Blog 62 Frankrijk in een week en nu in Spanje🇪🇸

23 september 2021 - Zarautz, Spanje

23 september 2021,

Lieve allemaal,

Hoe gaat het met jullie? Ik vind het nog steeds leuk dat we reacties krijgen op de blogs die ik schrijf, bedankt daarvoor!! En blijf vooral reageren en laat maar weten hoe jullie de blogs ervaren☺️

Op dit moment zit ik nog lekker buiten. Het is 20:00 uur en rechts van mij staat ons camperhuisje en links van mij zie ik de Atlantische Oceaan 💖 Wat wil een mens nog meer?

Nou ja een mens wil genoeg denk ik en de een heeft andere behoefte dan de ander. Wat het meest belangrijk is, is dat het voor jezelf goed voelt. Zit je goed in je vel op dit moment? Ben je op de juiste plek? Heb je nog dromen die je wil waarmaken? Ook wij hebben die gedachten zeker. Soms lijkt het misschien of wij in het perfecte plaatje leven en ja gelukkig voelen we ons ook gelukkig bij wat we doen, maar jongens, het gaat niet om het 'plaatje', het gaat er vooral om dat je doet wat je leuk vindt en dat je jouw gevoel kan volgen. Zo veel als mogelijk natuurlijk, want soms is het gewoon wel eens even 'kut' of lukt het allemaal niet en lijkt het bij een ander altijd beter, meer en mooier, maar wat we vooral hebben geleerd is dat het daar niet om gaat, maar dat je jouw eigen feestje moet bouwen en geluk in kleine momentjes zit, mini vakanties, die je soms zelf kan creëren en die soms ook gewoon ontstaan, recht voor je neus❤️

Oké genoeg psychologisch geklets (al is het wel recht uit m'n hart)😂 back to the point. En dat point waar we nu zijn is Zarautz, Spanje, aan de prachtige Atlantische Oceaan. We staan op dit moment op een camping waar we precies een jaar geleden ook stonden! Toen hebben we het besluit genomen om 'radicaal', dwars door Spanje naar de andere kust te rijden (Salou), vanwege het onstuimige weer van de noord/west kust hier....

Ook nu zijn er de afgelopen 1,5 week twijfels geweest of het wel zo leuk vinden aan deze kant. Ja het is prachtig, maar het weer kan zo wisselvallig zijn en daar hoort helaas ook een hoop regen bij, waar wij niet zo van houden... Toch zijn we ook nieuwsgierig genoeg naar deze kustlijn om toch nog door te rijden en we hebben dan gelukkig ook al een aantal lekkere zondagen gehad🌞

De vorige keer dat ik de blog schreef, waren we nog in Frankrijk. We hebben Frankrijk in een week gereden. We hebben prachtige plekken bezocht. Mooie 'chateax' en wat we ook echt prachtig vonden was 'Dune du pilat'. Een hele hoge zandduin, met bovenop echt een prachtig uitzicht op de Atlantische Oceaan, echt een aanrader!💙

Ook Mimizan was leuk! Een gezellig surfdorp. We stonden op een camperplaats met daarnaast een skatebaan, dus de jongens en Jur hebben daar weer lekker kunnen skaten! Helaas eindigde het niet zo leuk. Bij het wegrijden, moet je betalen bij de slagboom. Dit is met je pinpas, wat we ook deden, maar het apparaat weigerde. Jur probeerde het met de creditcard, ook dit ging niet. Ondertussen hadden we nog maar 10 min voordat we weer voor de volgende 24 uur moesten betalen, dus snel bellen we de servicelijn. Gelukkig kan de monteur redelijk Engels en is hij er vrij snel. Zodra we uitleggen wat er is en dat we zien op onze bankrekening dat het bedrag wel twee keer is afgeschreven, kan hij in eens niet meer zo goed Engels en begint hij te treuzelen en te doen alsof hij het niet zo goed snapt, ondertussen is natuurlijk de extra 24 uur ingegaan en jahoor, hij snapt het probleem en zegt dat we het nog één keer moeten proberen en wat denk je... De slagboom gaat open... Inmiddels loopt Jur z'n irritatie hoog op en voelt het alsof we zijn opgelicht.. helaas gebeurt dit ook weleens en zijn er jammer genoeg niet altijd lieve, eerlijke mensen om je heen...

Wat ook een leuke plek was, was Biarritz. We hebben daar lekker gewandeld en genoten van de ruige oceaan! Enorme golven die tegen de kade aan knallen en de jongens maakten er een wedstrijdje van om zo lang mogelijk te blijven staan☺️

Sowieso zijn we onder de indruk van de Atlantische Oceaan. Prachtig! De kracht, de grote, de mooie golven, prachtige kustlijn en natuurlijk ook de surfers🤙

Vin z'n passie, surfen! Niet elke plekje is geschikt en soms is de oceaan iets té pittig, maar op de plek waar we nu zitten, heeft Vin gelukkig al verschillende keren kunnen surfen. Het gaat dan ook steeds beter en vol trots kijken we naar onze surfdude❤️ Heerlijk om te zien dat hij dan helemaal in z'n element is.

Morgen gaan we deze camping en dus ook Zarautz, weer verlaten. We rijden verder langs de kust en hopen nog mooie plekken te ontdekken met een zonnetje erbij😉💖

Heel veel liefs van ons vier!❤️✌️

1. Wendy:
    23 september 2021
    Ah heerlijk! Het klinkt of jullie het helemaal goed hebben! En mocht het weer omslaan, dan komen jullie ons gezellig opzoeken aan de oostkust ;-)
  2. Ilona:
    Super leuk!!!! Veel plezier 😁 en tot de volgende blog
  3. Conny en Ludo:
    23 september 2021
    Prachtige foto's weer, Suus. Fijn dat jullie zo genieten. Tot een volgende blog weer. 🚐🌞😎😘
  4. Corina van Riel:
    24 september 2021
    Wederom genoten van je mooie verhaal en prachtige foto's. En inderdaad je moet zelf de slingers ophangen😜🥰