegrens is. Gelukkig blijft het bij het maken van foto's van onze id kaarten en dan lopen we maar weer terug naar de campers. Gelukkig is dat alles.

Wanneer we terug zijn bij de campers drinken we nog iets samen en oefenen de jongens samen met Bart hun jojo trucs, misschien wel weer een leuke act voor in ons 'travel circus' 😁🤪🎪

Heel veel liefs van ons!!✌🏻❤️

1. Wendy:
    15 februari 2021
    Wat een leuke foto's weer en gelukkig liep het goed af met de politie!
  2. Sjan:
    16 februari 2021
    Hey lieverds. Wat zal dat een lekker frietje zijn geweest. En dan op dezelfde plek als waar wij ook zijn geweest. Gelukkig is het goed afgelopen met de politie. Geniet van alles wat er op jullie pad komt. Veel liefs ❤😘😘😘😘
  3. Corina van Riel:
    16 februari 2021
    Ooh wat heerlijk, zulke relaxte foto's.
    Wat zullen jullie genoten hebben van de frietjes. Geniet ze.🥰
  4. Marit:
    16 februari 2021
    Heerlijk je eigen huis op wielen.Slechte weervoorspellingen kun je meteen vertrekken.Nu genieten van het zonnige weer.Mooi om te lezen dat jullie zo hecht zijn samen met Joyce en Bart🥰Foto’s geven het al aan.En dan de frietjes met snacks hahah prachtig hoe jullie hiervan genieten😋Genoten van jouw verhaal en de foto’s.Heel veel Beterschap voor Jurgen.Liefs van mij 😘