Blog 54 samen zijn met mede nomads

3 juni 2021 - Sainte-Marie-du-Lac-Nuisement, Frankrijk

3 juni 2021, 465 km gereden.

Lieve allemaal,

Vanmorgen keek ik op mijn telefoon en zag ik een berichtje dat we gewoon in de Belgische krant staan! Nu wordt het tijd om mijn blog te schrijven, met als hoofdonderwerp de ' nomads gathering' van afgelopen weekend in Antwerpen, maar eerst, beginnen bij het einde van de vorige blog☺️

Nadat we gedag hebben gezegd tegen Joyce en Bart, rijden we richting Sas van Gent. We vinden daar een fijne gratis camperplaats, aan het water, waar gigantische schepen voorbij komen. Het weer is wisselvallig, dus gaan we ook met de camper op pad richting Hulst. Verder wandelen we en gaan we regelmatig 'bootjes kijken'. Ook is er een soort bootcamp parcours, die ik samen met de jongens twee keer doe, al ben ik de tweede keer meer coach!😉😆

27 mei rijden we richting Antwerpen. We vinden het best een beetje spannend. We zijn uitgenodigd door onze lieve vrienden Valerie en Tim (the nomadsfamily) die dit event ook hebben georganiseerd. Het is een samenkomen van allerlei mensen die leven en/of werken onderweg en op zaterdag is er een mogelijkheid voor mensen van buitenaf om een kijkje te komen nemen in ons 'nomaden bestaan' en ons vragen te komen stellen. Jur en ik voelen ons nog een beetje ' groentjes', maar het lijkt ons super leuk om andere te ontmoeten en we zien wel wat er ontstaat.

Bij aankomst krijgen we meteen een warm welkom van de manager van citycamping Antwerp, Dorien. Een leuke vlotte jonge meid. Ook Tim geeft ons een warm welkom en we voelen ons meteen welkom en geliefd💖 we zien al gauw bekende gezichten, een gezin die we al eerder in Portugal hebben ontmoet, maar ook nieuwe gezichten.

Maar meteen is daar die betoverende klik. Ook al is iedereen op z'n eigen manier aan het reizen en heeft iedereen z'n eigen verhaal, we hebben allemaal dezelfde passie en dat is reizen en vrijheid. Ook allemaal dezelfde mindset. Het is fijn om weer tussen de reizende mensen te zijn en dezelfde visie en passie te hebben. Het is lastig uit te leggen wat het is, maar het lijkt wel of reizigers onderling maar weinig nodig hebben om te voelen en te connecten, allemaal opzoek naar vrijheid in de brede betekenis van het woord.

We leren allerlei nieuwe reisvrienden kennen, er is een gezin (Ilse, Auke en Sophia) die reizen van Airbnb naar Airbnb, een gezin (Jurgen, Heleen en 2 meiden) die in hun Volkswagen busje rondreizen, Patricia, Maarten en hun kids in een soort zelfde camper als ons, maar ook twee grote dubbeldekkers en een tourbus omgebouwd als 'tiny' house'. Ook leren we Gautier kennen, een jonge gast die alleen rondreist in een busje en een gezin (Jimmy, Eva en kids) die net een camper hebben aangeschaft en op het punt staan om te vertrekken.

Zaterdagochtend gaan we als gezin Antwerpen ontdekken. We gaan met de waterbus naar het centrum en genieten van het mooie Antwerpen. Ik laat ook nog even tussendoor een neus piercing zetten, gewoon omdat ik dat wil😉😆

Zaterdagmiddag start het event. Onze lieve vriendin Kirstin komt ook speciaal naar Antwerpen, samen met haar jongens Tuur en Huck. We hebben elkaar ontmoet in Goirle. Kirstin, Tim en de kids willen ook hun leven omgooien en hadden allerlei vragen voor ons. We hebben toen in Goirle afgesproken en het klikte meteen! Kirstin heeft een stukje geschreven over hoe zij de ' nomads gathering' heeft ervaren:

Bij aankomst op de camping, met een heerlijk zonnetje aan de hemel, werden we warm ontvangen door Suus en Jurgen. Huck, Tuur en ik moesten even acclimatiseren en rondkijken. Het was gezellig druk op de camping. Er liepen mensen met camera’s, we zagen de mooiste kunstwerken op de (soms enorme) bussen. Zo was er een rijdend hostel, maar ook een tent met jeep, van een gezin wat van airbnb naar airbnb reisde. Wat een verschillen en toch ook weer niet. Waarom niet? Omdat, ondanks dat ik het nog niet zo makkelijk vond om zomaar even bij de omgebouwde busjes en campers vragen te stellen of naar binnen te gaan (het is tenslotte toch iemands huis)… Voelde je de saamhorigheid onder de reizigers. Een gedeelde visie over het leven, nastreven van vrijheid en het gevoel van gelijkwaardigheid. Het is niet belangrijk wat je doet, verdient of hebt , je voelde je welkom, alle reizigers wilde onbaatzuchtig hun ervaringen delen, informatie geven, je op weg helpen.

Ook had ik gesprekken met anderen gezinnen, gezinnen die op zoek waren naar antwoorden op hun vragen. Een toekomst als reizend gezin, is dat iets voor ons? Of willen we een extra lange vakantie?

We konden hierover sparren, in alle eerlijkheid en openheid , over waarde die we nastreven.

Tegen de avond moest ik helaas weer naar huis…moe maar voldaan.

The Nomads Gathering gaf mij een goede kijk op wat de ruimte is in een omgebouwde bus. Het gaf me voor even het ‘reizigersgevoel’ , het gaf me een gevoel van verbondenheid met anderen omdat zij dezelfde visie delen. The Nomads Gathering is voor iedereen, en dat klopt. Ook als je geen plannen hebt om iets dergelijks te doen, vang dan een glimp op van wat het betekent om volledig uit je comfortzone te stappen, luister naar de boeiende verhalen en kijk hoe deze bijzondere leefstijl tot uiting komt in real life.

Ik hoop dat er een vervolg komt!

Veel liefs,Kirstin .

Naast Kirstin, komen er best veel mensen op het event af. Mensen die allemaal een droom hebben, maar nog niet goed weten hoe te beginnen, of graag geïnspireerd raken door onze verhalen. Het is echt super leuk om te doen en Jurgen en ik genieten er echt van! We krijgen er energie van!

Ook de pers komt langs en er wordt een artikel geschreven en foto's van ons gemaakt. 💖

Na de leuke, gezellige middag, sluiten we de dag af samen met alle 'nomads' bij elkaar. Het wordt een heerlijke avond en nacht. Met mooie gesprekken. Gautier en Jim spelen muziek. Dit is het leven waar we zo van genieten💖

Ook voor ons is het weekend helpend. De andere reizigers inspireren ons ook weer. Zo leer ik veel over hoe eventueel een online business te starten (wordt vervolgd...) Hoe om te gaan met Social media, maar ook het delen van gevoelens waar we als reizigers tegen aan lopen en weer op een ander manier daar naar kijken is fijn. Samen met Valerie heb ik een lekker één op één momentje en hebben we eigenlijk tijd te kort 💖

We hebben weer een hoop nieuwe contacten met inspirerende mensen en wij hebben ook weer andere geïnspireerd, super leuk allemaal!

Zondagochtend zeggen op ons gemak gedag tegen iedereen. Ieder gaat weer z'n eigen weg. Maar we houden contact en zien elkaar misschien wel 'on the road'. Ook voor de jongens is het super leuk geweest. Er waren veel kinderen en ook van hun leeftijd. Ze hebben genoten in het skatepark, samen spelletjes gespeeld, de hele dag buiten, samen met iedereen gegeten en lekker laat naar bed😉

Na het Antwerpen avontuur, zijn we toe aan rust en natuur. Even terug naar ons zelf in het groen💚 we slapen 3 nachten in de  Belgische Ardennen. We maken een pittige, maar prachtige hike, ik rol mijn yoga matje uit onder een grote eik en samen aarden we weer.

Gisteren zijn we Frankrijk binnen gereden. We staan nu aan een mooi meer en genieten van het zomerse weer. We hopen dat jullie ook lekker kunnen genieten van de zon en dat alles goed met jullie gaat💖

Heel veel liefs van ons!✌️❤️

1. Corina van Riel:
    3 juni 2021
    Nou ik geniet weer van jullie foto's en verhaal. Wat stralen jullie weer, heerlijk.
    Geniet ze🥰
  2. Wendy:
    3 juni 2021
    Wat een mooie avonturen weer! geniet maar lekker met je voeten in het Franse meertje! :-)
  3. Marit:
    3 juni 2021
    Schitterende ervaring hoe jullie als camper reizigers zo een zijn met elkaar.Warme enthousiaste hartelijke mensen.Geeft zoveel positieve energie.Genoten van jullie verhaal en mooie foto’s.By the way Suus mooi jouw neus piercing.Liefs 😘
  4. Conny en Ludo:
    Leuk verhaal en leuke foto's. Blijf genieten. 😘😘😘
  5. Maaike:
    4 juni 2021
    Leuk verhaal weer Suus! Bij de foto’s moest ik lang wachten om je neuspiercing te zien, was natuurlijk rete nieuwsgierig 🤣
    Staat je goed hoor!!👌
  6. Kirstin:
    14 juni 2021
    Leuk om (terug) te lezen! xxxx
  7. Lenneke:
    25 juni 2021
    Aller allermooiste aan het reizen, het ontmoeten van andere reizigers. Ieder met een eigen verhaal maar allemaal inspirerend!