Blog 60! Gezellige tijd in Italië 🥰

19 augustus 2021 - Airolo, Zwitserland

19 augustus 2021,

Lieve allemaal,

De vorige blog was van 6 augustus, dus ik schrijf weer verder vanaf dan!

6 augustus vinden we een slaapplek net aan de buitenrand van Pisa, bij een agriturismo. Je ziet dat heel veel in Italië, een agrarisch bedrijf waar je ook kan overnachten en/of camperen. Dit zijn vaak heel mooie plekken en dat is deze nu ook! We settelen ons weer op de plek, wij met de camper en Maud met haar auto en daktent erbij🥰 De jongens maken een tent en spelen daar lekker in. Wij zitten buiten en zoeken zoveel mogelijk schaduw op, want het is bloedheet 🥵 Wanneer het wat is afgekoeld doen we nog wat aan lichaamsbeweging, namelijk allerlei circus trucjes😂 circus Nomad!

De volgende dag vertrekken we op tijd met z'n alle naar Pisa. Het is op loop afstand. Wel bijzonder om vandaag naar Pisa te gaan, want dit was nr 1 op het wensenlijstje van de jongens voor de reis! Pisa is dan ook prachtig! De toren is super gaaf en we moeten natuurlijk even de toerist uithangen en allemaal op de foto! We lopen rond op het plein en vinden het echt allemaal prachtig. Zodra we het plein aflopen worden we meteen belaagd door allerlei straatverkopers en bedelaars. Negeren en doorlopen en gelukkig dan weer genieten van de mooie stad! Jur heeft nog wel even een onderonsje met een gezellige Afrikaan, maar het wordt minder gezellig wanneer hij armbandjes in onze hand duwt en geld wil, niet intrappen!! We kunnen er ook wel om lachen!😄

We wandelen door de stad en nemen natuurlijk ook een terrasje. Een leuk voordeel van Italië is dat het eten en drinken goed én betaalbaar is!!☺️🥰

De volgende dag rijden we naar Siena! Mijn ouders zitten daar in een hotel. Het is 8 augustus en dat betekent dat ons pap jarig is!! En dat gaan we gezellig samen vieren.🥳

We vinden een camping met zwembad. Het zwembad is echt een must, want het is bloedheet in Italië en we zitten nu niet meer aan de kust.

We settelen ons op één plekje, de camper en auto samen. Super gezellig, want zo ontstaat er een heel kamp😄 we hangen ook slingers op voor ons pap, want die komen naar de camping om te proosten op ons pap z'n verjaardag!

Heel fijn om zo samen te zijn! Het gaat ook goed samen. Thomas die bij ons inwoont en Maud die mee reist met haar daktent en dan nu ons pap en mam dichtbij in een hotel in Siena. We hebben het leuk samen en kunnen ook alles met elkaar bespreken, ook wanneer er wel kleine irritaties zijn of gewoon over allerlei onderwerpen, er hangt een veilige en relaxte sfeer en we maken samen ook nog eens de grootste lol!🥰

S'avonds gaan we z'n alle lekker Italiaans eten voor papa's verjaardag. Pizza, pasta, wijn, heerlijk!! Als toetje natuurlijk allerlei zoets mét kaarsjes en vuurwerk 😄🥳

De volgende dag hebben we een relaxt dagje aan het zwembad. Heerlijk afkoelen en een plonsje doen (Maud😉) Wel mét badmuts en dat zorgt voor een hoop lol en de prachtigste foto's 😂

S'avonds hebben we afgesproken om met z'n alle naar San Gimignano te gaan. Een mooi dorpje. We willen met z'n alle daar ook gaan eten, maar dat is een uitdaging... Alles zit ramvol! Uiteindelijk wordt het een pizza die we op eten op de trappen van het prachtige plein. Misschien wel net zo gezellig!

10 augustus gaan we met z'n zessen naar Sienna. We pakken de bus en struinen door de stad. Het is druk en warm, maar ook mooi. En heel toevallig komen we in alle drukte ons pap en mam gewoon tegen!! Samen drinken we iets en gaan daarna ieder weer ons eigen weg. We halen nog een Italiaans ijsje en daarna gaan Thomas en Maud nog door in de stad en kiezen wij ervoor om de bus terug te pakken naar het verkoelende zwembad op de camping💙

S'avonds zijn we weer gezellig samen en hebben de jongens bioscoop avond in de daktent van Maud🥰

De volgende dag starten we rustig op en dan gaan Thomas, Maud en ik naar een wijnboer. Lekker wijn proeven😄 het is een prachtige route door de Toscaanse heuvels. Bij de wijnboer gaan we natuurlijk niet met lege handen weg!😉🍷s'middags voegen we ons bij Jur en de kids bii het zwembad. Daar gaan we over aan de cocktails 😁

12 augustus is onze laatste dag samen. We gaan lekker naar het zwembad en ook ons pap en mam komen naar de camping om een verfrissende duik te nemen en nog gezellig samen te zijn.  We genieten nog bewust van elkaar en gaan s'avonds lekker eten in het restaurant van de camping.

De volgende ochtend is het gedag zeggen. Maud vertrekt als eerste. We ontbijten op tijd samen en daarna is het knuffel tijd 🥰 We hebben het heel fijn gehad samen en de nodige tranen vloeien dan ook. Maar dat is niet erg en we nemen ook geen afscheid, maar zeggen 'tot ziens'. Na Maud komen ons pap en mam naar de camping. Zij brengen Thomas naar het vliegveld in Pisa en wij gaan richting het zuiden. Het gedag zeggen is moeilijk 😢 maar we koesteren vooral de fijne tijd samen en weten dat we elkaar over een tijdje weer zien. We zijn vooral heel dankbaar voor de bijzondere fijne tijd samen❤️

Na elkaar gedag te hebben gezegd, rijden wij richting de kust. Maar o,o,o, wat is het toch ontzettend druk overal!!! Niet leuk meer... En warm... Gelukkig vinden we een parkeerplaats (Grosseto) waar we ook de nacht mogen blijven. Even een plekje voor 24 uur gevonden en daarna zien we wel weer. We wandelen naar het strand en duiken de zee in, heerlijk!!

Wanneer we terug komen, hebben we weer visite... Buiten van de duizenden krekels en binnen van de honderden mieren..... Ik kom erachter dat mieren niet van talkpoeder houden, dus de gehele camper wordt vol gepoederd 😄

14 augustus besluiten we de kust weer te verlaten. Het is te druk en het ene na het andere plekje is 'completo'. We vinden in het binnenland een meer, Lago di Bolsena. Er is een 'verlaten' camping waar je nog wel mag kamperen, alleen is hij niet meer beheerd. We gaan er kijken en het voelt meteen goed. Er hangt een leuke sfeer en er staan volop campers. Ook is het aan het meer, dus kunnen we lekker afkoelen.

We doen het lekker relaxed en terwijl de mannen gaan zwemmen doe ik een handwas, even het beddengoed opfrissen na al het zweten met die Italiaanse temperaturen 😂

De volgende dag wandelen we naar het dorpje. We komen langs het toeristische gedeelte van het meer en er hangt een leuke sfeer. Er is ook een markt en hele Italiaanse families die hun hele hebben en houden uitklappen aan het meer met grote pannen spaghetti en genoeg wijn natuurlijk ☺️

16 augustus besluiten we eens gek te doen en gaan we een speedboot huren! Je kunt hier in Italië gewoon een boot huren zonder vaarbewijs en daar gaan we even gebruik van maken! Super gaaf! De jongens mogen natuurlijk ook even varen en ik ben natuurlijk de beste kapitein 😉 we hebben de grootste lol op de boot en vooral wanneer ik denk even soepel uit de boot te gaan voor een plasje en er dan niet meer in kan komen😂 heel charmant en flexibel lukt het me natuurlijk toch🙈

S'middags chillen we lekker aan het meer en de jongens spelen in hun zelfgemaakte boomhut mét zwembadje eronder!

De volgende dag gaan we ons fijne plekje verlaten. We moeten echt boodschappen doen en de wc ergens legen. We plunderen de Lidl en vinden een camperplaats aan het meer ' Castiglione del Lago'. Het is eigenlijk niet zo'n super plekje, maar we zoeken de schaduw op onder de bomen, terwijl de boys in het water spelen. We zien aan de overkant een bosbrand en een blusvliegtuig is druk bezig met water uit het meer halen en het vuur blussen. Indrukwekkend en ook best spannend, vooral nu er zoveel bosbranden zijn overal.

In de schaduw van de bomen hebben Jur en ik het zoveelste gesprek over hoe we onze toekomst zien. We zien ons zeker nog wel een tijd reizen, daar is geen twijfel over mogelijk. Dit leven bevalt ons goed, met alles erop en eraan. Maar we moeten ook realistisch blijven en nadenken over hoe we financieel ook het plaatje compleet houden. We hebben al een tijdje het idee om een chalet in Nederland te kopen. Dit met een dubbele reden, én we hebben dan een basis in Nederland waar we altijd zelf in kunnen én om het te verhuren en zo geld te verdienen. We hebben al wat chalets op het oog en ook al contact met mensen, maar we merken dat het op afstand lastig is om zomaar iets te kopen zonder het te hebben gezien en te hebben 'gevoeld'. En aangezien we merken dat Italië nu echt te warm, te druk en niet ons favoriete land is, besluiten we heel impulsief, maar volledig ons gevoel achterna gaande, dat we de camper omdraaien en naar Nederland gaan!!

Inmiddels zijn we op de tweede dag van de terugweg en rijden we in het prachtige Zwitserland. We hopen vandaag de Franse grens over te gaan en gaan dan in Frankrijk rustig overnachten om de aankomende dagen richting Nederland te rijden.

Het voelt goed om een uitdaging aan te gaan en misschien een project te starten. Misschien vinden we iets, misschien ook niet. We gaan het gewoon eens bekijken en voelen en wat er uitrolt zien we wel. Sowieso blijven we dit reizend leven voortzetten!

Dus wie weet tot ziens in Nederland en we houden jullie op de hoogte!!

Heel veel liefs van ons ❤️✌️

1. Corina van Riel:
    19 augustus 2021
    Fijn dat jullie zo genoten hebben met elkaar. Goede reis👍😘
  2. Jill:
    19 augustus 2021
    Leuk om zo op de hoogte te blijven van jullie reizigers bestaan. Goede reis en geluk!
  3. Angela:
    🥳🥳🥳🥳🥳❤️❤️❤️❤️❤️
  4. Marit:
    20 augustus 2021
    Fijne tijd gehad zo samen in Italië.Mooie afsluiting van al jullie avonturen.Goede reis naar Nederland.Succes met het vinden van jullie eigen stekkie! Ook het dagelijkse ritme van werk en school voor Vin en Raf.Liefs 😘
  5. Suus:
    Lieve Marit,
    Dit is niet einde van onze reis!☺️ We zijn even in NL om misschien te investeren in een chalet, maar gaan daarna weer lekker verder!! 🥰😄
  6. Marit:
    21 augustus 2021
    Echt Suus.wat leuk super nieuws om te horen!! Ook voor mij ik dacht meteen bij mezelf wat ga ik dit missen jullie avontuur en blogs😀.Chalet gezellig ook een omgeving in de natuur.Hele fijne tijd in Nederland.Lieve Suus,Jurgen,vin en Raf gun je zo om verder door te starten met jullie reis! liefs van mij 😘
  7. Suus:
    21 augustus 2021