Blog 72 op zoek naar ons reizigers ritme, Sahara storm in Spanje en oude bekende weer tegenkomen!

31 maart 2022 - Robregordo, Spanje

31 maart 2022,

Lieve mensen,

De laatste dag van maart, dus op het laatste nippertje nog deze blog in de maand maart!! Wat vliegt de tijd!

Als eerste wil ik diegene bedanken die hebben gereageerd op mijn vraag in de vorige blog. Super leuk om jullie berichtjes te lezen en soms ook met leuke foto's!! Dank je!

Oké even terug naar een maand geleden. We hadden toen net Mikkis Place los gelaten. We zijn toen in het begin nog wel in de buurt gebleven en helaas zijn we ook nog alle vier ziek geweest ( iets met loslaten en verwerken ☺️)

Toen we ons wat beter voelde en we de knoop hadden doorgehakt om toch Spanje in te schieten, zijn we toch nog even langs Mikkis Place gereden☺️ in principe om even op visite te gaan, maar we hebben er toch nog een nachtje geslapen 🥰 Heel toevallig kwamen Bart en Joyce ook net die middag langs met de ouders van Bart, dus het voelde als een soort reünie! Bijna weer helemaal compleet!!

Na ons bezoek zijn we naar Faro gereden. Daar hebben we een paar nachten overnacht en zijn we met de taxi boot naar de stad gegaan. Heel toevallig zien we 9 maart de camper van Mascha, Gab en de meiden aan komen rijden op de plek in Faro waar wij ook staan! Wat een toeval!! Gezellig!

Dit toeval herhaalt zich nog een aantal keren! Zonder dat we iets afspreken of elkaars route weten komen we elkaar op de raarste plekken tegen!! En wat is het elke keer weer gezellig!! Toeval bestaat niet🤍

10 maart komen we elkaar in Tavira tegen. We staan niet op dezelfde plek, maar komen elkaar in de stad tegen. We pakken lekker een terrasje en gaan dan weer ieder z'n eigen weg. Wij zijn lekker op de fiets en maken er een sportieve middag van 💪

11 maart hebben we wel afgesproken. We hebben nog veel contact met lieve reizigers vrienden en één van die vrienden, Paul, vraagt of wij naar een community toe komen. Mascha, Gab en de meiden komen er ook naartoe. Dus rijden we naar 'global tribe ecovillage'.

Het is een kleine community en een bijzondere plek. Helaas is het weer helemaal niks en staan we daar in de blub. Maar we maken het gezellig samen onder het luifel. S'avonds is er ook nog een klein optreden. Ik, Mascha, Paul en de kids gaan even kijken. Het is leuk om even gezien te hebben, maar we voelen ons toch een beetje ' the Outsiders'. Er zijn verder ook geen kinderen, het is een vaste club mensen en het regent en regent...

De volgende ochtend worden we gewekt met lekkere pannenkoeken van lieve Paul🥰 daarna maken we de camper rijklaar en rijden we richting de kust.

We zijn weer met z'n viertjes en ondanks het weer, gaan we er toch zoveel mogelijk uit. We testen de nieuwe frisbee uit, voetballen, wandelen samen. Maar kunnen ook af en toe elkaar helemaal in de weg zitten🤪 met z'n vier, slecht weer, twee tieners, teveel energie in een te kleine ruimte, zorgt wel eens voor de nodige spanningen... Ja jongens ook in dit leven heb je het weleens gehad, heb je klote dagen of weet je even niet meer waar je goed aan doet...

En als je dan al niet zo lekker in je vel zit, ga je ook te veel in je hoofd zitten... Niet goed😁 piekeren over de toekomst, nadenken over geld, teveel keuzes in dit vrije leven, maar zoals een goede vriend tegen me zei, met piekeren is nog nooit iets opgelost! Dus hup uit het hoofd en vooral ons hart blijven volgen. Vertrouwen blijven houden dat als we doen doen wat we leuk vinden, alles goed komt. En wat wij leuk vinden is dit vrije, nomaden bestaan. Met alles erop een eraan! Het lekker anders doen en de uitdagingen aangaan💪

Oké genoeg daarover☺️ 13 maart gaan we naar een heel leuk zigeuner/wild west dorpje 'el rocio'. Heel bijzonder om zo terug in de tijd te gaan en weer paard en wagen in het dorp voorbij te zien komen!

Na 'el rocio' rijden we ergens naar de middle off nowhere, naar een gratis camperplek, ook om even ons toiletje te legen en water te tanken. En wie komen we daar weer tegen?? Mascha en Gab!! Hahah, zo grappig!!

Vanwege het mindere weer, besluiten we dat we naar de stad Sevilla gaan. We gaan met z'n alle.

We parkeren de campers bij een haven en pakken de bus naar Sevilla. Wat een leuke stad! Mascha en Gab zijn er al  eens geweest, dus die kunnen ons mooi de hotspots laten zien☺️ én natuurlijk meenemen naar een lekker tappas restaurant!! Er is alleen nog maar plek buiten, maar gelukkig is het droog en komt zelfs even het zonnetje door☀️

De volgende dag is het nog steeds geen lekker weer en komt ook de Sahara storm dichterbij. We besluiten om nog een dagje Sevilla te doen, maar nu gaan we met z'n alle naar het aquarium. Het is een heel mooi aquarium en we bekijken alles op ons gemak. De kids vinden het helemaal geweldig en genieten volop. Na het aquarium wandelen we nog even Sevilla in.

Na Sevilla, gaan we weer ieders eigen weg. Wij gaan richting Barbate, aan de kust. We maken daar een mooie strandwandeling. Op het strand vinden we allemaal resten van bootjes, we denken van bootvluchtelingen 😟 dan besef je extra hoe goed wij het hebben en dat we dankbaar moeten zijn.

We rijden de kust af richting Tarifa, waar we bijna uit ons broek waaien🤣 we zien kitesurfers en gaan zelf ook nog even kiten.

20 maart komen we aan op een camperplaats bij de haven bij de grens van Gibraltar. Gibraltar stond vorig jaar al op ons lijstje, maar toen was de grens helaas gesloten. Dus nu pakken we onze kans!

We zijn er twee nachten. De eerste middag gaan we al even kijken in het centrum van Gibraltar en de dag erna maken we er een hele dag van. We besluiten alles te voet te doen, dus ook de berg!

Het is een hele beleving, van de grenscontrole en vervolgens in Engeland te zitten (Raf z'n woorden), het wandelen over de landingsbaan die recht over de weg loopt, tot het bewandelen van de berg met natuurlijk de bekende apen!! 25000 stappen hebben we gelopen en een flink stuk bergop! Raf heeft een app van héél dichtbij gezien, toen hij rag z'n Mars kwam afpakken🤣. Trots ook op de jongens dat ze zo sportief zijn💪 het is een leuke avontuurlijke dag.

Met spierpijn in onze kuiten, rijden we weer naar het volgende plekje. 23 maart zijn we in Benamadena, vlakbij Torremolinos. We staan op een fijne gratis camperplek naast een mooi park en een toffe skatebaan. Ook kunnen we te voet naar onze vrienden Jorg en Nathalie, van het stamcafé Torremolinos. En dat doen we natuurlijk ook!! Even bijkletsen en een broodje frikandel eten 😉

En daar is dan de echte Sahara storm!! Wat een bijzondere ervaring!! De hele lucht is bruin, overal zand en uiteindelijk nog modder regen (bloedregen zoals de Spanjaarden zeggen) Wat een bende!! Alles vol modder!! Het zonnepaneel maakt Raf ondertussen schoon, anders hebben we geen stroom en wanneer alles gelukkig wel een beetje wordt schoon gespoeld door redelijk 'schone' regen, komen we toch nog overal modder tegen en moeten we echt even onze huis op wielen schoonmaken!

Dan komen we 26 maart weer heel spontaan Mascha en Gab tegen!😂 Ze komen op hetzelfde plekje staan en samen gaan we nog gezellig naar het stamcafé.

De volgende ochtend gaan Mascha en Gab weer verder en wij krijgen nog gezellig visite van Jorg, Nathalie en de kids Xem en Kay.

Daarna rijden wij ook een stukje verder. Richting Malaga. We staan op een camperplaats waar douches zijn en gaan alle vier lekker douchen.

29 maart hebben we afgesproken met Jimmy, Eva, Renée, Hugo en natuurlijk hondje Poncho. De mannen gaan lekker skaten en Eva en ik wandelen met Poncho en kletsen lekker bij.

We rijden na het skaten de bergen in samen, naar het plaatsje Orgiva. Helaas vinden we niet zo makkelijk een plaats om te overnachten, maar uiteindelijk toch nog een plekje bij de rivier net buiten het dorp. De kids spelen nog lekker bij de rivier en s'avonds komen Eva en Jimmy bij ons wat drinken en spelen we een spelletje.

Fijn om elkaar weer even gezien te hebben en bij te hebben gekletst ❤️

We zijn nu het binnenland van Spanje aan het ontdekken, dus meer daarover de volgende keer! En hou je niet in als je het nog leuk vindt om ons een berichtje te sturen hoe het met jullie gaat en vooral met foto's vinden we altijd leuk!!

Tot de volgende!

31 maart 2022
    Weer genoten.😄😄 Fijn hè Sahara zand🤣🤣🤣😘
  2. Frank en Anita de Kok:
    31 maart 2022
    Weer genoten van je verhaal en al jullie avonturen. Mooie foto’s weer Suus.
  3. Oma de Kok:
    1 april 2022
    Ook ik heb genoten van al die mooie foto’s en. Jou verhaal .Geniet er maar van. Liefs vanOma❤️🥰🤗
  4. Marit:
    1 april 2022
    Zoveel indrukken op beeld gezet!Prachtig om te zien😍Jouw verhaal was weer genieten! Ik kijk wel eens terug naar de foto’s van jullie eerste avontuur.Tjee wat een grote kerels zijn Vin en Raf nu.Fijn voor jullie nu alles weer kan en mag om verder te reizen.Liefs 😘