Blog 71 Er is een tijd van komen en er komt een tijd van gaan...

25 februari 2022 - Quarteira, Portugal

25 februari 2022,

Lieve allemaal,

Ik denk dat de blogs voortaan 1 keer per maand gaan komen, wat vinden jullie daarvan?

Hoe gaat het met jullie?

We vinden het ook erg leuk om te weten hoe het met jullie gaat, dus heb ik een vraagje. Zou iedereen die deze blog leest, ons een persoonlijk bericht terug kunnen sturen over hoe het met jou/jullie gaat? Eventueel met foto's (altijd leuk☺️) stuur je persoonlijk 'blogje' naar mijn telefoonnummer via watts app of naar mijn mailadres [email protected]. ik heb er nu al zin in!!

Oké wat is er allemaal gebeurd de afgelopen maand?

De vorige blog was de laatste dag van januari. De maand februari was een maand van fijne, gezellige visite en mooie momenten, maar ook van het loslaten.

1 februari zijn we op visite bij onze Duitse vrienden. Pepe en zijn familie. Vorig jaar hebben we bij Pepe allebei een tattoo laten zetten op de traditionele manier. Deze tattoos worden vandaag bijgewerkt, omdat ze iets te licht zijn geworden. We kletsen ook meteen over het project waar zij mee bezig zijn, namelijk een groot stuk grond kopen in Portugal. We zijn geïnteresseerd en vinden het fijn dat zij het leuk zouden vinden om mee te doen met het project. Natuurlijk moeten we hier wel even goed over na denken en komt er meer bij kijken dan een goed gevoel.

S'avonds eten we gezellig met onze 'zonnedael' vrienden frietjes op de camping! Gezellig!

De volgende ochtend zijn we, samen met Joyce en Bart, uitgenodigd bij de eerste verjaardag van Calea, de dochter van Pepe en Clara. Het is een heerlijk zonnige ochtend en we genieten van het lekkere ontbijt en de gezelligheid!

S' middags krijgt Raf van Megan leuke vlechtjes in z'n haar💖 en Vin heeft een verjaardagsfeestje van z'n beste camping vriend Thijs. S'avonds mag hij ook  lekker uit eten met Thijs en z'n zusje en ouders.

3 februari gaan we ' een weekendje weg' met Baue en Devin 🥰 even spannend, want het kan bijna niet door gaan, hun camper start niet.... Wij gaan alvast naar het strand bij Tomato beach en gelukkig komen onze lieve vrienden later!

We hebben hele gezellige dagen samen. We doen yoga op het strand, maken een mooie wandeling, spelen Rummikub tot laat, eten lekker pizza. Het voelt echt als een weekendje weg💖

7 februari hebben we een speciale dag💖 Hans en Sjan (ouders van Jur/'opa en oma nieuwe auto) arriveren in Portugal en ze blijven lekker een weekje💖

Super fijn om ze weer te zien! Hans en Sjan slapen in een appartement vlakbij de camping en we maken er samen een leuke week van. Ze leren onze lieve vrienden kennen, zien Mikkis Place, zien de prachtige plekjes van de Algarve en we hebben natuurlijk vooral quality time samen💖

Op 9 februari vieren we samen de verjaardagen van Joyce en Vivian. We zitten lekker buiten en hebben ook een BBQ.

Op 13 februari gaan we samen met Hans en Sjan nog lekker een dagje weg en een hapje eten. Dan komt toch weer het moment van elkaar gedag zeggen😥 dit blijft erg moeilijk. Loslaten hoort helaas ook bij dit leven en dat is niet altijd makkelijk.

Met z'n vieren pakken we het camping leven weer op. Wel merken we dat we er ook weer aan toe zijn om lekker aan een andere uitdaging te beginnen. Het leven op Mikkis Place wordt een beetje voorspelbaar en ook de fijne groep verandert. We hebben het nog steeds leuk samen, maar een aantal van ons gaan en iedereen is wat meer op zichzelf of gaat ook lekker een paar nachtjes weg.

Ook wij gaan nog een paar nachtjes weg om even met z'n vieren te zijn. De jongens proberen hun skinboard uit wat ze van opa en oma hebben gekregen en het is heerlijk zomers weer.

We gaan ook een dagje naar Faro en halen daar s'avonds onze vrienden Vivian en Jaimy op van het vliegveld. Zij zijn een weekje in Nederland geweest. 'Welkom thuis' zeggen we wanneer ze bij ons in stappen en dus weer in Portugal zijn, want zo voelt het voor ons 💖

18 februari is even een raar dagje. Onze lieve vrienden Frank en Wendy vertrekken een beetje onverwachts in de ochtend en daarna vieren we de verjaardagen van lieve Mascha en Bart. We moeten even de knop omzetten van gedag zeggen met een traan, naar vrolijk een feestje vieren. Uiteindelijk lukt dit nog wel en vieren we het leven🥂

20 februari is de laatste volledige dag voor ons op de camping. Ik wordt wakker met een raar gevoel. Ja we zijn er klaar voor, maar nee gedag zeggen tegen de lieve mensen vindt ik ontzettend lastig... Ook het sociale leven op de camping, de yogalessen en de gezelligheid.

Gelukkig heb ik een leuke dag. Smiddags heb ik namelijk afgesproken met Devin. Hij gaat mijn haren verven en knippen. Heerlijk naar de kapper🥰 inclusief lekkere lunch en een wijntje☺️💖

Later op de middag/avond hebben we ons aller laatste feestje op Mikkis Place. De 60ste verjaardag van de big boss Arno. Het feestje is helaas niet echt super geweldig, maar wel fijn om nog even samen te zijn en toch nog even met de voetjes op de dansvloer te hebben gestaan🥳😁

21 februari, de dag van loslaten. Na 3 maanden op één plek te hebben gestaan, gaan we vandaag. Lastig... Vin heeft de afgelopen 3 dagen bijna 24/7 met z'n vriend Tijs doorgebracht❤️ Raf heeft nog heerlijk gespeeld in de speeltuin. En dan is toch het moment daar om iedereen een hele dikke knuffel te geven, onze 'zonnedaeltjes' de Duitse familie, de Engelse vrienden en alle andere lieve mensen. Maar we zeggen geen dag, maar 'tot de volgende keer'.

Op naar nieuwe avonturen! Eerst even loskomen van de camping, terug naar de basis. Op een rijtje zetten wat we allemaal willen en dan vooral ons hart volgen!!❤️

Tot de volgende keer en ik zit met smacht te wachten op jullie berichtjes/mailtjes 🥰

Heel veel liefs van ons ❤️✌️