Blog 75 touren door Frankrijk

5 juli 2022 - Annecy, Frankrijk

5 juli 2022, dik 200000 op de teller en een nieuwe voorruit 😂

Lieve allemaal,

Hoe gaat het met jullie? Laat het ons weten in een reactie hieronder! Hier alles goed, lees het maar in deze nieuwe blog! Veel plezier!

Vanuit 'Gillis' rijden we de grens over naar België, terug in het buitenland!
We rijden naar een voor ons al bekend plekje in de Ardennen, gemeente Luxemburg. Het is een heel fijn rustig plekje aan een beekje, in de natuur. Amper bereik met je telefoon, dus even terug naar de basis.
We doen die middag dan ook vrij weinig. We staan naast een grasveldje met allerlei bloemen en ik bekijk op m'n gemakje hoe de bijen en hommels druk bezig zijn. Ik kan hier oprecht van genieten. Wat ik ook heel leuk vind is foto's maken, dus ik pak mijn telefoon erbij en ga midden in het bloemen veldje zitten. Super leuk om foto's te maken van deze hardwerkende beestjes en nog leuker om een slow motion filmpje te maken! Bij het beekje zie ik nog prachtige paars/blauwe libelles, het lijken wel sprookjesachtige beestjes. 💜

Na deze chill middag en een rustige nacht, rijden we weer verder. We rijden naar weer een bekend plekje voor ons, net over de grens in Frankrijk, Pont à Mousson.
Het is warm en we zoeken vooral de schaduw op, onder de bomen. We maken een wandeling door het dorpje, doen een spelletje en verder niet heel veel. Wel besluiten we naar een plekje te rijden waar we lekker kunnen zwemmen, afkoelen met deze 36 graden!

Dus rijden we naar een meer, lac de Madine. O wat fijn om lekker een plonsje te doen als het zo warm is! We staan ook op een prima plekje! We blijven daar van 16 tot 20 juni. Lekker afkoelen bij het meer, zwemmen en op z'n tijd genieten onder de bomen van de schaduw.

20 juni rijden we richting Toul. Zoals altijd tijden we over de gezellige boeren wegen door de kneuterige Franse dorpjes. Op één van die wegen is net nieuw asfalt gelegd en liggen er nog heel veel losse steentjes...en daar is ons voorruit niet blij mee... Pats, een sterretje in de ruit. Om een lang verhaal kort te maken, ook een Frankrijk hebben ze Carglass😄 Er moet wel een geheel nieuwe ruit in, aangezien door de warmte het sterretje een flinke barst is geworden!

In Toul genieten de jongens van een toffe skatebaan en we gaan de stad in om de prachtige kathedraal te zien. Hij is echt indrukwekkend mooi van binnen!

We hebben een afspraak bij Carglass in Laxou en vinden in de buurt bij Liverdun een gratis parking. Het wachten op de nieuwe ruit duurt lang, maar gelukkig is er een winkelcentrum tegenover, waar we rond struinen. Voelt altijd gek om even echt 'homeless' te zijn!

Vanuit Liverdun rijden we voor een nachtje naar Hoste, om daarna op 25 juni aan te komen in Walscheid. Dit is echt een prachtig dorpje!! Heel idyllisch. Prachtige natuur, heuvels, mooie huizen (een beetje Zwitsers) en overal waar je kijkt moestuinen en bloemen. We staan aan een fijn zwemmeer en genieten hier echt van. We voelen langzaam weer het reizigers gevoel terug komen. Deze prachtige plekken, daar doen we het voor💚

De volgende dag komen onze lieve vrienden Frank en Wendy met de kids James en Annabel naar ons toe. We hebben met veel mensen die we onderweg tegen zijn gekomen nog contact en dit is heel speciaal. We hebben allemaal een heel bijzondere connectie met elkaar. Super fijn ook om elkaar dan weer te zien!!

Ook Frank en Wendy vinden Walscheid een hele mooie plek. We genieten samen. We eten lekker buiten, zwemmen, vissen, de kinderen spelen heerlijk met elkaar, we maken een prachtige wandeling en we zien een hele mooie regenboog! Fijn ook om weer even een andere energie erbij te hebben en met meerdere te zijn. De kinderen genieten ook echt van het spelen met elkaar. Ook kleine Annabel van 1,5 jaar huppelt er achteraan en roept de hele dag heel schattig 'Suus'😍

Vanuit Walscheid rijden we weer een stukje verder met de twee campers. We vinden 29 juni een leuk gratis plekje aan weer een zwemmeer mét speeltuin in onze 'voortuin'. Perfect. De kinderen spelen lekker en s'avonds douchen ze onder de buitendouche. We maken ook nog een mooie wandeling helemaal rond het meer.

Samen besluiten we om richting Annecy te rijden. Wij zijn er al twee keer geweest, maar blijven de stad, maar ook het gebied prachtig vinden en Frank en Wendy hebben Annecy al een tijdje op hun wensenlijstje. We besluiten om eerst naar een camperplek te rijden dicht bij een fijn strandje aan het meer. Het is warm en we zoeken afkoeling. We blijven daar tot 4 juli. Het is een mooie wandeling naar het meer, met de prachtige Franse Alpen om ons heen en honderden parachutisten!!

4 juli rijden we naar een camping dichterbij de stad Annecy, want we willen de stad in. We hebben een gezellige dag en genieten van de stad. We zijn wel gesloopt van de hele dag lopen en komen moe maar voldaan terug op de camping. We eten s'avonds iets makkelijks samen en genieten s'avonds van de prachtige bliksemschichten die we ver weg in de bergen zien.

De volgende ochtend zeggen we gedag tegen elkaar. Frank en Wendy gaan richting Slovenië en daarna naar familie ik Italië. Wij hebben besloten om lekker rustig aan in Frankrijk te blijven en dan langzaam af te zakken naar het zuiden.

Liefs van ons ❤️✌️

1. Oma de Kok:
    6 juli 2022
    Weer een mooie tocht en leuke foto,s. Jammer dat je voorruit kapot was, maar dat kan gebeuren Liefs van Oma 😎🥰🌞
  2. Marit:
    7 juli 2022
    Heel leuk om te lezen dat jullie je vrienden telkens weer ontmoeten.Samen weer mooie momenten kunnen delen met elkaar.Geniet nog iedere keer van jullie verhalen en foto’s.Liefs van mij 😘