blog 5 Nu gaat het avontuur echt beginnen!

19 juli 2020 - Højer, Denemarken

zondag 19 juli 2020   vandaag 470 km gereden.

Lieve allemaal,

Gisteren geen blog geschreven, sommige van jullie miste het al, leuk om te horen! Maar ik wil er zelf ook geen 'moetje' van maken en ook niet teveel achter een scherm zitten. Alles op gevoel! Toch merk ik ook aan mezelf dat ik het wel heel leuk vind om te schrijven en het ook een soort van herinneringen bewaren is. een dagboek. En dan is het helemaal leuk om lieve en leuke reacties te lezen van jullie, bedankt!

Gisteren hadden we een prachtig plekje in Blauwestad, Groningen. Een mooi plekje aan het water en het was dan ook heerlijk zwemweer. Helaas was het ook "nationale-stier-dag" en dan bedoelen we niet het dier stier....Voor iedereen die het nog niet snapt, de boys waren lekker tegendraads... En niet alleen onze kids, het leek wel of alle kinderen op het strandje slechte oren hadden, overal om moesten huilen, alleen maar konden boeven, of te wel 'het stier' hadden. Maar ja ook die dagen zitten erbij en juist dat willen we ook gewoon vertellen. Het is nou eenmaal niet alleen maar 'rozengeur en maneschijn', maar dus ook 'stieren' op z'n tijd, haha!! Maar gelukkig kunnen we het ook weer uitpraten samen, elkaar een knuffel geven en het goedmaken en maken we er samen iets van!

De volgende dag, deze ochtend, is alles weer oké en hebben we er zin in. We hebben het plan om vandaag in ieder geval naar Duitsland te rijden en misschien ook al wel naar Denemarken. We kijken wel wat vandaag brengt. We installeren ons allemaal in de camper en daar gaan we dan. In Duitsland zijn we zo. Het rijden gaat lekker. We wisselen af en toe van plek, doen een spelletje, eten en drinken wat, lezen en ja, Jurgen die rijdt. En dat gaat goed. We kiezen er dan ook voor om toch naar Denemarken te rijden en na Scandinavië Duitsland te ontdekken.

We vinden het wel een beetje spannend, want we horen via andere camperaars dat Denemarken streng is aan de grens, Jurgen kent dit ook van het werken in Denemarken. En inderdaad bij de grens worden we aangehouden door een vriendelijke Deense militair. We leggen uit dat we met de camper een rondreis aan het maken zijn. Eigenlijk moet je een reservering hebben in Denemarken, maar gelukkig mogen we van deze vriendelijke Deen toch doorrijden. Enjoy and a safe trip geeft hij ons mee. Komt goed!

Het voelt goed om in het buitenland te zijn. Voor ons gevoel begint ons avontuur nu echt.

We hebben in Denemarken al gauw een camping gevonden. We blijven hier 2 nachtjes, om even bij te komen na de rij-dag. Na gesetteld te zijn, maken we nog een wandeling in het natuurgebied aan de kust.

Na het eten gaat Vin zelf op de computer googlen wat er allemaal te beleven valt in Denemarken en maakt hij een lijstje wat hij graag zou willen zien. Erg leuk om te zien hoe de jongens ook meedenken.

Liefs van ons, vanuit Emmerlev, Denemarken.

1. Femke Honders - van Hest:
    19 juli 2020
    Wat leuk elke keer weer een nieuwe update. Mijn melding kwam ook in de spam terecht had ik gemerkt, hopelijk nu opgelost😊 Vind t leuk jullie avonturen te volgen, geniet ervan! Maar dat doen jullie wel zo te lezen😘
  2. Dees:
    19 juli 2020
    Heerlijk om te zien en lezen!!!😘
  3. Conny en Ludo:
    Leuk om zo op de hoogte te blijven van jullie avontuur. 😘 Blijf genieten. 😎🌞🚐
  4. Corina van Riel:
    19 juli 2020
    Wat een mooi verhaal en leuke foto's weer. Wij genieten hier met jullie mee.😙😙
  5. Frank en Anita de Kok:
    19 juli 2020
    Al in Denemarken! Cool hoor. Weer een leuk verhaal, leuk om te lezen. Stier is jouw sterrenbeeld, Suus 😀
    Groetjes en een dikke knuffel 😘😘😘
  6. Angela:
    19 juli 2020
    Wat een leuk blog zeg ik kijk al weer uit naar het volgende blog ik vind het ook echt een interessant blog groetjes nino
  7. Angela:
    19 juli 2020
    Wat een leuke blog zeg! Ik kijk al weer uit naar de volgende blog. Echt interessant, groetjes Nino🤜
  8. Marit:
    19 juli 2020
    Gezellig verhaal.Ik moest wel lachen om de stier-dag 😂hoe jij dit zo verteld.Zo lief foto samen afwassen.Fijne dagen in het mooie Denemarken😘
  9. Hanneke:
    20 juli 2020
    Wat een leuke verhalen. Logisch dat het niet altijd gezellig is, maar die momenten vergeet je ook weer snel! Wat een knuffel en kus als niet doen. Denemarken is mooi. Veel te beleven ook. Naast de natuur en het vissen: WOW park is ook een aanrader.
    Geniet van jullie avonturen 😘
  10. Renee:
    20 juli 2020
    Wat ontzettend leuk om jullie verhalen te lezen allemaal. Geniet er van samen
  11. Nancy:
    21 juli 2020
    Geniet en doe lekker jullie ding💚💋
  12. Jorien de Rooij:
    21 juli 2020
    Heey lieve Suus en Jurgen, en de kids natuurlijk! Zit in mijn laatste werkweek voor de vakantie dus heb nu pas tijd om de verhalen terug te lezen. Ben een klein beetje jaloers! Wat tof dit.... Wij zijn in 2012 (lijkt een miljoen jaar geleden...) 5 weken naar Thailand geweest (zonder kids toen nog) en hebben ook blogs bijgehouden. Erg leuk, ook voor ons nu nog, want het is ook een soort van dagboek met reacties van familie en vrienden. Noorwegen lijkt me prachtig, we volgen jullie op de voet! Geniet er van lieverds! xxx