Blog 77 ' back in town '

4 september 2022 - Pêra, Portugal

4 september 2022,

Lieve allemaal,

Deze keer schrijft Raf een stukje in de blog:

'Na Mimizan, zijn we op een heel mooi plekje gaan staan, bij het strand. Het was heel fijn om te surfen en we hebben daar heel lekkere wafels op.
Daarna gingen we naar een plekje die was wat verder van het strand af. Papa had ondertussen een site gevonden en daar hebben we een mooi groen punt surfboard gevonden voor Vin. We zijn toen naar Hossegor gegaan om het board op te halen en het is gelukt!
Samen met Vin ga ik surfen en ik heb mijn hoogste golf tot nu toe gepakt, hij was 2 meter!
Naast surfen vind ik skaten ook heel leuk. Groetjes van Raf!'

Zoals jullie lezen komen de kids aan beweging geen tekort😄 je ziet ze dan ook groeien! Het zijn inmiddels echt twee tieners, bruin van het 'zee-leven' en bijna witte haren.

Na ongeveer 2 maanden in Frankrijk en oprecht te hebben genoten van de west kust, de Atlantische Oceaan en de fijne plekjes, hebben we zin in een roadtrip. We gaan naar Portugal!!

15 augustus komen we eerst aan in Spanje. We vinden een fijn plekje om te overnachten en besluiten de volgende dag Portugal in te rijden en onze lieve vriend Paul te verrassen 💖

16 augustus rijden we Portugal binnen, fijn om weer terug te zijn!! Paul is in Viana do Castello, dus gaan we daar naartoe!

Het is heel fijn om Paul en zijn lieve trouwe viervoeter Nino weet te zien! Het voelt meteen weer als vanouds en we hebben het gezellig samen. Paul werkt daar als fotograaf en staat al maanden op dezelfde plek, dus is helemaal thuis in Viana. Hij geeft als tip om met de boot taxi naar het centrum te gaan, dus gaan we dat doen. Het is extra gezellig in Viana, want er is een festival aan de gang! Er hangt een leuke sfeer en overal is muziek.
Verder kletsen we lekker bij met Paul, eten we samen en koop ik nog een typisch ty dye shirt die Paul zelf maakt.

19 augustus zeggen we elkaar weer gedag, maar we weten dat we elkaar binnen weer terug zien.

We rijden naar Peniche (Baleal) waar een andere vriend van ons is, Dave. Op deze plek hebben we Dave met zijn grote truck en lieve hond Jacko, vorig jaar leren kennen. Ook bij Dave is het heel fijn om elkaar weer te zien en bij te kletsen. We praten bij, hebben plezier en leren nieuwe mensen kennen.

Ondertussen hebben we het veel over de Algarve, specifiek over Mikkis Place. We voelen dat we er naartoe willen en aangezien onze lieve vriend Baue maandag jarig is, lijkt het ons leuk om er dan zeker te zijn.

Zondag 21 augustus gaan we eerst even een wasserette op zoeken, want we hebben weer behoorlijk wat was opgespaard. Met de was bij een wasserette doen is het altijd maar afwachten hoe lang je hier mee bezig bent🙈 maar het zit ons mee en we zijn eigenlijk verrassend vroeg klaar met wassen! Zullen we dan toch al gewoon doorrijden naar Mikkis...?

En ja dat doen we!! Wat voelt het bijzonder om het bordje 'Algarve' te zien staan💖 en dan komen we aan op Mikkis Place. De plek waar we heel veel herinneringen hebben gemaakt, mooie nieuwe vriendschappen, veel hebben geleerd en enorm veel plezier hebben gehad, ondanks naast de ups, ook de downs.

We komen als verassing aan en worden met heel veel liefde onthaald. Dikke knuffels en kussen en wat voelt het goed om Baue en Devin, Patrick en Megan, Wendy, Frank, James en Annabel weer terug te zien. En ook alle andere lieve mensen die (nog steeds of alweer) op Mikkis zijn!

Inmiddels staan we 2 weken op Mikkis Place. We zijn veranderd van plekje en staan nu gezellig als een groepje bij elkaar. Baue en Dev naast ons, Frank en Wendy aan de andere kant en in oktober komen Bart en Joyce er gezellig bij.

We vermaken ons goed en het voelt heel relaxed. Om de dag gaan we er lekker op uit. Nu nog met de camper, maar morgen vliegen Vin en Jur samen naar Nederland!! Ze gaan daar een auto ophalen en rijden dan weer terug. Mijn broer, Thomas, stapt dan ook mee in en zo hebben de mannen een leuke roadtrip voor de boeg én hebben we straks hier een auto, zodat we ons huis op wielen kunnen laten staan en met de auto nog alle vrijheid hebben.

Raf en ik blijven dan met z'n tweeën hier. Even quality time met z'n twee. Al hebben we hier alle lieve mensen om ons heen en kunnen we altijd bij elkaar terecht 💖 we zullen elkaar ook wel gaan missen! Lang geleden dat we even niet naast elkaar wakker worden! Maar des te fijner wanneer we elkaar weer zien!!

In de volgende blog schrijft Vin een stukje over zijn avontuur met papa!

Liefs van ons vier!❤️✌️

1. Oma de Kok:
    5 september 2022
    Hoi allemaal. Jullie zien er goed uit, En weer veel mooie foto's Wat fijn dat Jürgen een auto gaat kopen.Geniet van jullie verblijf in Portugal . Liefs en een dikke knuffel van Oma de Kok😍❤️🤗
  2. Corina van Riel:
    5 september 2022
    Wat een verhaal weer. Het zal raar zijn , Jurgen en Vin hier en jullie daar.
    Maar natuurlijk extra leuk als je elkaar weer ziet. Veel plezier in het mooie Portugal😘😘
  3. Marit:
    6 september 2022
    Leuk verhaal geschreven Raf. Knap hoor en gaaf de foto van het surfen over de hoge golven.Leuk hoor om samen met jullie vrienden weer in Portugal te zijn.Foto’s geven het al aan.Goed idee om een auto te gaan halen.Hele fijne tijd samen met je broer.Liefs van mij 😘