Blog 61 bezoek aan Nederland 🇳🇱

13 september 2021 - Pont-à-Mousson, Frankrijk

Lieve allemaal,

Oeps, het is best wel even geleden dat ik een blog heb geschreven 🙈 19 augustus was de laatste... Maar we hebben dan ook bewust onze energie gestoken in ons chalet avontuur en in het zien van sommige vrienden en familie💖

Ik hoop dat jullie met z'n alle met smacht hebben zitten wachten op deze blog!😄

20 augustus zijn we aangekomen in Nederland! Onze eerste stop is meteen een bezichtiging van een chalet. We hebben contact gehad met de eigenaar van een houten chalet op camping 't zand in Alphen. Omdat zij aangaven dat ze dat weekend de koop door gaan zetten, willen we nog gauw de kans grijpen om even te gaan kijken. We zijn best moe van de 3 dagen rijden. Het chalet is leuk, maar ook nog wel een opknapper  en de vraagprijs vinden wij dan toch wel te hoog. We willen nog even nadenken over een eventueel bod en rijden dan richting Goirle.

In Goirle aangekomen gaan we naar de ouders van Suus. Fijn elkaar weer te zien, al is dat niet eens zo lang geleden ☺️ We kletsen samen en eten lekker Hollandse frietjes!!

We overnachten deze keer niet bij de ouders (voor de deur), maar voor onze rust en ruimte (en die van hen😉) rijden we naar een camperplaats in Vessem. Gelukkig mogen we de auto van mijn moeder meenemen, zodat we wel makkelijk overal naartoe kunnen.

We kiezen Vessem ook, omdat we daar een chalet hebben gezien en die graag willen bezichtigen. Ook dit chalet valt uiteindelijk af, omdat het bedrag en het chalet gewoon totaal uit balans zijn.. ook het park voelt niet oké.

22 augustus gaan we langs de ouders van Jur. Zij zijn terug van een vakantie in Zeeland. We hebben hier volop bij te kletsen en te knuffelen en ook onze lieve nichtjes Lisa en Lynn en de zus van Jur zijn er gezellig 🥰

Later op de dag gaan we ook nog naar de ouders van Suus, omdat hier dan ook de zus en haar vriend er zijn, broer Thomas en nichtje Julia en neefje Rafael 🥰 lekker quality time met de family💖

De volgende dag kiezen we ervoor om naar een andere camping te gaan. We gaan naar een natuur camping in Hilvarenbeek 💚 we hebben een heerlijk plekje. Op de camping ontmoeten we ook weer fijne nieuwe mensen.

We komen wat tot rust op de camping. We kunnen kampvuur maken, zitten midden in het platteland en er heerst een rust op de camping. Heerlijk! Want wij worden toch altijd een beetje onrustig in ons kleine kikkerlandje. Wat is dat toch? Koppelen we Nederland aan een stressvol leven? Is het inderdaad ook vol, druk en onrustig. Doen we dat ons zelf ook aan, door teveel te willen en ons gevoel voorbij te rennen? Zijn we niet meer op ons plek in Nederland? Is het een combinatie van dit alles en moeten we het maar gewoon loslaten? Moeilijk uit te leggen, maar het gevoel is wel heel sterk aanwezig. Ik kom mezelf dan ook tegen. Ik wil graag alle lieve mensen die in Nederland wonen zien en tijd mee doorbrengen, maar dat is niet haalbaar en al was het misschien in theorie haalbaar, ik loop mezelf dan toch weer voorbij.

Gelukkig heb ik ook nog even quality time bij mijn oude yogateacher/vriendin Nancy. Waar ik een heerlijke yogales krijg in de yogatuin, een fijne ontspanning met live muziek van Rob en daarna lekker met een kop thee bijkletsen. Dankbaar!🙏

Na een paar dagen rondom Goirle, kiezen we er dan ook voor om even naar Zeeland te gaan en lekker uit te waaien op het strand. In eerste instantie gaat dit tegen mijn gevoel in, want nu we toch in Nederland zijn willen we toch zo veel mogelijk quality time hebben met familie en vrienden?? Maar aan de andere kant is het ook even nodig en fijn om te 'ademen'. En de ruimte te nemen.

De paar dagen aan zee zijn heerlijk. We wandelen, fietsen, doen ook gewoon even niks en overleggen ook over ons idee van een chalet.

We zijn ondertussen ook in België gaan kijken en hebben verschillende chaletjes en parken bezocht. We komen erachter dat de markt nu niet leuk is en het ook niet zo makkelijk is om particulier te verhuren. Onze conclusie is dan ook dat we ons chalet avontuur laten varen. Het is oké en we hebben er vrede mee. Nu is niet het moment en wie zien wel wat we dan kunnen bedenken hoe uit eindelijk wat te verdienen.

Met deze beslissing en rust rijden we terug naar Brabant. Op de terugweg gaan we nog even op visite bij onze vrienden Joyce en Bart.

In Goirle hebben we nog quality time bij onze ouders. We eten lekker verse soep samen, de kinderen spelen met hun neefje en nichtjes, we kletsen met onze broer en zussen. Zien mijn nichtje en (over) oma's, gaan langs vrienden.

6 september rijden we naar Schijndel. We gaan even shoppen bij kampeerwinkel de Wit en rijden dan door naar de camping waar onze vrienden Vivian en Jaimy staan. Zij zijn ook in Nederland en blijven hier 2,5 maand, om vervolgens weer verder te gaan reizen. We hebben elkaar nu 3 maanden niet gezien, maat het voelt meteen als de dag van gisteren. We blijven uiteindelijk een paar dagen op de camping staan. We zijn lekker gaan zwemmen samen, hebben genoten van de BBQ, gekletst, spelletje gedaan, de jongens hebben heerlijk gespeeld met Jaida, Vin en Raf hebben Jaimy meegeholpen met de camper opnieuw kitten, we zijn gaan kijken bij hele kleine schattige kuikentjes en hebben vooral genoten.

10 september is de moeder van Jur jarig. We vieren dit natuurlijk samen! Vorig jaar waren we er ook als verassing op haar verjaardag in Nederland! Wordt dit een traditie?😉😄

De afgelopen dagen hebben in het teken gestaan van heel veel knuffels geven en toch ook weer tranen. We hebben besloten om weer verder te reizen.

We zijn nu nog in Frankrijk en willen de westkust Noord Spanje inrijden, om daarna Portugal vanuit het noorden te ontdekken. Het voelt weer goed om te reizen, ondanks dat het ook weer even slikken is om los te laten. Maar zoals ik al vaker heb gezegd, dat is alleen maar liefde❤️

We houden jullie weer op de hoogte en ik zal nu weer actiever de blogs en Social media bijhouden ☺️

We hopen dat alles goed gaat met jullie en dat jullie nog steeds met plezier met ons meereizen. Helaas hebben we jullie niet allemaal een persoonlijke knuffel kunnen geven, maar uit de grond van ons hart, sturen we jullie heel veel liefde en dikke knuffels toe!

Heel veel liefs van ons ❤️✌️

1. Corina van Riel:
    13 september 2021
    Ja hoor, weer genoten van je verhaal. Goede reis en geniet ze😘
  2. Oma de Kok:
    13 september 2021
    Leuke blog mooie foto’s .Geniet maar en een heel goede reis. Liefs en een dikke knuffel van Oma de kok ☀️🍄👋🥰😎
  3. Marit:
    13 september 2021
    Mooie tijd gehad in Nederland! Heel actief bezig geweest met alles en iedereen.Drive om te vertrekken is er weer! Goede reis🍀Geniet en wij van jullie blogs en foto’s!Liefs 😘
  4. Conny en Ludo:
    14 september 2021