Blog 79 samenvatting van de afgelopen 2 maanden en laatste blog 2022

21 december 2022 - Pêra, Portugal

Lieve allemaal,

Oke, ik geef het toe, ik heb de blogs een beetje verwaarloosd, haha.... En om nu alles op te schrijven, wordt een beetje een te lange blog ben ik bang. Want ondanks dat we 'stil' staan, gebeurt er van alles. Dus het wordt een korte samenvatting lieve mensen. Vanaf het nieuwe jaar ga ik het ook anders aan pakken, maar daarover schrijf ik de volgende keer!

Visites
De vorige keer schreef ik dat Thomas gezellig bij ons was geweest. Inmiddels is Maud ook bij ons geweest. We hebben samen genoten van 6 tm 16 november. Ook een vriendin van Maud kwam nog gezellig langs. We hebben van alles ondernomen, zoals een poging tot surfen, hahaha, een prachtige, pittige, wandeling door de bergen (Monchique) gemaakt, zeer foute party gehad op Mikkis, naar het strand samen, de hotspots van de Algarve afgegaan, lekker gegeten en gedronken en natuurlijk bijgekletst!

26 november komen mijn ouders, opa en oma visje, gezellig naar ons. Quality time samen. We bekijken samen de mooiste plekjes van de Algarve, vieren samen Sinterklaas, gaan nog lekker uit eten voor mijn vaders pensioen, kijken het WK samen en mijn ouders leren onze lieve vrienden hier kennen.

Tripjes naar Nederland
Ook wij gaan op visite in Nederland. Helaas voor een wat minder fijne reden. Het gaat niet goed met mijn oma. Ze is ziek en zal helaas niet meer beter worden. Ik volg mijn intuitie en samen met Raf vlieg ik 19 oktober naar Nederland. Het wordt een speciaal tripje. Speciaal om zo samen met Raf een reisje te maken, maar ook heel bijzonder om bij mijn oma te zijn en bewust een dikke knuffel te geven.
Achteraf is dit een hele goeie keuze geweest, want helaas vliegen we 15 december met z'n vieren naar Nederland, voor de crematie van mijn lieve oma. Fijn dat we met z'n vieren dit, samen met de familie, kunnen delen. Ondanks het verdriet, is het goed zo en zullen we oma nooit meer vergeten.

Nieuwe ervaringen en hobby's
ondertussen hebben we ook een hoop nieuwe ervaringen. Zo is Jur aan de macramé en maakt hij super leuke hangers waar we potjes met plantjes en kaarsjes in kunnen hangen.
Ik ervaar hoe het is om mee te helpen op een filmset. Baue maakt namelijk een heel leuk programma met de kinderen voor op hun youtube kanaal 'Baue en Devin'. De jongens ervaren hoe het is om voor de camera te staan en wij zijn super trots op ze! Ook Jur en ik werken mee met een programma voor het youtube kanaal. We maken een hele leuke opnames en staan zowel voor als achter de camera. We vinden het echt een heel leuke ervaring! Ook is Jur de laatste tijd aan het genieten achter het fornuis en maakt de lekkerste gerechten, zelfs zo lekker, dat ik na 1,5 jaar vegetarisch nu toch ben omgeturnd en geniet van overheerlijke vleesgerechten, haha!

Feestjes
Natuurlijk vieren we ook nog feestjes en genieten we van ons vrije leven. We vieren Halloween en natuurlijk, op 3 november, de verjaardag van Vin! 13 jaar alweer! Vin weet heel duidelijk wat hij wil. Sowieso een feestje, samen zijn met onze groep en zijn vrienden. Een BBQ en een kampvuurtje als afsluiter. Het wordt een gezellig feestje en Vin is echt jarig.
Ook vieren we de tweede verjaardag van Annabel en kijken we met z'n alle het WK.
Op dit moment zijn we alle voorbereidingen voor de kerstdagen en oud&nieuw aan het maken. De lampjes hangen en we gaan zo samen zitten om te bespreken hoe of wat.

De afgelopen periode is, net als het weer, behoorlijk wisselvallig geweest. We hebben ondertussen ook Devin moeten missen, omdat hij voor een tijdje wat meer in NL moet zijn, we zijn volop bezig met toekomstplannen, genieten nog steeds van ons simpele, vrije leven, hebben te maken met gezellige pubers, leren iedere dag, zijn de regen af en toe echt beu, maar na de kou in NL te hebben gevoeld, mogen we niet meer zeuren, zijn verdrietig geweest, maar beseffen ook des te meer dat we moeten genieten van het leven en vooral ons hart achterna moeten blijven gaan.

We voelen ons nog steeds 'een rijk mens'. Zoveel liefde hier, letterlijk omringd door fijne lieve mensen en ook in NL liefde van familie en vrienden.
Nee we hebben geen groot huis, veel geld of heel veel spullen, maar zoals Jur en ik deze week nog tegen elkaar zeiden, liefde is gratis en kan altijd gedeeld worden.

Bij mijn oma's crematie hebben we een mooi gedicht voorgelezen, wat oma op had geschreven in haar 'gedichten schrift':

Gelukkig zijn is niet,
krijgen wat we verlangen,
maar tevreden zijn,
met wat we hebben,
kwaliteit van het leven heb je niet voor het kiezen,
geniet van hetgeen je is gegeven,
er valt zoveel te verliezen.

Dank je wel lieve oma.

Ik sluit deze blog dan ook af met heel veel liefde te sturen naar jullie allemaal. koester de kleine, mooie momenten samen, maak er mooie feestdagen van, volg je intuitie en hart altijd en op naar een prachtig, leerzaam, liefdevol 2023!! Een jaar waar wij in ieder geval een hoop nieuwe uitdagingen aangaan, iets met samenwonen met Bau en Dev, kippen, groente uit eigen tuin en een foodtruck..... jullie horen het in het nieuwe jaar!!

heel veel liefs van ons vier!

1. Corina van Riel:
    21 december 2022
    Wat heb je alles weer mooi verwoord.
    Verdriet heeft tijd nodig maar blijf vooruit kijken, dan komen de geniet momentjes ook weer. 😘
  2. Marloes Bertens-Swinkels:
    Lieve Suus en familie,
    Goed om weer wat van jullie te horen.
    We wensen jullie hele fijne feestdagen en alle goeds voor het nieuwe jaar!
    Maak er wat moois van!
    Heel veel groetjes, Marloes, Dré, Lotte en Tijn
  3. Jorien de Rooij:
    21 december 2022
    Hoi lieverds, wat fijn om weer even wat van jullie te horen, ben benieuwd naar jullie verhalen in januari! je maakt ons wel nieuwsgierig zo...

x Jorien
  4. Jorien de Rooij:
    21 december 2022
    En natuurlijk gecondoleerd met het verlies van oma....
  5. Jill:
    21 december 2022
    Veel sterkte met het verlies van oma. Fijn dat je haar nog een dikke knuffel hebt gegeven.
    We wensen jullie fijne feestdagen en een gelukkig, liefdevol en gezond nieuwjaar!
  6. Frank en Anita de Kok:
    21 december 2022
    Wel weer leuk hoor Suus, om je blog weer te lezen. Ook al is het een samenvatting wel weer heel mooi verwoord Suus. Zoveel weer meegemaakt (gelukkig ook samen). En wat een hoop mooie foto’s en prachtige herinneringen. Hele fijne feestdagen met iedereen om jullie heen en groetjes aan de hele groep.
    Liefs pap en mam
  7. Marit:
    22 december 2022
    Zo gezellig weer jouw blog Suus.Verdrietig om te lezen het overlijden van je oma.Gecondoleerd voor jullie allemaal en sterkte om haar gemis een plekje te geven.Geniet nog steeds van jullie verhalen en foto’s.Wij wensen jullie alle geluk.liefde en gezondheid toe.Fijne Kerst en een mooi jaar 2023.Liefs Jan en Marit😘