Blog 19 dag Noorwegen, hallo Denemarken!

24 augustus 2020 - Uggerby, Denemarken

24 augustus 2020, dik 500 km verder sinds blog 18.

Lieve allemaal,

Inmiddels zijn we weer in Denemarken! Maar even terug vanaf de vorige blog.

De volgende dag hebben we een heerlijk plekje gevonden. Het weer is nog erg wisselvallig, maar de 'vibe' is hier goed en we komen weer in balans 💚 we staan op een kleine camping waar je gratis kajaks en kano's kan pakken. Het is een prachtige plek en de kajaks worden dan ook snel gebruikt! We gaan eerst met z'n vieren en daarna gaan de jongens nog even met z'n tweeën. Jurgen en ik hebben het er samen over dat we dit ook heel belangrijk vinden, dat de jongens met z'n tweeën op avontuur gaan, zelfstandig worden en groeien.

Jur verlegt zijn grenzen ook en laat zich niet tegen houden door de regen? Fuck the rain, just kayaking! Haha!

S'avonds doen we een leuk zelf verzonnen spelletje. Om de beurt vragen we aan de ander wat een Nederlands woord in het Engels is en daarna ook omgedraaid. Zo willen we de boys spelenderwijs Engels leren. Ook door ze zelf een boodschap te laten doen of iets te gaan vragen in het Engels.

De volgende dag rijden we weer verder. Het regent en onweert zelfs. We moeten een ferry op en gaan alle kanten op door de onweerstorm!

We gaan vandaag het stadje Stavanger ontdekken. We vinden het lastig in steden om een goede parkeerplaats voor de camper te vinden, maar gelukkig lukt het. Stavanger is een gezellige, mooie stad. Modern en hip, gecombineerd met het nostalgische Noorwegen.🥰

Vanuit de stad rijden we langs de kust. We vinden een camping aan zee en gelukkig is het droog. Het waait hard, dus lekker vliegeren.

Bijna naast ons staat een jong Noors stel in een camper. Er staat een naam op de camper en we zien op internet dat ze stranden opruimen van zwerfvuil. Het zijn hele leuk mensen met een open, vrolijke uitstraling. We willen ze de volgende dag aanspreken om misschien mee te helpen met ruimen, maar helaas krijgen we ze niet meer te spreken. Wie weet komen we ze nog ooit tegen.

Na deze camping vinden we een knusse mini camping. Het weer is nog steeds grijs en nat. Maar we trekken onze jassen aan en gaan wandelen, richting het dorp. We wandelen ongeveer 10 km en dat voelt lekker. We willen graag iedere dag lekker bewegen, vooral als je zoveel in de camper zit.

Gisteren hebben we weer een stad bezorgd, Kristiansand. Erg leuke stad!! Het voelt zo relaxed, dat we zelfs zeggen dat we daar wel zouden kunnen wonen. Weer is het modern, hip maar gezellig. S'avonds vinden we een camping aan de zee. Er hangt niet zo'n heel leuke sfeer, maar prima voor een nachtje. We kijken s'avonds lekker een show van Jochem Meijer😄

Vanmorgen zijn we richting de haven gereden van Langesund. We hebben de knoop doorgehakt om de boot te gaan pakken naar Denemarken en afscheid te nemen van Noorwegen. Het is goed zo. We hebben de bergen gezien, watervallen, rauwe natuur, de kust, nieuwe mensen leren kennen, spannende wegen gehad, heel veel tunnels en nogmaals prachtige natuur!💚

Wanneer we op de boot staan, zijn we dan ook een beetje emotioneel, dag Noorwegen, bedankt voor de fijne tijd!

Liefs van ons! ♥️

Van reisblog naar fotoboek