Blog 78 'op avontuur!'

14 oktober 2022 - Pêra, Portugal

Lieve allemaal,

Vandaag een bijzondere dag, 14 oktober, oftwel 1410. De dag waarop Jur en ik 'verkering' kregen, 24 jaar geleden!! ❤️

In de vorige blog vertel ik jullie over het feit dat Jur en vin op avontuur gaan naar Nederland! Vin heeft hier een dagboek over bijgehouden en vertelt hierover in deze blog.

Het begon allemaal 5 september om 3:00 uur in de nacht. Toen ging de wekker. Om 3:30 uur vertrokken we naar het vliegveld. We zeggen nog gedag tegen mama en Raf, dikke knuffels en kusjes. En dan brengt onze vriend ons weg.

Om 6:15 uur mochten we het vliegtuig in en om 6:40 uit stegen we op. ik vond het wel spannend en het was ook heel krap. Om 11:30 uur landen we in Eindhoven, nu nog opa en oma vinden ❤️

Om 12:05 zijn we thuis bij opa en oma. We hebben smiddags meteen een bezichtiging bij een auto, maar dat was niks, overal gaten en krassen.

Daarna gaan we naar de tweede auto kijken. Deze is super mooi, dus die hebben we meteen gekocht!! Dus dag 1 al een auto😄

Savonds eten we lekker bij opa en oma en gaan we s'avonds nog naar tante Angela, ome Bart en Lisa en lynn. Dat was heel leuk! Het ging wel nog regenen, dus hebben we s'avonds bij opa en oma nog tv gekeken en daarna lekker naar bed.

Dag 2: We eten lekker samen met oma en kletsen buiten. Om 9:30 uur ga ik met papa de banden oppompen en tanken voor €46, daar kunnen we 800 km mee rijden!!

Daarna gaan we met de nieuwe auto naar de Action, Albert Heijn en de Big Bazar om een paar dingen te halen. Bij de Ah krijg ik een lekker frikandellen broodje!! We gaan ook nog naar Jan en Joke om de auto te laten zien en ik ben toen ook nog naar het centrum gerend om een boek te halen voor vriend James.

Daarna gaan we naar Chris, dat was ook leuk.

Om 16:30 uur waren we weer thuis bij opa en oma. We eten samen en na het eten gaan we een tent opzetten, zodat als we terug rijden in de auto we de tent kunnen gebruiken om in te slapen.

Dag 3: na het ontbijt gaan we weer naar de Action, want we waren iets vergeten. Rond 11:30 uur gingen we naar de stad in Tilburg. Rond 12:30 uur kwamen mijn nichtjes, Lisa en lynn. We spelen eerst samen bij opa en oma thuis en daarna gaan we naar een binnenzwembad met glijbanen en een stroom versnelling. We eten samen frietjes. Savonds klets ik lekker met opa en oma en dan ga ik naar bed.

Dag 4: Een dikke knuffel van opa en oma, want we gaan weer😥 het was heel gezellig en fijn en nu gaan we met de auto terug naar mama en Raf in Portugal. We rijden eerst naar Culemborg, want daar woont ome Thomas en die gaat mee!!

We zijn er om 8:00 uur. We rijden eerst even naar de Jumbo voor eten en drinken en gaan daarna beginnen aan onze roadtrip! We rijden best lang en zijn om 23:00 uur in Mimizan, Frankrijk. We gaan daar opzoek naar een eettentje die nog open is en eten lekker pizza. Daarna zochten we een parking waar we gingen slapen.

Dag 5: om 6:00 uur vertrekken we. Een stukje verder eten we iets. Onderweg zie ik een hert in de sloot! Het was super warm dus even stoppen om andere kleren aan te doen en toen ben ik met mijn oom midden op straat in onze onderbroek gaan rennen, dat was echt leuk 😂 Het laatste uur rijden was echt zwaar en ik was echt zenuwachtig en heel mijn benen deden pijn van 30 uur rijden. Rond 19:00 uur waren we, oh wat fijn om mama en Raf weer te zien!! Wat een avontuur!!

Liefs van Vin!

Ome Thomas is gezellig 2 weken bij ons geweest. Hij slaapt in de tent naast de camper. Vin slaapt in het andere tentje en Raf nog lekker in de camper. Samen met Thomas beleven we van alles. We laten de mooie Algarve zien, vieren de verjaardag van Devin met een verkleedfeestje, worden uitgenodigd bij nieuwe Indische vrienden voor een Indische rijsttafel, wandelen langs de prachtige kust, hebben een stranddag en Thomas leert onze lieve vrienden kennen. Na twee weken geven we elkaar dikke knuffels en met een lach en een traan zeggen we 'tot de volgende keer'.

Ondertussen hebben we weer van alles meegemaakt, liggen allebei de boys voortaan in een tentje buiten de camper, genieten we volop van onze auto en zijn we bezig met een nieuw project, meer daarover in de volgende blog!!

Liefs van ons vier❤️✌️

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Conny en Ludo:
    14 oktober 2022
    Wat een avontuur Vin. Dat heb je leuk verteld. Ook leuke foto's weer. Genoten samen met (ome) Thomas. Groetjes en liefs van ons. 😘
  2. Oma de Kok:
    15 oktober 2022
    leuk verhaal Vin dat was een mooi avontuur. En ook een beetje Spannend . Ook leuke foto’s jullie hebben wel genoten met z’n alle. De auto is ook een uitkomst . Liefs van Oma😘😘👋👋
  3. Frank en Anita de Kok:
    15 oktober 2022
    Lieve Vin, wat heb jij een leuk stuk geschreven, en wat zijn er weer veel leuke foto’s, zo zijn we er toch iedere keer een beetje bij, heel veel liefs van ons 👍❤️😘😍
  4. Simone:
    16 oktober 2022
    Tof om nog steeds jullie avonturen te lezen.
    Veel plezier en geniet ervan.
  5. Marit:
    17 oktober 2022
    Heel leuk jouw verhaal Vin.Gezellige fijne dagen gehad bij oma en opa.Tof al zo snel een mooie auto gekocht.De dagen in Nederland waren super leuk hoor.Extra gezellig een tussen stop om Oom Thomas op te halen.Mooi avontuur met hele leuke foto’s.Liefs van mij 😘