Blog 23 dag Scandinavië, hallo Duitsland 🤗

7 september 2020 - Schierke, Duitsland

7 september 2020, ongeveer 800 km verder dan de vorige blog.

Lieve allemaal,

We zijn vertrokken van ons heerlijke plekje in Klitmøller. De laatste dagen hebben we nog volop kunnen genieten. We hebben gemountainbiked (met mooie aandenken bij suus, blauwe plekken en mooie schrammen 🙈🤪), lekkere stranddagen gehad, gesupt, naar de zonsondergang gekeken, gefietst en gewoon genoten van de fijne plek🥰

We nemen nog niet meteen afscheid van Denemarken, maar gaan nog naar het Viking stadje Ribe. We hebben daar het stadje bezocht en lekker gewandeld.

De laatste dag in Denemarken, en dus Scandinavië, is in Rømø. Ons favoriete eiland, waar je met de camper het strand op mag. Er is een kite festival en we hebben geluk met het weer! Er zijn heel veel vliegers en kitesurfers. Zelf kiten de mannen ook nog even.

Dan zit het erop ons avontuur in Scandinavië en gaan we de grens over naar Duitsland.

Toch wel even wennen...wat een verschil! De mentaliteit van de Duitsers is totaal anders dan in Scandinavië. Mensen zijn hier gehaaster en minder vriendelijk (tot nu toe). In Scandinavië lacht iedereen elkaar vriendelijk gedag en zijn de mensen geduldig en relaxed. Duitsland voelt dan ook even als een koude douche, niet verkeerd, maar wel wennen...

Ook de mondkapjes zijn even wennen. In Scandinavië merk je bijna niks van 'corona' en zijn de mensen ook relaxed daarin. We hebben dan ook niet veel meegekregen van 'corona' en moeten nu even wennen. Maar dat weerhoudt ons niet om te reizen. Hup kapjes op, handen goed schoon houden en gewoon je gezond verstand goed gebruiken. Gelukkig hebben we ons eigen huisje op wielen bij😄

Onze eerste camping in Duitsland is aan de kust. Gisteren zijn we verder gereden naar natuurpark Lüneburgerheide, waar we een mooie wandeling hebben gemaakt in het heide gebied en nu zijn we in natuurgebied Harz. Ook mooi, meer bergen, echt een skigebied. We houden jullie weer op de hoogte!

Liefs van ons! ✌️♥️🌺

1. Conny en Ludo:
    7 september 2020
    Het Harz gebergte. Daar zouden wij nu eigenlijk op vakantie zijn geweest. Helaas door alle maatregelen alles omgeboekt naar Nederland. Ook mooi hoor, hier in Julianadorp.
    Wij vermaken ons hier ook wel. Misschien volgend jaar.
    Maar weer een leuk verhaal. En leuke foto's. We kunnen duidelijk zien dat jullie genieten. Blijf dit doen.
  2. Angela:
    7 september 2020
    De laatste foto!🥰👌
    Eventjes leek t alsof jullie heel dichtbij waren op de foto... (de Regte hei) 😉
  3. Corina van Riel:
    8 september 2020
    Dat zal zeker wennen zijn. Weer een mondkapje op, maar dat went snel.
    Wat een prachtige foto, die laatste van Vin en Raf. 😗