Blog 73 in plaats van online lekker offline en samen met familie en vrienden in NL/België!

2 juni 2022 - Poppel, België

2 juni 2022,

Lieve mensen,

Ik weet het ik ben jullie een heel verhaal schuldig....hahah! Maar gelukkig hebben we vele van jullie inmiddels alweer ' in real life' gezien!! Want we waren dus in Nederland!!

Nou ja, technisch gesproken waren we in België ☺️ we hadden namelijk een heerlijke plek in Weelde, Poppel. Sinds 16 april hebben we daar op het veld bij de boerderij 'Dierenweelde' gestaan.

We zijn dus na de vorige blog door gereden naar Nederland. Maar waarom? Nou dit had meerdere redenen. Wat ik de vorige keer nog niet kon verklappen, maar we wilden heel erg graag bij de bruiloft van onze lieve vrienden Lian en Ivo zijn❤️ En natuurlijk al onze lieve familie en vrienden zien. Daarnaast moesten er ook wat praktische zaken worden geregeld, zoals de APK keuring van de camper en we wilden van onze opslag af, 36m3 vol met spullen🙈

Zo gezegd zo gedaan en de afslag werd genomen naar Nederland! Onderweg hebben we nog prachtige plekken bezocht en het rustig aangedaan. We zijn nog naar Bilbao geweest in Spanje, we hebben door de sneeuw gereden in de bergen van Noord Spanje, Jur z'n verjaardag gevierd in de zon☀️, San Sebastian, Biaritz, Mimizan, Reims en over Boullion, zo naar Goirle!

Bij aankomst zijn we eerst naar mijn ouders gereden, maar je zult altijd zien dat bij een verrassing bezoek er niemand thuis is 😂 gelukkig is de vader van Jur wel thuis. Super fijn om elkaar weer een knuffel te geven! Later op de middag zijn mijn ouders ook thuis. Het is 7 maanden geleden, dus wat voelen die knuffels weet lekker❤️ s'avonds zien we ook de moeder van Jur en slapen we met de camper in hun straat.

De volgende dag rijden we naar Dierenweelde. Via de mail hebben we al contact gehad met Maaike en Dirk. Het is een jong stel die een boerderij runnen met kalveren en allerlei hobby dieren. Ook hebben ze een zoontje Seppe van 4 jaar. En sinds dit voorjaar zijn ze gestart met een camperplaats. Omdat wij minimaal een maand willen blijven, worden we meteen als buren ontvangen en voelen we ons meteen enorm welkom ❤️

Later op de dag gaan we naar onze opslag. Poeh dat wordt een karwei om die leeg te krijgen 🙈 rammetje vol zit hij met onze gehele inboedel. Even zakt de moed ons in de slippers 😉 maar huppekee, doorzetten we gaan ervoor!

Gedurende dikke 3 weken zijn we dan ook bijna dag en nacht bezig geweest met alles verkopen, van gebaksvorkjes tot aan het bankstel... Maar alles is weg!🥳 Verkocht, afgegeven, weggegooid, naar de kringloop gebracht, een lege opslag! Ontspullen voelt goed! Opruimen, we hebben er nog geld mee verdient en het scheelt ons elke maand ook nog geld.

Tussen het bezig zijn met de opslag genieten we natuurlijk van het samen zijn met vrienden en familie. We vieren samen Pasen, de verjaardag van mijn moeder, mijn eigen verjaardag en de dag na mijn verjaardag, 22 april, de bruiloft van Lian en Ivo❤️

Wat een prachtige dag is dat! De jongens zijn lekker bij opa en oma, dus ook quality time voor Jur en mij. De bruiloft is bij hotel 'van der valk' en de dresscode is 'black tie', dus Jur in smoking!🥰 Het is een prachtige bruiloft, met een prachtig bruidspaar en bruidskindjes. Wat bijzonder om erbij te zijn!! De mooie ceremonie, lekker eten en drinken, het geweldige feest, slapen in het hotel en de volgende ochtend samen ontbijten met het bruidspaar 🤍 genieten!

Ook op de boerderij genieten we. Het is een heerlijke plek en we hebben ook nog eens enorm geluk met het weer. ☀️ De jongens rijden de hele dag op de skelters, bouwen een hut met Seppe en spelen op de speeltuin met als favoriet de trampoline.

Ook helpen we mee op de boerderij. We werken in de stallen van de kalveren en maken 1600 etensbakken schoon. Het is fijn om nieuwe ervaringen op te doen, mee te kunnen helpen en iets voor een ander te kunnen doen.

Ook maken we bijzondere momenten mee op de boerderij. Zo zijn Vin en ik bij de geboorte van een veulentje, genaamd Zeppe. Worden er jonge geitjes geboren, waarvan twee Vin en Raf worden genoemd en help ik Maaike mee met het verzorgen van de dieren.

We hebben samen kampvuur, gaan kijken bij de motorcross wedstrijd van 'opa Ster', genieten we van de pannenkoeken van ' oma Ingrid'.

Wat vooral fijn is, is dat alles mag en kan en de jongens ook enorm veel leren van het leven op de boerderij. Ze helpen mee, trekken een overall aan en laarzen en sjouwen rond als echte boeren knechten😄

We bouwen dan ook een hechte vriendschap op met Maaike, Dirk en Seppe en ook met opa Ster' en oma Ingrid. En natuurlijk met alle lieve dieren, de geitjes, paarden, varkens, alpaca's en natuurlijk hondjes Nora en Spooky.

30 april komt mijn nicht Maud gezellig kamperen met haar auto en daktent. Gezellig bij het kampvuur en genieten van elkaar ❤️

Het is heel fijn dat we de tijd nemen om wat langer in NL te zijn en zo dus kunnen genieten van de familie en vrienden.

Ook fijn om wat langer op dezelfde plek te zijn, zodat ik wat yogalessen kan geven. Dit gaat weer super goed en ook heel speciaal om dit op het boeren platteland te doen💚

Ook ga ik zelf nog naar mijn oude yoga stekkie, de yogatuin. Even zelf genieten van een yogales en heerlijk bijkletsen met Nancy en Rob.

Afgelopen maandag (30 mei)  was de dag om weer los te laten.. Na 45 nachten in de buurt van de familie en vrienden, op de geweldige plek Dierenweelde, gaan we weer reizen. Maar o wat is dit ook moeilijk 😥 de afgelopen week hebben we gelukkig onze lieve mensen nog gezien en extra dikke knuffels gegeven. Ook op de boerderij hebben we bewust onze momentjes gepakt, maar dit is toch wel het vervelendste aan reizend zijn... Loslaten van een fijne plek en fijne mensen doet pijn, maar we weten ook dat we elkaar weer gaan zien en weten dat we altijd een tweede thuis hebben waar we terecht kunnen.

Op naar nieuwe avonturen met nieuwe mooie herinneringen ❤️

Liefs van ons vier ❤️✌️

1. Corina van Riel:
    2 juni 2022
    Super leuk dat we elkaar weer gezien hebben en heerlijk genoten van de yoga lessen😘
  2. Conny en Ludo:
    2 juni 2022
    Ik vond het heel fijn dat jullie op mijn verjaardag zijn geweest. Supergezellig. Hopelijk tot snel. Super leuke foto's.
  3. Dees:
    ❤️
  4. Marit:
    2 juni 2022
    Heerlijke tijd geweest in Nederland leuk om te lezen! Alle foto’s een genot om te zien hoe jullie zo genieten met elkaar!Benieuwd naar jullie nieuwe avonturen.Liefs van mij 😘
  5. Desiree:
    3 juni 2022
    Gezellig om weer even bij te lezen en te genieten van de foto’s. Op naar nieuwe avonturen met elkaar! Liefs Dees