Blog 76 we vieren mijlpalen en bijzondere dagen al hoppend via meren naar de kust.

3 augustus 2022 - Soorts-Hossegor, Frankrijk

3 augustus 2022, Seignosse, Frankrijk.

Lieve allemaal🤍

O Annecy wat ben je toch mooi💖 we genieten nog heerlijk van het prachtige meer nadat we gedag hebben gezegd tegen onze lieve vrienden, Frank, Wendy, James en Annabel.

In eerste instantie, toen we weer wegreden uit Nederland, hadden we het idee om richting het oosten te rijden, door zuid Duitsland naar Oostenrijk en Slovenië, maar iets in ons wordt naar het zuiden getrokken. Wat is dit? Hebben we ontdekt dat we ons ' thuis' voelen in Portugal? Liggen daar de fijnste herinneringen, is het de zon, zee, strand? De fijne mensen en vrienden die we daar hebben ontmoet, daar nog zijn of binnenkort ook naartoe gaan? Maakt het eigenlijk uit wat het is? Nee zeer zeker niet! We volgen ons hart, ons intuïtie, dat is wat we doen en wat goed voelt.

En het zien van de prachtige natuur en bergen in het oosten van Europa was zeker geweldig geweest, maar zodra we bij Annecy weg rijden (wat al prachtig is) en door de Franse Alpen touren, maakt dat ook veel goed. Wauw, wat is het toch prachtig! Al dat groen, de bergen en de ijsblauwe meren, super!!

We hoppen dan ook van meer naar meer. Het is in Frankrijk lekker weer, een graad of 30 en wat afkoeling is dan heerlijk. En ondanks dat wij echte zee liefhebbers zijn, vinden we de meren ook heerlijk!! De jongens kunnen lekker zwemmen en wat ook heel leuk is in Frankrijk, is dat je meestal gratis mag overnachten aan een meer, waar vaak ook nog een lekker grasveldje is, picknicktafels, speeltuintje en soms zelfs bbq's!

Op 11 juli vieren we onze trouwdag ❤️ 14 jaar alweer! Wauw wat vliegt de tijd, maar wat is er ook ontzettend veel gebeurd in die tijd. We vieren de dag niet echt, maar staan er wel bij stil en pakken onze kleine momentjes. De dag begint wat stroef...nou ja zeg maar gewoon een ochtend met  heerlijke chagrijnige tieners... O wat gezellig! Och ja we gaan lekker naar het meer, het zonnetje schijnt en zodra de boys in het water liggen, zijn het weer twee lieve kinderen😉😄
Jur en ik proosten op het strandje en na het avondeten doen onze poes lieve jongens voor ons de afwas, zodat wij even met z'n tweeën een rondje kunnen wandelen ❤️ de unieke momentjes met z'n twee. We wandelen over een verlaten camping en we dromen weer even weg, hoe cool het zou zijn om het te kunnen kopen en er ons eigen paradijsje van te maken💖

14 juli, weer een bijzondere dag, we zijn precies 2 jaar aan het reizen! En waar 'vieren' we dit? Aan de kust!! Heerlijk om de zee weer te zien💙
We zijn op het eiland Ile d'Oléron. We zijn hier al eerder geweest en vonden het toen een heel bijzonder eiland. We hebben toen niet zo heel veel gezien en willen nu graag een rondje eiland doen. We vinden een fijne plek naast een camping, vlak aan de zee. We hebben een supermarkt naast ons, een skatebaan én we kunnen illegaal douchen op de camping 😄

We genieten van het strand. Lekker in de zon, de jongens kunnen surfen en skim boarden. We zijn alle vier in ons element. Ook ik doe een poging om te surfen en besluit dat ik het deze zomer wil gaan leren! Jur en ik hebben nu vooral lol om mijn pogingen 🤙

We rijden 17 juli weer een stukje verder op het eiland en vinden weer een prima plekje. Het is warm en ook hier in Frankrijk wordt het 40 graden. Dus veel schaduw en water opzoeken. Ook de lieve musjes hebben het heet, dus zetten we een bordje met water neer waarin ze kunnen drinken en badderen 🥰

19 juli rijden we weer het vaste land op. We zoeken wel weer een plekje op aan de kust, zodat we lekker kunnen afkoelen. Het is alleen wel een bijzonder plekje, want het is een inham van de zee. Maar ideaal voor de jongens om te skimboarden. Extra leuk, want ze leren er 2 Franse jongens kennen waarmee ze twee dagen volop skim boarden. Vin vraagt heel stoer in het Frans of de jongens Engels kunnen, maar nee dat kunnen ze niet. Zo erg is dat niet, want ook al kun je elkaar niet verstaan, skim boarden en lol hebben kun je in elke taal! Jur en ik kunnen daar echt van genieten dat de jongens zo lekker kunnen spelen met kinderen uit allerlei landen. Laatst hebben ze ook een fanatiek potje gevoetbald met (ik denk) een groepje Marokkaanse kinderen. Met handen en voeten begrepen ze elkaar en na de 'wedstrijd' gaven ze elkaar een 'boks'.

21 juli hebben we een wat langere rijdag. We rijden naar het plaatsje Mimizan. Het is een surfdorpje met een camperplaats naast een skatebaan. We zijn er eerder geweest en Raf wil hier graag zijn op z'n verjaardag, de 27ste. Onderweg komen we door Bordeaux en rijden we langs Dun du Pilat, het natuurgebied waar bosbranden zijn. We zien er niks van het enige wat we merken is dat we op een gegeven moment de branden een beetje ruiken. Gelukkig maar.

We blijven een paar nachtjes in Mimizan. De jongens kunnen zich echt de hele dag vermaken op de skatebaan! Ze worden ook steeds beter, super leuk om te zien! Ook gaan we naar het strand. Helaas is het niet zo fijn om te zwemmen en te surfen, aangezien er een flinke stroming staat.

Op de skatebaan bij de camperplaats leren Vin en Raf twee Nederlandse jongens kennen, Pepijn en Mats. Het klikt leuk. Ze zijn hier op vakantie en staan op een camping om de hoek. Deze camping heeft een leuk zwembad met glijbanen en na een paar dagen samen te hebben geskate,  worden de jongens uitgenodigd om op de camping te komen zwemmen. Officieel moet je op de camping staan om te mogen zwemmen, maar hé af en toe moet je een beetje rebels zijn😉

De jongens hebben een heerlijke middag en Jur en ik genieten van onze unieke momentjes met z'n tweeën 💖 We gaan lekker naar het strand en einde van de middag komen Vin en Raf ook naar het strand. Met z'n twee, zelfstandig met hun spullen, al kletsend zien we ze aan komen lopen, dat is dan de fijne kant aan twee tieners 💖

We gaan even naar een andere plek, voordat Raf jarig is. We hopen dat we daar wat makkelijker kunnen zwemmen. We vinden een fijn plekje aan het strand. Het is een leuk surfdorpje en we genieten van de oceaan.

27 juli is het feest!!🥳 Raf is jarig, hij wordt 11 jaar. Raf mag de dag indelen. We zijn in Mimizan en Raf wil natuurlijk zeker skaten op zijn verjaardag! Maar we starten de dag rustig met een ontbijtje en daarna natuurlijk kadootjes! Na het uitpakken gaan de boys lekker skaten. Ondertussen krijgt Raf super lieve berichtjes en telefoontjes van familie en vrienden, bedankt allemaal!!💖 S'middags gaan we lekker naar het strand. Op het strand eten we chocolade cakejes en s'avonds gaan we lekker uit eten in het dorp. Raf heeft zin in een lekkere hamburger! Na het eten nog even lekker skaten en Raf heeft een top verjaardag gehad!

Na de verjaardag van Raf rijden we weer een stukje verder. We hoppen van surfdorpje naar surfdorpje en genieten van de prachtige oceaan. De jongens surfen bijna de hele dag en als de golven niet goed zijn, pakken ze het skimboard.

We merken wel dat het steeds lastiger is om een plekje te vinden, het wordt drukker en drukker met de vele toeristen. Het klinkt misschien heel raar, maar sinds we reizen, is het hoogseizoen niet ons favoriete tijd van het jaar. We kijken nu met heel andere ogen naar die grote groepen mensen met hoedjes op en een fototoestel om hun nek😄 maar we mogen niet klagen dat het druk is, want er is altijd wel ergens een plekje en we hebben de tijd! En het hoogseizoen brengt ook leuke dingen met zich mee, zoals een leuke (maar enorm drukke) zomermarkt en gezellige, volle, terrassen😉

Op dit moment zit ik lekker buiten, terwijl de mannen nog slapen. Ik heb mijn sport momentje weer gehad en zit onder de bomen te genieten van de rust, onder het genot van een kopje koffie 🤍

Tot de volgende blog!!

Fijne zomer voor iedereen!!

Liefs van ons vier ❤️✌️

1. Frank en Anita de Kok:
    3 augustus 2022
    Superleuke foto’s, wat fijn dat jullie weer lekker in de flow zitten, en wat zien jullie er goed uit 😍Heel veel liefs van ons ❤️
  2. Corina van Riel:
    3 augustus 2022
    Weer heerlijk genoten van je verhaal en foto's. Jullie zien er weer zo relaxed uit👌😘
  3. Marit:
    5 augustus 2022
    Gezellig leuk verhaal.Ik ben nu al benieuwd naar jouw surf foto’s Suus 😀.Dit gaat jou lukken.🏄‍♀️Tof zo gratis overnachten bij een meer.Dat verwacht je niet in het hoog seizoen.
    Mooie foto’s echt gaaf om te zien hoe Vin en Raf gegroeid zijn in 2 jaar tijd.Grote,knappe sportieve Boy’s.Liefs van mij 😘
  4. Oma de Kok:
    11 augustus 2022
    Leuke foto’s fijn dat het goed gaat met jullie Liefs van Oma de kok🥰❤️🌞👋