Blog 33 vluchten uit Spanje, bijkomen in Portugal🇵🇹

10 november 2020 - Pêra, Portugal

10 november 2020, rond de 900 km verder!

Lieve allemaal,

Nou we hebben er een avontuur op zitten! Maar eerst even terug naar waar we gebleven waren na de vorige blog!

De dag na Vin z'n verjaardag hebben we het rustig aan gedaan. Terwijl we op de camperplaats zijn, komt er een Engelsman aan gereden die houtblokken in zijn pick up aan het sjouwen is. Ik zie dat Vin contact zoekt en uit zich zelf gaat helpen, ook Raf loopt er naartoe en begint te sjouwen. Super leuk om te zien dat ze steeds vrijer worden en de taal ook niet meer zo als barrière zien én dan ook nog de handen uit de mouwen steken en iemand helpen👍 de man is erg blij met de boys 😊

De volgende dag gaan we shoppen. Het is een paar dagen minder weer. We hebben snachts ook een flinke storm gehad. In de buurt bij Benidorm zit een groot shoppingcenter. Ook een Decathlon en daar willen de verjaardagskadootjes voor de boys gaan halen!

Het is fijn om weer even te rijden en van de mooie omgeving te genieten.

Bij de Decathlon kunnen we voor Vin slagen. Hij wil graag leren surfen, dus krijgt hij een surfboard en een wetsuit. Raf wil graag een bodyboard, maar die zijn helaas op, wel kopen we ook voor raf een wetsuit. Ook doen we nog even boodschappen en dan rijden we weer terug. Onderweg zet Jurgen mij en Raf af in het oude centrum van Calpe, want we weten dat ze daar ook bodyboards hebben en we vinden gelukkig een super gave! 2 blije boys! Nu gaan oefenen! De eerste surfpoging is lastig, want de zee is erg onrustig, maar de volgende dag gaat het al beter Vin staat zelfs op z'n board en Raf haalt al allerlei trucjes uit😊

Vrijdag hebben we weer een feestje! Jaida is 4 jaar!! We zingen en eten cakejes en s'avonds zijn we uitgenodigd om bij Vivian, Jaimy en Jaida te gaan eten. Super gezellig!

De volgende ochtend rijden zij verder. Toch wel moeilijk weer afscheid nemen. En ook heel bijzonder dat je in een week echt een band op bouwt. Maar we zijn er van overtuigd dat we elkaar vast weer tegen gaan komen en we houden contact!

De volgende ochtend gaan wij ook weer rijden. We zijn precies een maand op ons plekje in Calpe geweest en het afscheid van alle lieve mensen gaat dan ook niet zonder tranen. We hebben echt 'iets opgebouwd' en het voelt een beetje als thuis. Maar ons reizigershart klopt ook weer, we willen weer verder en nieuwe avonturen beleven!

Het voelt dan ook goed om te rijden. Al vinden we het ook spannend, want we willen de provincie grens over en dat mag eigenlijk niet.. toch gaat het goed en rijden we 2 provincies verder. Er is een controle, maar wij mogen gelukkig doorrijden. We overnachten ergens in de middel of nowhere, maar we hebben een blij gevoel omdat er dus meer kan dan gezegd wordt en we ons er toch best druk over hebben gemaakt. Toch wordt ons blije gevoel weer snel verstoord....

Onze bedoeling was namelijk om in Andalusië de kustlijn rustig af te rijden en dan naar Portugal te gaan. Maar we krijgen s'avonds het bericht dat Andalusië maandagnacht op slot gaat... De grenzen van de dorpen gaan dicht en de regels worden nog strenger... We voelen ons echt even rot, want het wordt steeds minder fijn om zo te reizen in Spanje. Je voelt toch de spanning en mist de vrijheid. Ook onder de bevolking voel je de spanning van een tweede lockdown en wij willen niet graag ergens vast komen te zitten! Dus wat doen we? We besluiten om de volgende dag in één lange ruk naar Portugal te rijden in de hoop dat we nergens tegen worden gehouden. Het voelt bijna als vluchten uit een land en alsof je iets ilegaals doet.

Dus gisteren zijn we vroeg weg gegaan en hebben we een lange dag gereden. S'ochtends hebben we contact gezocht met Vivian en Jaimy en ook zij gaan rijden. Onderweg zien we wel het prachtige binnenland van Spanje en gelukkig gaat alles goed! We komen laat op de middag aan op de camping, Mikki's place. We zijn hier bewust naartoe gereden, omdat hier veel Nederlandse gezinnen zitten en dit een bijzondere plek moet zijn.

We komen moe, maar voldaan aan en meteen hebben we gezellig contact. Ik sta te kletsen met Wendy, die alleen met haar dochter van bijna 7, al 2 jaar, in haar busje rond reist. Ik had al een tijdje mail contact met haar en nu zien we elkaar in het echt! Leuk en meteen een klik. Heel inspirerend dat je dus niet altijd het padje hoeft te bewandelen wat iedereen bewandelt of verwacht. Haar dochter heeft bijvoorbeeld nog nooit op school gezeten, maar leert onderweg door te ontdekken en te spelen, heeft gewoon overal vriendjes en heeft al een levenservaring tot en met! Super!

Terwijl ik Wendy haar busje sta te bewonderen, komt Jur aangelopen, ik heb iemand voor jou bij Suus.... Vivian!! Wat leuk!! Vivian, Jaimy en Jaida zijn ook hier!! Ondanks de vermoeiende reis, kletsen we s'avonds nog lekker samen♥️

Vanmorgen hebben we een rondje gelopen op de camping. Wat een magische plek! Allerlei soorten mensen met bijzondere campers en reisverhalen. Wat een fijne sfeer, alles kan, niks is gek. We vermaken ons hier nog wel😊 We willen ook nog echt Portugal gaan ontdekken, dus wanneer we weer verder reizen weten we nog niet, maar er valt hier nog genoeg moois te zien! We houden jullie op de hoogte!

Heel veel liefs van ons! 💖

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Bart, Elize & Milan:
    Love it! Spanje komt wel weer 🤩
  2. Coen:
    10 november 2020
    Zo de mannen weer verwend nou nog golven zoeken boys succes
  3. Frank en Anita de Kok:
    10 november 2020
    Fijn dat jullie weer een superstek gevonden hebben.
    Liefs van ons 👍😀😘❤️
  4. Angela:
    10 november 2020
    Wat een gave verjaardagscadeau de Vin en Raf! Leuke blog, ik dacht idd wat zijn ze toch ineens snel in Portugal... we zijn wel een beetje jaloers hoor😉 Lekker genieten daar lieverds!😘
  5. Sjan:
    10 november 2020
    Fijn dat het allemaal gelukt is! Spanje komt nog wel! Geniet van alles om jullie heen.
    Dikke kus voor jullie! ❤😘
  6. Lisa:
    10 november 2020
    Wat leuk weer om te lezen!!
    Geniet ervan samen in Portugal 😘
  7. Maartje:
    10 november 2020
    Wat een leuke en spannende blog weer. Ik voel hier jullie rust, plezier en ontspanning. Heerlijk! Lekker genieten samen 😘
  8. Marit:
    11 november 2020
    Vin en Raf, jullie zien er mooi uit!Stoere sportmannen.Wat een avontuur deze tocht! Een rit met iets verhoogde bloeddruk😀Nu genieten van de rust, fijne sfeer en het mooie Portugal.Ontzettende leuke foto’s liefs van mij 😘
  9. Corina van Riel:
    12 november 2020
    Wat een spannend verhaal deze keer. Gelukkig zijn jullie goed aangekomen. Leuke foto's en volgens mij zijn de jongens heel blij met zo'n mooi cadeau.😘😘
  10. Thomas:
    16 november 2020
    Wat leuk om weer de blog te lezen en wat een leuke mooie foto's weer mis jullie veel love you dikke kus❤️❤️❤️