Blog 41 van de stad naar het platteland.

12 januari 2021 - Castro Verde, Portugal

12 januari 2021, 595 km gereden.

Lieve allemaal,

De volgende dag zijn we verder gegaan met onze zoektocht naar het koppelstuk voor de LPG van Bart en Joyce. Bart had al gemaild met een bedrijf, dus we weten waar we moeten zijn! Top!

Daarna rijden we door naar Lissabon. De route is prachtig!

We staan in de stad achter een oude fabriek. Daar is een camperplaats. Een heel bijzondere, kunstzinnige plek. En wie zien we daar? Nishat en Robin!! Fijn om elkaar weer te zien!! De Travelfamily is weer compleet 🥰

De volgende dag voelt als een schoolreisje😊 We nemen rugzakken mee met een koekje, snoepje en drinken. We kleden ons laag voor laag lekker warm aan, want ondanks de strak blauwe lucht, is het koud. En dan gaan we samen met Joyce en Bart Lissabon ontdekken. Bart heeft uitgezocht dat we een dagticket kunnen kopen voor het o.v. Met de metro gaan we richting binnenstad. Daar ontmoeten we Nishat en Robin weer, zij zijn met de scooter gekomen. Samen gaan we dan in het bekende trammetje 28. Dit is een klein oud trammetje wat een mooi rondje doet door de stad. Lissabon is prachtig!

Wanneer het tijd is voor koffie en het bekende gebakje pastéis da nata, gaan we met z'n alle opzoek naar een leuk koffietentje. En ondanks dat die er genoeg zijn in Lissabon, is het toch nog een uitdaging om met z'n alle iets te vinden🙈

Daarna gaan Nishat en Robin met z'n tweeën verder, zij hebben de stad al een paar dagen gezien, samen met Joyce en Bart wandelen wij nog door de stad en nemen we nog een terrasje. Daarna gaan we met de bus weer terug naar de camperplaats.

S'avonds komt daar een Gypsy band spelen. We gaan er met z'n alle naartoe. We mogen niet bij elkaar aan tafel zitten ivm de corona maatregelen, maar we zijn al blij dat dit nog kan hier!! En wauw wat een te gekke band!! Het is één groot hippie feest. De band is super!! Genieten!

De volgende ochtend nemen we, helaas, weer afscheid van onze Zweedse vrienden. Zij besluiten om rechtstreeks naar het zuiden te rijden, richting de plek waar we elkaar ontmoet hebben. Wij willen graag samen met Joyce en Bart een roadtrip gaan maken door het binnenland. Via, via horen we van een leuke plek op een boerderij, dus daar gaan we naartoe!

Het is weer een prachtige route! Jeetje wat is het binnenland ook mooi!!

We komen aan bij de paarden boerderij. Het was me het off road padje wel!🤪 Maar we hebben het gered😄 Op de boerderij hebben we een kennismaking met boerin Gemma. Ze geeft ons uitleg en een rondleiding. We staan op een mooi stuk grond, tussen de paarden!! Het zijn vier merries die hier vrij rond lopen en een nieuwsgierig kijkje komen nemen bij de camper!

De jongens genieten intens van de 8 hectare en het boerenleven! Lekker vies worden en met de dieren knuffelen. Wij genieten ook van de frisse lucht en de rust, na de stad. Het is alleen wel echt koud!! Snachts vriest het ook, waardoor het ijs op de raampjes staat en de yoghurt in de koelkast is bevroren!

Om op deze plek gratis te mogen staan, is het de bedoeling dat we boerin Gemma mee helpen. Dus warm aankleden, oude kleren aan en daar gaan we. We verzamelen oude palen van het land en smiddags schilderen we net z'n alle de poort. Ook maken we tussendoor nog een prachtige wandeling samen.

De volgende dag zeggen we gedag tegen Gemma en rijden we verder. Het is een bijzondere dag, namelijk 11 januari en dat betekent dat we 12,5 jaar zijn getrouwd!❤️ We krijgen enorm veel felicitaties binnen (bedankt allemaal!) De dag zelf is minder romantisch, want het is 'wasdag'😄 we gaan naar de intermache en doen er zo goed als de gehele middag over om te wassen en te drogen🤪 we zoeken nog lekker gebak bij de intermache, maar dat is er niet (meer), misschien dan een hapje gaan eten samen? Maar dat komt er ook niet meer van. Wel komen Joyce en Bart nog wat bij ons drinken en dan verassen ze ons met een lief kaartje en een prachtige kandelaar met kaarsjes❤️ super lief!! Dat etentje doen we nog wel een keer en de liefde vieren doen we toch elke dag🥰

Vandaag hebben we weer een prachtig stuk gereden. Het is de bedoeling om de stad Evora te bezoeken, maar we vinden maar geen fijne plek om de camper neer te zetten. Wanneer we denken een plek te hebben gevonden, komen er ineens zigeuner vrouwen met hun kindjes naar de campers lopen. De kindjes hebben amper kleren aan en vragen om eten en geld. Het is echt verschrikkelijk om te zien en ons hart breekt...😥 We geven ze wat eten, drinken en wat geld, maar gaan dan toch snel weer verder. Het voelt ook niet goed om onze campers daar achter te laten. Wel zijn we er nog de rest van de dag mee bezig. Verschrikkelijk dat die kindjes zo moeten leven. Ook praten we er met de jongens over. Besef hoe goed we het hebben.....

We denken dat we morgen weer richting het zuiden rijden. De nachtvorst is ook niet echt goed voor de campers en we zijn zelf ook wel weer toe aan wat warmte. Wel was het binnenland prachtig en zijn we weer wat avonturen rijker❤️

Tot de volgende keer weer!!

Liefs van ons ❤️✌️

1. Maud:
    12 januari 2021
    Wat prachtig allemaal. Geniet van alles wat jullie meemaken😍
  2. Wendy:
    13 januari 2021
    Hier aan de kust zit er ook ijs op mijn ramen ‘s ochtends, daar hoef je het niet voor te doen ;-)
  3. Angela:
    13 januari 2021
    Wat een prachtige plek tussen de paarden en andere dieren! Jaloers op jullie hoor😉😍❤️😘
  4. Corina van Riel:
    13 januari 2021
    Wat een geweldige foto's en heerlijk verhaal. Geniet ze🥰
  5. Marit:
    13 januari 2021
    Top dag op de Boerderij.Zo leuk om te zien😀.Heel begrijpelijk dat je hart breekt met die zigeuner kindjes.Heel mooi dat jullie hun eten, drinken en geld hebt gegeven.Veiligheid first om een andere plek te zoeken.Zo genoten van de foto’s en jullie verhaal.Liefs 😘
  6. Gaby:
    13 januari 2021
    Wat een mooie foto’s weer! Zelfs ik gen verliefd op de omgeving van de paardencampnig👌🏼👌🏼👌🏼. Heel mooi daar🥰.
  7. Frank en Anita de Kok:
    14 januari 2021
    Mooie foto’s, leuk dat jullie klusjes doen om op de boerderij te mogen staan. Leuk om jullie zo bezig te zien. Mooi die foto’s met de drone. Hoop dat jullie in het zuiden wat warmer weer hebben. Heel veel groetjes en een dikke knuffel van ons. 😀😘❤️